Heeft iemand een idee (+bron) wat het meest verkochte model horloge is geweest in recente jaren? Vraag me af of hier info over bestaat!
Efkes Googlen. Hoop info te vinden. Zowel merk als type.
Swatch ?
Applewatch
Swatch zal door het grote aantal modellen zeker niet het meest verkocht zijn. Casio f91-w is het meest verkochte horloge of all time en nog steeds in productie.
The top selling watch for a single brand by dollar value is Rolex, at more than $7 billion.
…
The top Selling watch brands with over an estimated $1 Billion USD in wholesale sales are:
Citizen $1.6 Bil.
Seiko $1.4 Bil.
Patek Philippe $1.2 Bil.
Longines $1.2 Bil.
Swatch $1.1 Bil.
Tissot $1 Bil.
Geen specifieke modellen, naar dat zal lastig zijn om te registreren…
Geen idee Rolex maakt over de miljoen Rolex horloges. Als dat 60% Submariners zijn, dan zou Rolex dit misschien zelfs het meest verkochte horloge zijn.
Ik dacht inderdaad ook dat de Apple Watch het meest verkochte horloge was.
Denk rond, daarna vierkant.
Apple Watch inderdaad.
Citaat: “Apple heeft naar schatting 31 miljoen stuks van de Apple Watch verkocht. Dat is meer dan de 21 miljoen horloges die de Zwitserse horloge-industrie wist af te zetten. Het blijkt uit cijfers van Strategy Analytics.” Nieuws van 6 februari 2020 op iCulture.
Da’s slechts vergeleken met de Zwitserse horloge-industrie, maw Seiko is niet meegenomen
Polshorloge
Oef, dat zijn getallen zeg
Als. En het is geen 60% dus Bij lange na niet.
Bij Lange & Söhne niet
Ha. Good old Monaco!
60%
OP in diverse variaties en maten
DJ in diverse variaties en maten
DD in diverse variaties en twee maten
YM in diverse variaties en maten
GMT in diverse variaties
Sea Dweller
Deep Sea Dweller
Sky Dweller
Daytona
Cellini
O ja ze verkopen ook Submariners
Ik weet niet of het vergelijk tussen een Applewatch en een Zwitsers mechanisch uurwerk op gaat.
Over een jaar of 5 (of eerder) zijn die Applewatches niet meer bruikbaar. Een zakhorloge van een jaar of 100 nog wel.
Maar er worden er nu meer Apple watches verkocht, daar kan je niet omheen.