Meest overgewaardeerd en ondergewaardeerd model

In mijn eigen collectie.

Overgewaardeerd

Ondergewaardeerd

Uit mijn exen:

overgewaardeerd

Ondergewaardeerd

38 likes

Eigenlijk ben ik het helemaal met je eens

2 likes

Jij moet gewoon niet mekkeren en aangeven welk model je over- en welk je ondergewaardeerd vindt. :smirk_cat:

2 likes

Overgewaardeerd: zelfbenoemde horlogeliefhebber @koekoek

4 likes

Deze dan graag.

4 likes

Prachtig ! Wat zeg ik, supermooi !!!
Met caliber FL1152.

Die heb ik in mn Shark 1 zitten.
Nu ik er over denk : Favre-Leuba is een ondergewaardeerd merk !

FL1152

8 likes

Kijk. Dit is eigenlijk de manier op het te doen. Niet een ander zijn horloge afzeiken dat je alleen op internet hebt gezien. Maar gewoon je eigen horloges evalueren waar je echt tijd mee hebt doorgebracht en recht van spreken hebt. :muscle: :+1:

4 likes

Overigens is overgewaardeerd of ondergewaardeerd niet gelijk iets negatiefs. Zwart wit gezien is elk horloge boven de 50 euro te duur als je het rationeel bekijkt.

Het is natuurlijk vooral emotionele beleving.

En misschien moet je tegenover de overwaardering je blik iets verruimen naar de ondergewaardeerde merken en modellen. Dan kom je tot de ontdekking dat er voor relatief betaalbare prijzen (Max een maandsalaris) hele interessante merken en specifieke modellen te koop zijn. Er staan dan weliswaar geen Rolex/Omega/Breitling/IWC/Panerai op maar in de eenvoud zijn het vaak prachtige horloges met een uitgekiend design en functie.

Bijkomend voordeel; het houd de liefhebberij ook nog een beetje betaalbaar :slight_smile:

:point_up_2:
Die jaren 60/70 duikers van ze zijn te gek. Je Shark ook,maar over gevouwen bandjes gesproken… :astonished:

Dat verschilt ook per persoon…

2 likes

Overgewaardeerd : Rolex Sub

Ondergewaardeerd : Rolex Sub

4 likes

voor of nadat het vrouwtje is langsgeweest met haar grijpgrage handjes?

image

4 likes

Overgewaardeerd: Alles van Oris. Leuk voor het geld, maar echt niets bijzonders. Toch doen sommige mensen alsof het echt het allerbeste merk of all time is. Begrijp ik niets van.

Ondergewaardeerd: Breitling. Eigenzinnig, kwalitatief goed spul met heritage. Nog redelijk betaalbaar en geen rare fratsen met 100 limiteds per jaar. Leuk om op te haten, maar eigenlijk gewoon een respectabel en tof merk.

12 likes

Dat ligt uiteraard aan de hoogte van jouw maandsalaris :innocent:

1 like

Overgewaardeerd: Mechanische horloges
Ondergewaardeerd: Kwartshorloges

5 likes

Ondergewaardeerd (ook door de fabrikanten zelf die ze in de ramsj gooiden).

Overgewaardeerd:

Ik heb ontzettend genoten van dit horloge, maar uiteindelijk vond ik de bouwkwaliteit toch teleurstellend.

3 likes

Klopt… voor mij iig.

Maar ik vind dat dan ook niet belangrijk, dus

Is voor totaal niet zo. Weet de gangreserve bijv ook niet eens. Hoe accuraat ?? Hoe moet ik dat weten??

Ik koop om de looks.

Moet hierbij wel zeggen.
Na aanschaf leer je steeds meer over het betreffende model omdat je toch meer aanklikt waar het model benoemd wordt.

Overgewaardeerd … elk horloge met een geprinte dail.
Ja, ik heb er zelf ook en ja ik vind die ook mooi maar alsnog… printje en dan dik geld vragen? Why…??

Ondergewaardeerd … Russen!
serieus wat een plezier en kwaliteit/duurzaamheid voor een paar knaken.

1 like

Ftfy. Graag gedaan. :wink:

Nou zeg. Dat vind ik vreemd. Die nautilus, en zeker die plaat is in het echt prachtig.

Zeker eerder ondergewaardeerd door vele. Maar kan het ook een beetje begrijpen door de onbereikbaarheid voor velen. :beers:

Iwc bashen snap ik vaak ook niet. Ok, vroeger hadden ze zeker geen in house uurwerken, maar de look en feel hadden ze wel op orde.

Jammer dat die fliegers tegenwoordig zo groot zijn 43mm en meer. :slightly_frowning_face:

3 likes

Ondergewaardeerd: vintage rolex.
Vaak wordt gekeken naar de moderne rolexen, maar de warmte van vintage is totaal niet te vergelijke met modern. Jammer dat vele rolexdragers dat niet zien.

Overgewaardeerd: alles wat slecht ontworpen is. De oude merken die, helaas vroeger hele mooie horloges ontwierpen en vandaag de dag er maar slappe aftreksel van lanceren.

5 likes