Vandaag heb ik dit Meister quarz horloge binnengekregen. Ik kan online wel eea over Meister-Anker vinden (logo komt overeen volgens mij) maar niets over Meister alleen.
Kan iemand mij wat meer over dit horloge vertellen? Ik heb er €15,00 voor betaald. Dus daar ligt het niet aan.
Zou zomaar uit een van de Glashütter manufacturen kunnen komen waar nu high-end pareltjes vandaan komen, maar die sinds de stichting van de DDR alleen nog maar massaproducten mochten maken. Lange was in 1994 (moest het even opzoeken ) de eerste daarvan die zich met hun “1” manifesteerden als in “we kunnen het nog hoor!”
Ik herinner me het gelezen te hebben in een draad van @lexaf en een aantal andere sites. Heb ooit meisteranker horloge geerfd als tiener… wat al eeuwig kwijt is na een verhuizing maar ok
Dus merk heb ik wel weer wat mee ondanks dat ik t zelf niet hoef.
Der Ursprung des Wortes Quarz ist ungewiss, eventuell ist es eine Ableitung vom mittelhochdeutschen Wort querch = Zwerg , nach einem dem Quarz zugehörigen Berggeist. Im Gegensatz zum englischen quartz wird Quarz im Deutschen ohne t geschrieben.