Eens even kijken hoe zoiets werk hier met opzetten poll en voorselectie.
Dank dank.
Nu is het voor mij geen klein half uur rijden. Zie dan toch meer heil in een lunch. En ik bedoel geen broodje kaas.
Wat mij verbaast is dat niemand er rekening mee houdt dat er ook vrouwen bestaan. Dan kom je toch uit bij een Tank of een DateJust? Want gekend en geliefd door man én vrouw.
Michael Kors.
Meest iconische horloge? De eerste Swatch in 1983. Zonder deze ommezwaai was er waarschijnlijk niet veel meer overgebleven van de Zwitserse horloge industrie.
Dat wordt ook gezegd over de Royal Oak. Dat AP zich bewust distantieert van de goedkope Quartz horloges op dat moment en zo een nieuwe markt heeft gecreëerd voor luxe Zwitserse horloges. Ik vind dat wel een beetje overdreven omdat achteraf te stellen. Ook nu loopt niet iedereen met Apple Watch.
De âquartz crisisâ is uberhaupt een van de grootste mythes in de horlogewereld
Never waste a good crisis!
Ik heb het filmpje bekeken, maar ik zie dit vooral als entertainment voor het brede publiek. Dit is niet bedoeld als content voor horlogeliefhebbers en -kenners. Beetje vergelijkbaar met Top Gear, waar het grootste deel van de kijkers niet zo veel met autoâs had, maar vooral moest lachen om de presentatoren.
Niets mis mee, maar ook niet echt iets om serieus te nemen.
@Wristshot_quest Tot op zekere hoogte ben ik met je eens dat het vooral entertainment is. Toch wordt er interessante informatie gegeven op laagdrempelig niveau. Al zijn sommige vergelijkingen erg vergezocht biedt het wel een leuk perspectief op een interessant onderwerp. Daar er hier op HF toch veel kenners zijn is het dan ook leuk om te kijken hoe zij er in staan betreffende het onderwerp. Dat was mijn uitgangspunt met het delen van het filmpje.
Misschien is de discussie welk horlogemerk het meest iconisch is zinvoller dan de zoektocht naar een specifiek model?
Welk horlogemerk het meest iconische is is uberhaupt geen discussie. Da witte gij ook henk.
Al zullen de meeste horloge liefhebbers de Submariner in gedachten hebben, of wellicht een Casio.
Ik denk dat neutraal gezien en globaal genomen bij zowel kenner als leek een staal gouden datejust met jubilee band en fluted bezel het meest herkenbare en daarmee tevens meest iconische horloge ter wereld is. Die zie je ook het vaakst in films langskomen en wordt gezien als hét horloge voor succesvolle/ gefortuneerde mensen. Door die herkenbaarheid wordt de associatie tegelijkertijd de standaard.
Al zullen de leken het model niet kunnen benoemen maar simpelweg zien als, een Rolex.
In rally kleuren is die wel up there ja.