Meest robuuste duikhorloge

Google ff uts-Munch dan krijg je vanzelf het antwoord. Greets nitram.

Als het een quartz variant is wel ja. Mechanische horloges robuust noemen is eigenlijk gewoon mal.

Maakt Sinn ook geen olie gevulde quartz klatsers? Ik zou quartz tuna’s of quartz Sinn zeggen.

1 like

Jazeker. En hoe.

Ik vind hem geweldig! :+1:

1 like

Mijn mening, de Hublot of allebei?:thinking::joy:

Je bedoelt een sub en de Hublot?

Kom maar door! :grin::+1:

1 like

Seiko monster ‘by far’ kost geen pepernoot, doet wat die moet doen, in 20 jaar nooit service gehad, op pakken na een week niet gedragen te hebben, meteen lopen

En nog steeds waterdicht op 40 mtr, probeer dat maar eens met een Premium horloge

5 likes

Inderdaad gewoon een zwarte BFK. Standaard met zand erop.

Emperor Tuna for the Win, ware het niet dat het een automaat is. Da’s niet robuust.

Ik vrees dat mijn persoonlijke keuze voor “meest robuuste duikhorloge”, en even los van de Frogman, toch echt naar deze zou gaan:

De Darth Tuna. Maar ja, ik vind de SBBN031 al robuust genoeg, eerlijk gezegd. Voor mijn bescheiden avonturen, dan toch.

Dit topic is verder een leuke piswedstrijd vol middelbare mannen die zelf nooit verder komen dan het opblaasbadje wat ze voor de kinderen in de achtertuune knikkeren. Er komen toffe duikhorloges voorbij, maar de ambitie overstijgt de werkelijkheid met meer dan een paar stapjes.

Zeker ook de Rolex die @WLJ noemt… Ik bedoel, da’s een horloge van welhaast oversized Invicta afmetingen, en die moest dan ook om een onderzeebootje gespannen worden: Geen normaal mens wil zoiets om de pols hebben.

Daarom zou ik voor de alledaagse boswandeling, kluspartij, speelkwartierjes of wat dan ook, helemaal geen duikhorloge nemen. De bezels kunnen kapot, en omdat ze wat dikker zijn mep je duikhorloges echt altijd tegen muren en zo.

Ik stel daarom voor om gewoon het meest robuuste toolhorloge wat ik ken aan te bieden.

@anon2889582EV heeft zo’n ding. Het bestaat uit een monocoque kast van extra gehard titanium met een waterresistentie van 200m.

Hij draagt plat en comfortabel op de pols, en je zult heel erg veel moeite moeten doen om 'm naar de kloten te krijgen. Uiteraard kun je er ook mee duiken als je zelf de tijd in de gaten houdt. :slight_smile:

Op het eind van de rit moet je voor de ultieme schokbestendigheid niet alleen van mechanische echappementen af, maar ook van wijzers. Niets is zo robuust als een digitaal horloge. Daarom komt die ene man die wel duikt hier ook met een digitale Suunto aankakken.

@Kid-EZ for the real win, dus.

4 likes

Dat geldt niet alleen voor horloges. Zoals een wijs man ooit schreef:

8 likes

Ik heb ook de sbbn029 quartz tuna 1000m en zoals aan het begin van dit topic is dit ook mijn keus, quartz is robuuster dan mechanisch.

4 likes

Maar het blijft leuk, om hierover te discussiëren, waar heb je anders een horloge forum voor nodig.:yum:

2 likes

Deze is ook stiekem toch ook best lekker ben ik achter na mijn :face_with_monocle: van vanochtend… De Seiko Prospex LX…

5 likes

Ge-wel-dig! @anon50762135 En zo waar…

5 likes

:joy::+1:t3:

Mooier i.m.o dan een sub, maar mooier dan de mm300 mwah.
Kroon stoort mij wel een beetje steekt wel erg ver naar buiten, maar voor de rest :+1:.

1 like

Dit ontwerp band in het staal op de mm300 zou wel :sunglasses: zijn

1 like

Dit heb je ook nog; Kaventsman of Hadal…

https://militarewatch.com/product/kaventsmann-hadal-3/

Waarom stel je de vraag dan? Je hebt je eigen antwoord al gegeven :wink:. Ben je ook nog een beetje bijzonder ipv al dat rolex geweld wat iedereen al heeft :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja dat klopt, maar we waren gewoon eens benieuwd wat iedereen zo al aan horloges heeft die wat klappen en stoten kunnen hebben en hoe horlogeforum dit ziet.:smile: