Meest extraordinaire horloges topic

Rembrandt stond nu niet bekend om z’n nodeloze details. Sterker nog, de mannen die de nachtwacht bestelden sabelden het doek neer omwille van het realisme en in hun optiek weinig flatteuze belichting als ik me het goed herinner.

EDIT: De Wiki werkt hier niet mee in wat ik aan het zeggen ben. :slight_smile:

Ik zie het meer als een Bach’s 12-tonige werk: Prachtige theorie, maar ik wordt er tureluurs van:

EDIT2: Ik kom er net achter dat ik geen ruk van barok begrepen heb. Hier kom ik nog even op terug. :slight_smile:

2 likes

De Cleef & Arpels is oogverblindend mooi. Sodeju heej

Ik denk dat je dan de twaalftoons muziek van Schoenberg bedoelt, inderdaad prachtig, maar vooral tureluurs.

Een paar “Bachjes” zie ik overigens in dit topic wel terug. :wink:

Of ze het meeest extraordinair zijn weet ik niet, ik vind ze iig extraordinair genoeg.

UN Freak

Ressence

3 likes

Nou,

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=112602288

Daar zijn discussies over. Mijn moeder gooide ons altijd dood met Bach, en ook een ex vriendin van me was heel erg van de JS, en beiden claimen dat de 12-tonige zaken zijn vinding zijn in de well-tempered clavier boeken.

Er zijn dan weer mensen die het er totaal niet mee eens zijn. Maar 12-tonig of niet, ik wordt op termijn he-le-maal gek van dittem:

En verlang dan hevig naar dattem:

Je zou kunnen stellen dat m’n moeder best veel klassieke muziek voor me vernaggeld heeft. :slight_smile:

1 like

Ja, inderdaad, ik weet het weer. Ooit ook eens de discussies geprobeerd volgen.

En ook inderdaad daar werd ik ook gek van, laat staan om het te moeten spelen… op orgel ging het nog wel, maar op zo een spijkerbak… neuh. gillend de deur uit. :joy:

Dan zijn er wel betere keuzes inderdaad.

Alleen weer jammer van die foto’s gemaakt met een staafmixer…:roll_eyes:

Denk het wel. Anderzijds, een flink aantal van deze horloges vind ik extra ordinair :wink:

Pas deze nog van @anon50762135EV overgenomen voor een zacht prijsje omdat het zo’n slechte bandenwisselaar is!

4 likes

Vond dat deze ook hier hoorde:

@RobertGerard mooie vondst!

Bovet 1822 Récital 20 Astérium

6 likes

Moest ik ook gelijk aan denken. Buiten categorie mooi-mooier-mooist!
Helaas ook onbereikbaar.

1 like

Deze van Roger Dubuis vind ik erg gaaf

3 likes

Heb nog wat mooie dingen gevonden!

Harry Winston Opus 11

Christophe Claret Margot Ladies

De bladeren verdwijnen 1 voor 1 zoals men het ook doet bij “he loves me, he loves me not, he loves me…” En als je een knop indrukt verdwijnt alles en krijg een franse woord te zien als antwoord

2 likes