Ik doe even een sanity check bij jullie. Sinds kort draag ik dankzij @Watches4Life de Alpina Startimer Pilot Heritage GMT in sunset blue, en ik sta op het punt om er een tweede bij te halen, de zalmkleurige. Dezelfde kast, dezelfde GMT, enkel een andere wijzerplaat. De reeks bestaat uit vier kleuren: inky black, sunset blue, glacier blue en salmon.
Dat is nieuw voor mij. Ik hou m’n collectie bewust klein en ga meestal net voor dat ene stuk dat alles aanvinkt. Maar bij deze Alpina zit het gewoon goed: de afwerking, de finesse, en de prijs nog klopt ook. Zo overtuigd ben ik dat ik voor het eerst denk, doe er nog eentje in een andere kleur bij.
Er zit nog een reden achter. Als ik 's morgens m’n uurwerk omdoe, wil ik dat keuzegedoe wat uit de weg. Twee keer datzelfde uurwerk in een andere kleur, en ik pak gewoon wat bij de dag past zonder lang te twijfelen.
Vandaar m’n vraag: zijn er hier nog die van hetzelfde uurwerk meerdere kleurversies kopen? Doe je dat bewust, of blijf je er net van weg? Benieuwd naar jullie kijk.
Neen, knettergek zie mijn vrouw ooit na een gezamenlijk bezoek aan Jeroen @WristCandy waarbij er onder andere over een stickdial werd gesproken. Ze dacht dat het over hockey ging
Sinds de post over de stickdial van @emveezet denk ik dat er een Topic mag geopend worden “Meerdere Fonttypes op de Dial van hetzelfde horloge, doe jij dat ook?”