Meest robuuste duikhorloge

Het is wel, dat niet iedereen zo’n groot en zwaar horloge, zonder meer dragen kan.:joy:

So true!
Ik zou erg graag een seiko tuna of citizen ecozilla in de verzameling hebben. Alleen zou ik er geen drol mee kunnen omdat die gewoon te groot zijn voor mij :joy:

2 likes

Sinn U200 dan denk ik, 2km waterdicht en 37mm doorsnede. Wat dat betreft een redelijk miniem apparaat in vergelijking met een tuna, ploprof of frogman.

2 likes

@ElderRuwy bedoel je Citizen 300m of de 1000m? Zit nog wel degelijk verschil in… prijs/model😉

De 300m variant. De 1000m variant is mij ook iets te gortig qua prijs :sweat_smile:

1 like

@ElderRuwy Daar zit idd behoorlijk veel verschil in. Kun je 6 Citizen 300m voor halen🤣

1 like

Dan valt hij af, de vraag was wat is het meest ‘robuuste’ duikhorloge…
Volgens de VanDale is robuust:

ro·buust (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
sterk, stevig gebouwd
2
flink, krachtdadig: robuuste maatregelen

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/robuust#.X4NhqCRcIlQ

En flink is dan weer:

1flink (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
stevig: flink van postuur
2
vrij groot, ruim
3
sterk van karakter; = ferm: een flinke vent

Kortom size does matter :sunglasses:

Ik zeg mijn top 3 (op basis van prestaties en looks dan)

1. Plo Prof
  2. Sea-dweller Deepsea
  3. Frogman

Bij de eerste twee handelt het om mechanische uurwerken, persoonlijk denk ik ondanks dat de eerste twee zeer robuuste horloges zijn zou ik de quartz tunas hoger op de lijst willen zetten, deze zijn extra ontwikkelt door Seiko n.a.v klachten over de grotere kwetsbaarheid van de mechanische calibers .:sob:

Cool, 30 mm…dikte… :scream:maar wel tot 12000 m pressure :zipper_mouth_face:

Ik denk persoonlijk deze…aardig wat duiken gemaakt met dit horloge en is ook echt een eyecatcher om te zien😎

Hieronder een beetje info voor onze HF mannen :facepunch:

De BN7020-09E is ’s werelds eerste lichtbediende duikhorloge geschikt voor verzadigd duiken. Het nieuwe vlaggenschip van de Promaster Marine collectie maakt gebruik van een breed scala aan Citizen technologieën, wat resulteert in robuustheid en een nog grotere waterbestendigheid.

Een duikershorloge, dat geschikt moet zijn voor 1000 meter verzadiging, moet niet alleen de waterweerstandstest ondergaan, maar ook een test waarbij het horloge 15 dagen in een drukkamer met helium en zuurstof of 100% heliumgas blijft. Het wordt dan binnen 3 minuten vanuit de drukkamer teruggestuurd naar de atmosfeer buiten de drukkamer en wordt blootgesteld aan 125 bar tijdens deze snelle decompressie. Dit vereist de beste materialen en geavanceerde technologieën.

Voor de BN7020-09E werd de Super Titanium IP technologie Duratect DLC & MRK gebruikt om een maximum aan robuustheid en comfort te bereiken.

Amen🙏

2 likes

Fortis Marinemaster.
Supersterke kast, Pushers zijn zelfs bij gebruik onder water, waterdicht. De band kan +40 kg trekkracht aan. 200 meter waterdicht.

1 like

Seiko BFK natuurlijk +1 als Seikoholic.

En al een paar Victorinox-en zijn al voorbij gekomen, maar deze versie nog niet (geloof ik).

2 likes

Utter bullcrab!!

Ja, je kunt 250.000 ballen uitgeven om een Richard Mille aan te kunnen doen tijdens een potje tennis, of je kunt voor 50 ballen een Casio scoren, natuurlijk.

1 like

Je hebt geen fuck aan een Richard Mille als je diep wil duiken…

Deze is 30atm, dus “300” meter… leuk om mee te zwemmen, stabiel genoeg om schokgolven op te vangen… maar denk niet dat een robuust uurwerk gelijk is aan robuuste drukbestendigheid behuizing. Er zijn ook RM’s die slechts 3 of 5 atm zijn, sommige HF-ers zouden daar nog niet mee onder de douche stappen.

Nou nee hoor, mechanische horloges zijn per definitie minder bestand tegen high impact schokken/trillingen. Na een val van mijn watchwinder van 1 meter hoogte waren 2 van de 4 horloges toch echt wel stuk… (niet de minster: Tag Heuer en een IWC). Ze zijn daarbij met de glaszijde op het glas van de watchwinder gevallen.
Ik moet denk ik toch meegaan in het verhaal dat Quartz DE enige echte keuze is in deze competitie. Helaas vindt ik zelf uiterlijk ook meewegen dus vallen alle Casio’s af…

1 like

Grappig hoe een topic over :point_down:

resulteert in een “de mijne kan 10000 meter diep” piswedstrijd.

Want als je kast tot 10000 meter diep kan terwijl je balans-as na iedere vibratie afbreekt heb je een heel erg droog uurwerk wat niet loopt.

Ik kom wederom op G-shocks, Suunto of een Citizen tough quartz uit. De laatste alleen als je er op staat om bewegende wijzers te hebben. Wat ik niet aan kan raden, want minder robuust.

Valt mee.

1 like

Toch altijd nog deze, ondanks zijn leeftijd.
1000m moet toch genoeg zijn.
Duikring te bedienen met handschoen.
Zonder achterdeksel, scheelt weer een pakking.

Mika

3 likes

Hij heeft een hangend oortje. Och nee dat is de kroon…! :wink:

1 like

Ja die is heel mooi !
Staat nog op mijn verlanglijstje.
Getwijfeld om deze erbij te kopen toen ik deze kocht.