Meest overgewaardeerd en ondergewaardeerd model

Uiteindelijk blijft dit topic een aaneenrijging van subjectieve vaststellingen :smile: … desalniettemin wel leuk om doorheen te scrollen: “zoveel mensen, zoveel smaken” zullen we maar zeggen :smiley:

2 likes

Alles van Richard Mille vind ik zwaar overgewaardeerd. Seiko 5, Citizen en Casio zijn horloges die wat mij betreft meer waardering verdienen omdat ze topkwaliteit leveren en voor een groot publiek bereikbaar zijn.

2 likes

Let op: het lijkt er op alsof je deksteentje los ligt…

5 likes

:flushed:

:rofl: Moest aan dit filmpje denken…

Is alleen geen daytona… maar wat wel?!

1 like

Bij beide heb je een vreemd verhaal. End of case. :beers:

Overgewaardeerd :
Rolex, PP :point_down:t5: :thinking:

Ouwe Seiko meuk, en dan bijvoorbeeld die Lord nog-wat

wtf is hier nou speciaal aan. Rommelbak op de vlooienmarkt, 5 euro.

En Panerai :joy: , oei. Nomos, nog zoiets.

Oja, voor mij overgewaardeerd : uurwerken. Accuraat? Who cares als je horloge 2 seconden per dag sneller loopt. De meeste mensen hier wisselen toch continu, dus moet je alles toch weer gelijk zetten.
Dan een zichtbodem :

Voegt werkelijks niks toe, maar wordt wel altijd vermeld alsof het iets fantastisch is.

Ondergewaardeerd :
Seiko over het algemeen (5-jes, SKX etc). Voor 100-200 euro een horloge voor het leven. En dan gaan huilen dat de uitlijning niet ok is oid. De iets duurdere Seiko`s van 500-1000 euro zijn over het algemeen helemaal perfect.

Russische goedkope bende die wel 30 jaar onder alle omstandigheden blijven lopen, maar (ik geef het toe) er meestal niet zo fraai uitzien.

Voor de rest wordt er eigenlijk, op een enkeling na, niet zo heel slecht gesproken over bv Omega, Oris, Hamilton, Junghans, Zenith, Meister :microphone: etc.

En uiteraard :

:point_up_2:t5: :point_up_2:t5:

6 likes

Overgewaardeerd
(Huidige) Rolex OP

Ondergewaardeerd
Omega Aqua Terra

12 likes

Met zichtbodem! :wink:

4 likes

Overgewaardeerd:
Rolex submariner

Ondergewaardeerd;
Minase - Divido

/
Kurono Mori

8 likes

Nondeju! Ik ga er gelijk 5 bestellen.

Overgewaardeerd Rolex
Ondergewaardeerd Omega

4 likes

Eigenlijk kan elke ondergewaardeerd model wat in dit topic genoemd wordt met de prijs omhoog.

Disclaimer
Als we met de waardering de waarde in euro bedoelen. :grin:

De charme en verfijning van vintage zijn echt geweldig. Zeer hoogwaardige kwaliteit die vintage, beter dan modern. Leg dit maar eens naast een Seiko cocktail die ongeveer even veel kost, dan kan je lachen.

En hoeveel kost de goedkoopste moderne 36.000 hi beat? Geen 5 maar 5000 euro denk ik. Een vintage Lord Marvel kost een fractie van die 5000.

:face_with_monocle:

ja, echt geweldig :expressionless: Doet mij denken aan een bord aardappels met doorgekookte groente.

Geen idee, en ook voor mij totaal niet interessant :point_down:t5:

1 like

Zelf een Lord Marvel gehad, mijn 2018 Oris/1970 Omega zijn bij lange na niet zo fijn als het machinegeweer hi-beat 36.000 uurwerk.

Moderne horloges zijn gewoon niet zo verfijnd als goed uitgevoerde classics…

2 likes

Je neemt nu een heel oncharmante foto van geen top exemplaar. Even het glaasje poetsen en een fatsoenlijk plaatje schieten en dan ziet het er heel anders uit.

9 likes

Ja, ik ga ook nog even alle ouwe Seiko meuk afstruinen voor een knap exemplaar :grin:
Nee, gewoon niet mijn ding. Overgewaardeerd :-1:t5:

Die oude chrono`s vind ik er meestal wel top uitzien , zoiets als dit :

Maar niks voor mij. Net als oldtimer auto`s : prachtig om te zien, maar hoef ze niet te hebben.
Een antieke zeilboot is ook mooier dan een dikke Bayliner, maar toch hoef ik hem niet.

5 likes

100 % waar !

100% mee eens