Pfoe. Wat is oud. Jaartje of 40?
Maar verzamelwaarde 0 imho.
Ja, gare spelling
Pfoe. Wat is oud. Jaartje of 40?
Maar verzamelwaarde 0 imho.
Ja, gare spelling
Volgens mij is dit een ex-DDR merk.
Zou zomaar uit een van de Glashütter manufacturen kunnen komen waar nu high-end pareltjes vandaan komen, maar die sinds de stichting van de DDR alleen nog maar massaproducten mochten maken. Lange was in 1994 (moest het even opzoeken ) de eerste daarvan die zich met hun “1” manifesteerden als in “we kunnen het nog hoor!”
O dat valt wat tegen🤣
Staat het verkeerd op de wijzerplaat of zijn er meerdere manieren om dit te spellen o.i.d.?
Als in - klopt minstens deels. GUB als de Glashütter Uhren Betrieb, waar heel Glashütte’s productiecapaciteit onder viel.
O super. Bedankt voor de link. Ik kon eigenlijk niets vinden.
Ja, maar volgens mij Quelle de postorder zelf een west-duits bedrijf. En die plakten t merk op gub klokjes.
Ach, maakt ook niet zoveel uit
Jouw insteek is ook weer nieuw voor mij, en volkomen plausibel. De Quelle-connectie kende ik niet.
Wat ik wel grappig vind aan de wijzerplaat hier - “shock-proof” op een kwarts-horloge.
Ik herinner me het gelezen te hebben in een draad van @lexaf en een aantal andere sites. Heb ooit meisteranker horloge geerfd als tiener… wat al eeuwig kwijt is na een verhuizing maar ok
Dus merk heb ik wel weer wat mee ondanks dat ik t zelf niet hoef.
Der Ursprung des Wortes Quarz ist ungewiss, eventuell ist es eine Ableitung vom mittelhochdeutschen Wort querch = Zwerg , nach einem dem Quarz zugehörigen Berggeist. Im Gegensatz zum englischen quartz wird Quarz im Deutschen ohne t geschrieben.
In principe niks aan gelogen
En wat mij betreft gewoon als kwarts.
Beetje wat ik met Rolex heb. Maar mijn inkomen kan daar ook iets mee te maken hebben…
Dat ze je kiet ervoor hebben leeggehaald zal ook niet helpen.
Tja die DJ is later een keer als betaling voor een Cobra-plaatsing gebruikt vrees ik. Of op zijn minst een stevige uithaling toch mag ik hopen…
Terug on-topic: @Jeroen1986 , loopt-ie wel? Ik krijg die wel open hoor, zet er zo een nieuw batterijtje in. Ah, zie aan je verschillende foto’s dat-ie wel loopt.
Ja hij loopt wel. Dat dan weer wel gelukkig. . Heel erg bedankt voor het aanbod.
Dat is kort door de bocht. Meister-Anker had inderdaad goedkope horloges met Ruhla en GUB uurwerken maar daarnaast ook duurdere horloges met Durowe en zelfs Valjoux 7750 uurwerken.
Voor iedere portemonnee iets dus.
Klopt @Ruud! Compliment voor je geheugen. Voor de anderen en voor @PeterLC, hieronder de link naar het desbetreffende topic:
Vandaag ben ik weer eens een beetje aan het inventariseren geweest in een gedeelte van de collectie dat al een tijdje in dozen lag te slapen. Dan kom je wel eens een horloge tegen met een ‘oh ja, die had ik ook nog‘ gevoel. Daarbij kwam dan ook het idee dat er nog wel eens wat betere foto’s van gemaakt konden worden. Dat gedaan hebbende vervolgens het ding ook maar weer eens 'aan de pols geslingerd’ zoals dat hier op het Forum heet en daarna ben ik begonnen aan dit artikel. [image] Er schijn…
Wat een mooi stuk en een mooie verheldering over het merk!
verheldering over het merk!
Dank je, Jeroen