Meest bijzondere wijzerplaat?

@Timv37 is ie nou doorzichtig???

Exact!

1 like

Wat een geweldig horloge. En dat uurwerk :heart_eyes: Maarre, heeft ie wel een wijzerplaat? Anders ben je gruwelijk off-topic (met dit formidabele pols sieraad).

16 likes

O wauw, en dat in combinatie met de brushing van de kast. Wat een beauty.

1 like

Thanks! Het geheel maakt het wel af inderdaad :grin:

Deze vind ik nog steeds erg mooi.
defaa748c0091876939d6226b795d138b7f179da_1_441x499 79f4e5bee235788f9b4a5a044ab5dd234b8816fd_1_529x500 14e7c01e77e84e22087db17857903a14c5450e1b_1_512x500

6 likes

Erg mooie combi die kast en de wijzerplaat hoor!

1 like

Erg leuk die 12 en 6 indices ook op de kast zelf.

1 like

Thanks!

1 like

En ze houden het glas vast.

1 like

Love it!

2 likes

Die blauwe plaat is nooit gekomen. Geld terug, zeer onbetrouwbare verkoper. Is was hier op het forum al voor die Franse club gewaarschuwd. Maar ja, niet luisteren he… altijd eigenwijs.

1 like

Toch wel deze.

3 likes

Deze doet de naam “wijzer-plaat” alle eer aan. :slight_smile:

1 like

5 likes

Wow @Chillekasper dar is wel echt een bijzondere wijzerplaat zeg. Wat een structuur, materiaal en kleuren. Een beetje “milieubewust” en “natuurgericht” avant la lettre?
De houten horloges van tegenwoordig kunnen hier niet tegenop.

Mooi hoor

Ik vind hem ook heel tof. Momenteel krijgt hij een beurt en de kast wordt ook weer opgepiept. Dus denk dat hij er alleen maar beter uit gaat komen te zien. :smiley:

De foto die ik deelde heeft wel een filter erover. Ik ben op zoek naar een andere foto die ik heb genomen. Ik vind het namelijk ook een bijzonder horloge. Ik heb geen idee waarvan de plaat gemaakt is. Het ziet er goudkleurig uit. Maar tegelijk heeft het een textuur, zou het linnen kunnen zijn?

4 likes

Hoi @Chillekasper het ziet er inderdaad uit als linnen. Migelijk als basis gebruikt en daarna gecoat met een messing of verguld?
Dat is wel een techniek die werd toegepast in andere technische omgevingen.

In de wijzerplaten weet ik niet hoe dit werd gedaan.

Experts in de zaal???

1 like

Dag allemaal, van deze Seiko Presage “Zen Garden” wijzerplaat vind ik dat die niet mag ontbreken aan deze lijst.

2 likes