Mega Seiko haul uit Japan

Echt belachelijk! Leuke Sportsmatic in zwart. Wat zit er op die King Seiko kast, is dat aanslag of corrosie?
Leuk hoor! :+1:

1 like

Die zijn populair :upside_down_face:

Met name gewoon vuil, wat het precies was weet ik niet. Het hele horloge zat onder een soort van waas van dat vuil. Op de band zat her en der wat oppervlakkige corrosie maar dat is na een beetje WD40 ook allemaal weg. Ik maak morgen wel een degelijke foto van het horloge. :+1:

2 likes

Las het al ja :+1::grin:

1 like

Wat enorm gaaf ! Daarom zitten wel een aantal hele mooie tussen. Ik denk wel dat ik bij zo’n zending voor het eerst commentaar krijg op mijn horloge hobby van mijn vrouw… Gewoon zorgen dat er een damesmodel bij zit dus :joy:

1 like

Leuke set aanwinsten zeg; veel plezier met schoonmaken. :sunglasses::wink:

1 like

Ook wel wat uurwerk knutsel werk vereisd bij sommige horloges. Ik moet maar eens een demagnetiseer aparaat gaan kopen want er zitten horloges tussen die een paar uur per dag te snel lopen :upside_down_face:

1 like

Zou me ook heel erg verbazen als er niet een tussen zou zitten die wat service nodig heeft. :grin:
Die Chinese demagnetiseerapparaatjes kosten je de kop niet. Hopelijk helpt het en heeft er niet iemand de balans verklungeld. :thinking:

1 like

Cool dat second setting.

1 like

Iemand toevallig wat links naar Japanse verkopers?

1 like

tegenwoordig wordt het hacking genoemd.

Ik heb niet specifiek op verkopers gezocht, meer eigenlijk gewoon gekeken wat er aan Seiko voorbij kwam.

Niet echt, bij hacking stopt de secondewijzer direct als je de kroon uittrekt, hier bij deze Seiko loopt de secondewijzers eerst nog tot 12u en stopt dan pas.

Heel handig om je horloge juist te zetten met een referentieklok

1 like

We hebben allebei gelijk :upside_down_face: :+1: Dit 6110 uurwerk heeft een normale hacking functie maar zn voorganger niet.

1 like