Meest iconische horloge

Veel plezier gehad om dit te bekijken en zal ongetwijfeld veel discussie losmaken.

6 likes

Alvast even naar de juiste rubriek (‘horloge filmpjes’) verplaatst … :beers:

1 like

Offtopic?

1 like

Dank je!

Leuk om te kijken maar voor mij is er maar #1 :laughing:
Screenshot_20250114-234750

Maar dat is voor iedereen persoonlijk :thinking::hugs:

11 likes

Had ik eigenlijk ook bij de laatste 3 verwacht ipv de Santos

1 like

Wàt een proletenaccent heeft die jongen zeg!

Rolex Submariner is het horloge waar de meeste mensen aan denken als het gaat over luxe horloges en horloges in het algemeen. De Speedmaster is een mooi en iconisch horloge, maar niet het horloge waar iemand die geen verstand van horloges aan denkt.

Voor blijft de sub het meest iconische horloge aller tijden. Maar niet de favo van mij.

3 likes

Het ging om de horloges in dit geval.

1 like

Bij een proletenaccent hoort een … :wink:

vette pens

1 like

Ik heb het filmpje niet gezien maar ik vermoed dat Seiko er niet in voorkomt en dat is best jammer. Want de oorspronkelijke Astron is best iconisch! Vind ik. :wink:

Pagani Design … :thinking:
Komt denk ik ook niet in het filmpje voor. Zijn evenknie uit Zwitserland wel, vermoed ik zomaar. Ach ja, 't lijkt allemaal op elkaar hè.

2 likes

Ik denk dat een Date just nog wel iconischer is. Niet zozeer om het verhaal er achter, maar ook leken herkennen dat al snel als Rolex.

3 likes

Ja is ook een icon. Denk dat je goed zou kunnen zeggen dat de sub en datejust een gedeelde eerste plek hebben.

Ik zou de daydate op plek 1.5 zetten, te iconisch voor een tweede plek, maar net niet zo als de sub & datejust

1 like

Hoi!

8 likes

Daytona? :sweat_smile:

1 like

ik ga voor dat papieren ding

1 like

De Reverso?

1 like

Denk persoonlijk niet dat de Daytona de watch is waar mensen die niets van horloges afweten aan denken als het gaat om horloges.

Wel een fantastisch mooi horloge natuurlijk :upside_down_face:

Zoals Eric Wind ooit zei: “Als ik mijn ogen dicht doe en ik denk aan ‘horloge’, dan zie ik een Sub voor me.”

3 likes

Ik denk niet dat als je een willekeurig persoon vraagt om aan een horloge te denken dat daar een duikhorloge uit naar voren komt…