Meest extraordinaire horloges topic

Ik heb geen topic hier op HF gevonden waarin de meeste extraordinaire horloges in 1 topic zaten. Dus vandaar dat ik een topic start om deze ongelofelijk mooie, ingewikkelde stukken kunst op 1 plek te krijgen.

Het moeten horloges zijn die eigenlijk geen horloges meer zijn, maar juist een kunstwerk. Iets wat je niet gaat dragen maar moet showen achter een vitrine omdat het een uitzonderlijke stukje vakmanschap is en ongeëvenaard in zijn soort. Ik ben op dit idee gekomen nadat ik de horloges van AHCI had bekeken. Er staan hier een aantal tussen waar ik echt uren naar kan staren.

Ik zal even aftrappen met een aantal (kunstwerk)horloges:

De Vianney Halter Deep Space Tourbillon:

Konstantin Chaykin Lunokhod Moonphase

Van Cleef & Arpels Midnight Planétarium Poetic Complication

7 likes

Verzameltopic is er inderdaad nog niet, maar @RobertGerard heeft een steady flow aan posts met “extraordinaire horloges” :wink:

16 likes

@RobertGerard Gooi alles wat je hebt hierin aub, dan kunnen we het in z’n geheel naar Bill Gates sturen om voor ons te bestellen :wink:

3 likes

Deze mag natuurlijk niet ontbreken:

Patek Philippe Grandmaster Chime

Dit is voor mij de Rembrandt onder de horloges waar mechanische horloges het werk zijn van Da Vinci :slight_smile:

1 like

:thinking:
Oke maar dit is toch ook een mechanisch horloge.

En hieruit maak ik ook op dat je Rembrandt smakeloos vindt :wink:

2 likes

Als Nederlander (en ik ben het niet) had ik liever gezegd : Christiaan Van der Klaauw voor Van Cleef & Arpels

9 likes

Ouch! Right in the heart!:laughing:

Haha smaken verschillen. Omdat deze nergens laat zien dat er een ingewikkelde mechanische uurwerk in zit vindt ik het een Rembrandt, op het eerste gezicht mooi en niet te zien hoeveel vakmanschap er eigenlijk echt in zit :smile:

1 like

Gelukkig wel!

Voor mij zijn die 6 tal subdials toch wel een aardige give-away :grin:
Ik vind dit juist een voorbeeld van een belachelijk mooi stukje vakmanschap, en dat uurwerk is echt niks minder dan geniaal. Maar het uiterlijk vind ik dan juist weer iets “te” zeg maar.
Misschien ken je dit filmpje al maar daar kan ik echt van genieten van dat vakmanschap :blush:

Breguet N°160

Met maan phase !

5 likes

omg! de brequet is een hele stad op zichzelf daarbinnen! prachtig!:astonished:

1 like

Deze van jaquet droz horen ook thuis in dit topic naar mijn mening :slight_smile:

4 likes

Tag Heuer mikrogirder
https://youtu.be/nPLttQyFxZc?t=1m26s

2 likes

Jacob & Co. Astronomia Tourbillon:

Nord Zeitmachine horloges vanwege hun ongewone manier van tijd aanduiding:

2 likes

De Patek Philippe Calatrava Azulejos.

Voor mij hoort dit horloge in deze topic vanwege de ongelofelijk mooie dIal.

https://www.youtube.com/watch?v=EXWO1Sqg5uM

5 likes

Wie is Bill Gates?

Een bekende danser uit de jaren 90.

Ook bekend van record stoelen springen.

Ofwel een absolute held

8 likes

Thomas Prescher, minimalistisch en al het uurwerk is verborgen op de tourbillon na:

2 likes

Oowwww dat was die kerel van Apple!! Nu weet ik het weer!! :slight_smile:

1 like

Die kerel TEGEN Apple, bedoel je. :confounded: (Zei de pauper met een Hackintosh)

Roger Dubuis Excalibur Quatuor, horloge met maar liefst 4 tourbillons. Knap staaltje techniek!

1 like