Rembrandt stond nu niet bekend om z’n nodeloze details. Sterker nog, de mannen die de nachtwacht bestelden sabelden het doek neer omwille van het realisme en in hun optiek weinig flatteuze belichting als ik me het goed herinner.
EDIT: De Wiki werkt hier niet mee in wat ik aan het zeggen ben.
Ik zie het meer als een Bach’s 12-tonige werk: Prachtige theorie, maar ik wordt er tureluurs van:
EDIT2: Ik kom er net achter dat ik geen ruk van barok begrepen heb. Hier kom ik nog even op terug.
Daar zijn discussies over. Mijn moeder gooide ons altijd dood met Bach, en ook een ex vriendin van me was heel erg van de JS, en beiden claimen dat de 12-tonige zaken zijn vinding zijn in de well-tempered clavier boeken.
Er zijn dan weer mensen die het er totaal niet mee eens zijn. Maar 12-tonig of niet, ik wordt op termijn he-le-maal gek van dittem:
En verlang dan hevig naar dattem:
Je zou kunnen stellen dat m’n moeder best veel klassieke muziek voor me vernaggeld heeft.
Ja, inderdaad, ik weet het weer. Ooit ook eens de discussies geprobeerd volgen.
En ook inderdaad daar werd ik ook gek van, laat staan om het te moeten spelen… op orgel ging het nog wel, maar op zo een spijkerbak… neuh. gillend de deur uit.
De bladeren verdwijnen 1 voor 1 zoals men het ook doet bij “he loves me, he loves me not, he loves me…” En als je een knop indrukt verdwijnt alles en krijg een franse woord te zien als antwoord