ChronoOris ziet er toch niet uit
Op dit forum
Ondergewaardeerd: Rolex, met name de Submariner
Overgewaardeerd: Seiko
Maar gelukkig laten verkoopcijfers en wachtlijsten zien dat er genoeg mensen met goede smaak en oog voor design rond lopen.
Of vatbaar voor hype, hebzucht voor premium en angst voor afschrijving
Wel heel klein.
Overgewaardeerd: alles wat modern en duur is;
Ondergewaardeerd: vintage Longines, Eterna.
Is wel rap duurder geworden. Tissot en Certina vind ik ook onder gewaardeerdā¦
Ik heb er ook op gelet de laatste tijd en moet je helaas gelijk geven
Vroeger waren het echte koopjes, nu toch eindelijk een beetje naar waarde geschat, maar nog steeds veel waar voor geld.
Mooi topic, ik verbaas me altijd over die lyrische verhalen van de Oris Aquis, ik geloof best dat het een goed en degelijk horloge is, maar het oog wil ook wat toch? Ik vind het een ontzettend plomp horloge. Het lijkt wel een hockeypuck aan een armband. Ook nog van die enorme kroonbeschermers, met van die gekke schroeven erin⦠Zwaar overschat design imo.
Trouwens, Oris als merk geheel vind ik overgewaardeerd, ik vind al die 65 divers erg mooi, maar man man man, wat een āflimsyā horloges zijn dat, oogt en voelt ontzettend fragiel. Beetje het tegenovergestelde van de Aquis. Sinn vind ik trouwens ondergewaardeerd, degelijk en fantastisch scherpe kasten en fenomenale afwerking voor het geld.
Dit geldt alleen voor de automatische varianten.
Helemaal mee eensš.
Fixed that for you
Het was vroeger relevant omdat het een chronograaf was. Chronoris klinkt natuurlijk beter dan Chrono-oris. Maar de moderne is geen chrono meer. De naam bij de moderne is dus eigenlijk onverklaarbaar. Een chrono oris zonder chrono?
Over: christoffel ward
Onder : seiko, vooral de 500-1000⬠range modellen
Haha, mooi omschreven. Toch vind ik het een van de mooiste divers. Die lugs geĆÆntegreerd in de band, zoān clean ontwerp op die manier. Staat hoog op mān lijst inmiddels. En kan in de categorie ondergewaardeerd.
Overgewaardeerd vind ik Rolex. Niets tegen het merk en enkele modellen spreken me aan (Milgauss bijvoorbeeld), maar de gecreëerde schaarste dat leidt tot hoger dan listprijzen en wachtlijsten om er überhaupt een te mogen bemachtigen vind ik nogal overtrokken.
Kwalitatief inferieur
Hier gaan we weer. Wie zegt dat die gecreeerd is?
Ik denk echt dat er veel vraag is. Van mensen die niks hebben met de liefhebberij van horloges, maar wel een kroon willen.
Ik ken er genoeg. En dat is alleen Nederland. Kun je nagaan hoeveel mensen er in het buitenland wonen die een kroon willen
Ik heb er een paar gehad. Niets inferieurs aan hoor. Lijkt me nogal ongenuanceerd. Gewoon onzin eigenlijk.