Meister quarz (NA)

Pfoe. Wat is oud. Jaartje of 40?
Maar verzamelwaarde 0 imho.

Ja, gare spelling :rofl:

1 like

Volgens mij is dit een ex-DDR merk.

Zou zomaar uit een van de Glashütter manufacturen kunnen komen waar nu high-end pareltjes vandaan komen, maar die sinds de stichting van de DDR alleen nog maar massaproducten mochten maken. Lange was in 1994 (moest het even opzoeken :wink: ) de eerste daarvan die zich met hun “1” manifesteerden als in “we kunnen het nog hoor!”

1 like

O dat valt wat tegen🤣

Staat het verkeerd op de wijzerplaat of zijn er meerdere manieren om dit te spellen o.i.d.?

Website met gare url

Eigenlijk meer een plakmerkje.

2 likes

Als in - klopt minstens deels. GUB als de Glashütter Uhren Betrieb, waar heel Glashütte’s productiecapaciteit onder viel.

1 like

O super. Bedankt voor de link. Ik kon eigenlijk niets vinden.

Ja, maar volgens mij Quelle de postorder zelf een west-duits bedrijf. En die plakten t merk op gub klokjes.

Ach, maakt ook niet zoveel uit

3 likes

:peace_symbol: Jouw insteek is ook weer nieuw voor mij, en volkomen plausibel. De Quelle-connectie kende ik niet.

Wat ik wel grappig vind aan de wijzerplaat hier - “shock-proof” op een kwarts-horloge.

2 likes

Ik herinner me het gelezen te hebben in een draad van @lexaf en een aantal andere sites. Heb ooit meisteranker horloge geerfd als tiener… wat al eeuwig kwijt is na een verhuizing maar ok :sob:

Dus merk heb ik wel weer wat mee ondanks dat ik t zelf niet hoef.

3 likes

Der Ursprung des Wortes Quarz ist ungewiss, eventuell ist es eine Ableitung vom mittelhochdeutschen Wort querch = Zwerg , nach einem dem Quarz zugehörigen Berggeist. Im Gegensatz zum englischen quartz wird Quarz im Deutschen ohne t geschrieben.

5 likes

In principe niks aan gelogen :man_shrugging:t3::wink:

3 likes

En wat mij betreft gewoon als kwarts. :grin:

3 likes

Beetje wat ik met Rolex heb. Maar mijn inkomen kan daar ook iets mee te maken hebben… :face_with_hand_over_mouth:

Dat ze je kiet ervoor hebben leeggehaald zal ook niet helpen.

Tja die DJ is later een keer als betaling voor een Cobra-plaatsing gebruikt vrees ik. Of op zijn minst een stevige uithaling toch mag ik hopen… :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Terug on-topic: @Jeroen1986 , loopt-ie wel? Ik krijg die wel open hoor, zet er zo een nieuw batterijtje in. Ah, zie aan je verschillende foto’s dat-ie wel loopt.

1 like

Ja hij loopt wel. Dat dan weer wel gelukkig. :grin:. Heel erg bedankt voor het aanbod.

1 like

Dat is kort door de bocht. Meister-Anker had inderdaad goedkope horloges met Ruhla en GUB uurwerken maar daarnaast ook duurdere horloges met Durowe en zelfs Valjoux 7750 uurwerken.
Voor iedere portemonnee iets dus.

6 likes

Klopt @Ruud! Compliment voor je geheugen. Voor de anderen en voor @PeterLC, hieronder de link naar het desbetreffende topic:

1 like

Wat een mooi stuk en een mooie verheldering over het merk!

1 like

Dank je, Jeroen

1 like