Meest "geleefde" horloge van HF

:point_up:

1 like

Dat is voor een ieder verschillend uiteraard. Maar goed wat je eerder schreef een horloge waarvan je het niet zo snel verwacht met flinke gebruikssporen is “leuker” lezen dan een horloge van € 50,- waar iemand eens een moker op heeft laten vallen.

Blijft lastig topic openen op dit forum, er zijn een aantal die er een sport van maken elke letter onder de loep te nemen…

12 likes

Ouch. Wij hebben echt gewonnen in dit topic Jur.

Uitvergroot heb ik wel wat beschadigingen op de DJ, maar ik voel ze niet gelukkig.

6 likes

Mijn horloges komen niet in aanmerking :grin::+1::+1:

4 likes

Ik heb de krassen niet zelf gemaakt, (hoefde ook niet volgens de topic start)
Maar deze is ooit van een nors kijkende Sovjet soldaat geweest, wel in rang wat hoger dan het gebruikelijke kanonnenvlees.
(Voorbeeld plaatje)

Deze is in 1944 haastig in elkaar gezet in “factory five” de fabriek achter het Oeral gebergte. Machines waren die kant op gesleept toen de Duitsers wat te dicht bij kwamen. Het ding is gemodelleerd naar een oud Dueber Hampden kaliber. (Tweedehands machines gekocht)
Het nummer op de plaat laat zien dat deze daadwerkelijk uitgereikt is.
(Aan een lagere Sovjet officier denk ik)
Wie weet, heeft de eigenaar van dit Radium besmeerde uurwerk met een Stalin orgel Berlijn in puin helpen schieten. We kunnen er van uit gaan dat dit horloge in ieder geval wat heeft meegemaakt.

34 likes

Deze is gebruikt als “aanzetstaal”:

(verschrikkelijke foto van rolexforums btw😱)

9 likes

Hé vriend, waar zijn die foto’s van die oude vintage die je in een steeg in Bosnië kocht, en waarmee je niet alleen Bosnië mee door ragde, maar ook die bijzonder fijne lokale tinderdame? Dat horloge wat met die oliespetters en roestvlekken terug kwam naar Nederland, waar het eigenhandig de bedwants weer introduceerde bij het hipsterdom van Amsterdam? :grin:

2 likes

De lugs zijn nog wel lekker scherp :ok_hand:t3:

3 likes

Trenutak jedan. Alstublieft.

7 likes

Blauwzuur (waterstofcyanide) schijnt een probaat middel tegen bedwantsen te zijn. :thinking:

4 likes

Niet mijn Rolex, maar Jimmy Diresta (een bekende maker/YouTuber) heeft een exemplaar dat er redelijk geleefd uitziet.

Edit: zo werkt dit dus:

En hij kan niet alles hebben:

3 likes

Dat Is goed gereedschap. Die zijn schokbestendig en stiekem waterdichter dan men denkt. :grin:

Om dat te illustreren nog even een link naar mijn elf jaar om de pols verhaal van een ordinaire quartz chrono van de Seiko.

Daarna heeft het horloge nog een half jaar bij @HanDavinci overleefd, wat het iets minder schreef uitkwam dan het er aanlandde. :grin: Sindsdien heb ik er de tuune me gedaan en een paar rondjes op de motor.

3 likes

IMG_20190606_205754

1 like

Dit ding heeft nog nooit zoveel likes gehad :sweat_smile:

3 likes

Haha dat is 1 ding wat zeker is :joy::joy::joy:

2 likes

☆1978
+1990

14 likes

7 likes

Hi,

Da’s behoorlijk wat gereedschap voor het plaatsen van een stopcontactje. ik doe het normaal met alleen een schroevendraaier…

Groet, Vincent

15 likes

Als ge het niet wit, gebruikt de pur en kit.

2 likes

Amen

1 like