Meest overgewaardeerd en ondergewaardeerd model

Overgewaardeerd. Alle Rolexen
Ondergewaardeerd. Alle omega s
:rofl::rofl::+1:

17 likes

Er zijn een aantal iconische horloges die wat meer krediet hebben. Een Speedmaster Moonwatch is er eentje van. Ik ben er zelf nooit echt fan van geweest maar ik snap het wel dat mensen hier extra geld voor over hebben.

Maar al die fabrikanten die voor relatief eenvoudige horloges met een valjoux/selitas/ETA uurwerk de hoofdprijs durven te vragen voor iets waar totaal geen innovatie in zit behalve dan een gelikte merkbeleving die schrijf ik zelf al heel lang af.

Soms is dat jammer want ik kan een mooie flieger van IWC best waarderen. Maar never nooit niet dat ik daar duizenden euro’s voor over heb met de wetenschap dat die een kostprijs heeft van 200 tot 400 euro.

Ik neem IWC even als voorbeeld maar zo zijn er natuurlijk veel meer merken die hier onder vallen.

3 likes

Daar leeft hij op. Al klopt het wel van de Daytona.

@Jasper duurt lang…

4 likes

Dit wordt een lekker topic :grin: :grin:
Pak even wat bier en chips erbij :joy:

3 likes

Voor mij zeker 1 van de belangrijkste redenen om voor Rolex te kiezen. Dodelijk accuraat en goed gebouwd. Draait binnen 50 jaar nog probleemloos. Geweldig gevoel.

3 likes

Ondergewaardeerd: Rolex

Overgewaardeerd: Jaeger-leCoultre

1 like

Jaja, mijn excuses… :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Is dat zo?

Overgewaardeerd:
Alle horloges die andere mensen gemiddeld mooier vinden dan ik ze vind.

Ondergewaardeerd:
Alle horloges die ik mooi vind die andere mensen gemiddeld minder mooi vinden.

Het perfecte horloge is het horloge dat perfect bij je past. Het hele idee van een online commissie die de juiste hoeveelheid waardering zou kunnen toekennen is toch eigenlijk belachelijk. Waardering op basis waarvan? Harde criteria rechtstreeks vanuit de horloge-community hive-mind?

7 likes

Die wijzerplaat. In elk ander merk hadden we met ze alle die afgebrand. Maar PP… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

IWC

Valt mij op dat IWC vaak afgezeken wordt. Waarom?

11 likes

personeel, ontwikkelings kosten, bedrijfspanden, verzekering, electra kosten, etc etc etc. tel je dat er niet bij op?

1 like

2 likes

Submariner. Gewoon omdat het zo is.

:upside_down_face:

3 likes

Is toch al lang niet meer. En de wat duurdere modellen hadden al een in-house uurwerk.

Al vind de Portugieser chronograaf nu pas interessant worden vanwege de up-date. Trouwens. Dat in-house uurwerk wat ze gebruiken voor de Portugieser is een basis 7750. :face_with_monocle:

2 likes

Overgewaardeerd: alle rolexen÷$@^@
Ondergewaardeerd: timex :sunglasses:

5 likes

Ben ik het dan niet mee eens. Ik vind de vintage meer charme hebben en verfijnder. De jubilee is veel mooier, die moderne hebben geen mooie aansluitingen imho.

Overgewaardeerd? De Rolex Daytona. Afschuwelijk ding voor ook nog eens heel veel geld.

Ondergewaardeerd? tja, de Glycine Airman! Voor mij een prachtig horloge!

6 likes

Waarom ondergewaardeerd ?

Als je een beetje zoekt vind je gelijkwaardige kwaliteit calibers voor minder dan een fractie van de belachelijke Rolex-prijzen.
Bijvoorbeeld :
Cortebert calibers; Favre-Leuba calibers; Elgin calibers; Fontainemelon calibers; Cupillard calibers; Tissot calibers; Certina calibers; Enicar calibers; Seiko calibers; enzovoorts.

Cortebert 697

Cupillard 233-60
20200307_105050

Enicar 1141

Seiko 6100

Tissot 781
20200723_082443

5 likes

Qua vintage kan je inderdaad veel bijzonderdere uurwerken vinden dan bij modern maar vintage kalibers zijn toch niet helemaal te vergelijken met modern. Uurwerken zijn vast prima die jij laat zien, maar helemaal Rolex niveau is het niet.

1 like

Overgewaardeerd: Rolex Submariner. Zwart horloge met zwarte duikring, zoals er zovelen zijn en gottegot, iedereen moet hem hebben want anders hoor je er niet bij. En het is saai, zo saai …
Eervolle vermelding: de Breitling Colt. Bizar brede bezel waardoor de dial te klein lijkt voor de kast. Wat zien al die mensen daar toch in?

Ondergewaardeerd: FOSH.
Zonder gekheid: Orient. Altijd dat gezeur over dat logo. Er is helemaal niks mis met dat logo. Prima logo op een zeer betaalbaar en goed horloge.
Eervolle vermelding: Geckota. Kijk op de site en je ziet echt leuke horloges waarvoor je niet de hoofdprijs betaalt.

9 likes

Die Cortebert 697 bijvoorbeeld is 60 jaar oud hè.
Kijk dit Favre-Leuba FL 101 caliber en vergelijk vooral de prijzen even en de specs…
Rolex haalt dat niveau tegen héél andere prijzen.:wink:

Maar goed, ieder zijn ding.

10 likes