Meest robuuste duikhorloge

Hij is een beetje verdrietig omdat hij niet met de big boys mee mag spelen :joy:

1 like

Mijn zoontje van 9 heeft de Casio Duro, topding voor dat geld! Echter gezien de 200m rating en mineraalglas lijkt me dit geen echte contender…

Ik denk dat ie stootbestendiger is dan een mechanisch horloge. Saffier of hardlex zou beter zijn, maar toch… Uurwerktechnisch? Hmm.

Met welke schade zou een horloge nog werken?

Ik denk deze voor de kleine pols!

1 like

Nu doe je me weer aan Schwarzenegger denken. "Mine is just a bit larger than yours, but don’t worry about it… " :rofl: :rofl:

3 likes

Zo is het. Wegblijven bij de echte boys. :muscle:

2 likes

Toch hebben sommige gshocks best een goed uiterlijk mrg en square, mudmaster.:laughing:

? Die opmerking snap ik niet…

Ja maar de Deepsea versie vind ik echt de overtreffende trap van de Sea-Dweller…12.000 meter. Daar komt de Sea-dweller niet in de buurt met 1220m

1 like

12000m

Plaatje van het net. Was ooit iets van 800 euro.

2 likes

Plaatje van mij Ik heb hem!

12000 Meter !!!

2 likes

We hebben een winnaar! :facepunch:

1 like

1200 meter wd.

2 likes

0,00001 procent van de duikers. Na 42 meter kan zuurstof giftig worden, bij 60 meter sowieso en moet je met edelgassen duiken zoals helium. Er zijn minder dan 30 mensen, die een 300 meter + duik hebben uitgevoerd (en overleefd).
Wetenschappers duiken nu rond de 130 meter om nieuwe vissoorten te vinden. Alles onder de 60 meter begint echt link te worden.

3 likes

En de beroeps duikers in de offshore?? Deze werken tussen de 60 en de 175 meter. Weliswaar met heliox (mix van zuurstof en helium), maar ze duiken daar wel.

100% zuurstof is al op 6m giftig.
adem lucht bevat 21%, daarom kun je daar mee onder de 50m komen.
elke 10m neemt de druk 1 bar toe, dus ook de druk van de 21% zuurstof.
Als je heel diep gaat zorg je dat het percentage zuurstof omlaag gaat…soms tot 5%.

DSSD Challenge

http://rolexpassionreport.com/4345/the-new-51-mm-rolex-deepsea-challenge-super-submariner-of-james-cameron-waterproof-to-12-000-meter/

unnamed (1)

3 likes

image

1 like

afbeelding

Ik hou niet van duiken maar deze komt er nog wel een keer.

4 likes

Peter Blake :ok_hand: