Alles met betrekking tot dure horloges is beter, dat weet jij ook Henk. Mensen die een horloge van minder dan 5000 euro hebben, kan ik hier als liefhebber niet serieus nemen natuurlijk. Kom, kom. Een beetje inzet. Een kwartaal wat minder vaak uit eten en hup je hebt je Rolex. Dat hoort er gewoon bij. Je gaat ook niet met een Fiat Panda of Citroën Xantia op een autoforum rondhangen of wel?
On topic. Ik denk dat ik TS snap. Een betere topictitel was geweest âdure beatersâ. Hij is met name geĂŻnteresseerd in horloges waarvan de drager schijt heeft aan het enorme prijskaartje en er allerlei wilde dingen mee doet en krassen op maakt. Toegegeven, dat is ook gaaf. Net als dat ik het gaaf vind wanneer iemand met een fonkelnieuwe Range Rover dwars door de jungle langs de overs van de Kinabatangan zou knallen. Daar zijn die dingen voor bedoeld.
Nee dat merk ik. Dat ligt overigens niet aan de vraag van TS. Maar goed, câest le ton qui fait la musiqueâŠ
Btw. ik kom zelf niet verder dan een paar haarlijntjes op een sluiting van de band ofzo. Ben netjes op mijn spulletjes.
Ik kan me er wel enigszins in vinden. Een afgeragde F-91W heb ik ook nog wel liggen. Ik vind het wel iets romantisch hebben als iemand goed âgereedschapâ lang gebruikt en flink verslijt.
Oei, dat is hard zeg. Maar wellicht wel een beetje waar.
Oh, hier is mijn dure Pulsar trouwens.

Ik ook maar dat wil niet zeggen dat iemand die 2 jaar heeft gespaard voor zijn Seiko en eindelijk hier een eindje mee mag blazen die eerste verschrikkelijke kras minder voelt dan degene die weer eens minstens 10K neerlegt voor zijn 316e Rolex/PP/AP/etcâŠ
Hierbij een foto van de meeste geleefde Pepsi, alle anderen liggen als investering op een kussentje.
ls je 316 horloges hebt dan gaat er echt iets anders mis dan een krasje hier en daar.
Ik vatte âserieuze waardeâ op als boven de honderd euro of zo. Ik dacht dat TS daarmee de horloges wilde uitsluiten waarvan je het niet âvoeltâ als ze kapot gaan.
Of val ik nu door de mand als enorme sloeber? Haha, er is geen sprake van âdoor de mand vallenâ als iedereen het toch al wist.
Deze lillekerd wint het hier!!
Ik heb hem vaak gezien, dit is de eerste keer dat ik 'm âlikeâ!!!
Horloges ter waarde van een aardige fles wijn? Nee, dat telt niet. @Dr.Doc wat is de ondergrens eigenlijk? Misschien wel zo handig.
Tsja als je er zo over denkt is het misschien niet eens zo gek geformuleerd. Voor iedereen betekent âSerieuze waardeâ iets anders en voor degene die dus 2 jaar heeft gespaard is âŹ100,- inderdaad ook serieus.
Ik neem alles terug mits het zo bedoeld is.
Valt toch wel mee? Best veel zure en verongelijkte reacties vandaag. Vond de stelling âniet sfeerverhogendâ eigenlijk wel passend wat dat betreft.
Maar goed, ik heb geen afgedragen (duur) horloge dus ik zet 'm nu maar even op ignore. Toedels.
Er is tog een zwaar afgeleefde zwarte squale 1521 op het forum, als ik het goed heb van een Belgische bandenmaker, kom even niet op de naam. Dat is allicht een soort van âserieuze waardeâ
De vorige was er volgens mij op het laatst nog slechter aan toe .
Mag je het ook bij elkaar optellen? Twintig goedkope afgeleefde ouwe Seikootjes, telt dat ook?
We hoeven je handelsvoorraad niet te zien vriend. Het gaat hier om horloges met een persoonlijk verhaal.
Ik heb hier ooit eens een Bulova Super Sevile gezien die kompleet gehavend van een tocht terug was gekomen. Dat schijnt me een martel tocht te zijn geweest.
Ow dus een Certina duikertje is geen serieuze waarde? Die dingen zijn toch ook rond de âŹ750,-?
De gemiddelde HFâer heeft hooguit een kras op zijn Rolex gekregen terwijl ie het zwembad reinigde ofzoâŠik noem dat geen avontuur!
Livingstone avonturiers zitten niet hier; en als een verwende millenial WEL een keertje op wereldreis gaat is die zo bang voor graaiende vingers richting zijn Rolex DJ of PO dat de G-Shock om de pols wordt geslagen voor vertrek.
EnneâŠdie 4WD zet ik hier hooguit eens aan als het heeft gesneeuwd en ik lastig kan wegrijden.
Samengevat: wij leiden saaie luxe westerse leventjes en dat is prima.
Kleine speler
Edit: gewoon voor het geval dat, dit is een grap mensen