Meest overgewaardeerd en ondergewaardeerd model

Dat overpriced is een algemeen probleem bij de wat “duurdere” merken.

Seiko? Die hebben ook aardig wat gemaakt. :face_with_monocle: 1000 verschillende lijkt me wel erg veel.

edit: 1200 zie ik op hun site

1 like

Voor Seiko, wat zondemeer top is, lijken mij 1000 kalibers veel maar bij Jeager-lecoultre is het toch echt zo. Seiko is uiteraard een top manifactuur, echter wel Aziatisch waar ik persoonlijk minder mee heb. Ik vind het mooi om in Zwitserland, wat in 1 dag is te bereiken, Le Sentier aan te doen zodat ik de manifactuur kan aanraken en bekijken. Waar Seiko in Japan precies zit zou ik ook niet weten.

Op de Seiko site of die van JLC?

JLC

Klein gokje doen, waar zitten de meeste bedrijven in Japan? :wink:

1 like

Ik wist oprecht niet dat die Perpetual calendars in de RO ook o.b.v. het Cal 920 uurwerk gebouwd zijn. In mijn beleving is de Perpetual calendar in een polshorloge hét wapenfeit van AP. Het feit dat ze ook hier gebruik maken van een JLC uurwerk als basis, doet het merk weer een treetje zakken op mijn “ waarderingslijstje”

2 likes

1 like

Ik had het n.a.v. Je eerste post gelezen inderdaad.
Nooit geweten!

Zijn idd prachtige horloges! Chic met een eigen stijl. Maar die doorbroken 12 en 6 brrr. Geef mij dan maar de variant waar alle cijfers wel gewaardeerd worden xd

1 like

Niet als je die € 850 hebt aangeschaft :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ondergewaardeerd; Seiko om hun kwaliteit, mijn ervaring, daily beaters voor mij en nog nooit gerepareerd of geserviced en geen slag verkeerd. Na weken niet dragen, oppakken en ze lopen direct

In het echt veel mooier dan op de foto en in hoge mate te personalificeren

Overgewaardeerd: Rolex, heb ik zelf de Sub van (3 decennia) maar is toch wel overrated en word m.i. teveel als statussymbool gezien

Maarrrr qua ‘feel’ doet de Rolex Sub het wel veel beter dan mijn b.v. Seiko SKX007 & Monster 1

Ratio v.s. Emotie lopen in deze hobby toch maar weer behoorlijk uit de pas…:thinking:

3 likes

Overgewaardeerd: Richard Mille. Kermishorloges voor een wel heel hoge prijs.
Ondergewaardeerd: Seiko 5. Veel horloge, veel plezier, veel keuze, weinig geld

4 likes

Even gecorrigeerd voor je :kissing_heart: wij ‘kampers’ dragen geen meuk

:grin:

jij snapt het.

1 like

bij horloges is vintage niet leuk als daily beater (eehh no pun). bij dames wel. en dan iets leuks ernaast

maar on topic.
overgewaardeerd vind ik Breitling. ik vind ze schreeuwerig en niet heel stijlvol.
ondergewaardeerd zenith. van wat ik er van gezien heb hele mooie apparaten en toch zie je ze niet heel vaak voorbij komen.

3 likes

Dream on Hannes!

En maak ons gheeeeeeeek!! :crazy_face::+1:

2 likes

Overgewaardeerd:

Panerai Luminor due met zijn “3 bar water resistent”

Ondergewaardeerd:

Rolex OP39 rhodium
Wordt vaak neergezet als een saai hok, maar ik vind het een model wat bij alle gelegenheden kan

Plaatje erbij dan maar :wink:

3 likes

OP is een prima horloge maar ze hadden allang die bolle bezel moeten vervangen door die van de Explorer. Het is de bezel die hem wat belegen maakt.

3 likes