MeisterSinger 24h

MeisterSinger komt in dit jubileumjaar zeer waarschijnlijk met een streng gelimiteerde 24h uitvoering.

Schijnt ook veel vraag naar zijn geweest.

Zelf zeggen 24h-uitvoeringen mij niet zoveel , maar we zullen zien!

Verder is een nieuw model aangekondigd.

Zou naar weten een model moeten worden in de 500 tot 600 Euro prijsklasse? in Bauhaus-design?..

Te denken valt aan ‘iets in het midden’ van een Nomos en een Max-Bill…

Basel duurt zo lang niet meer.:slight_smile:

Prijs is een stuk lager dan wat Meistersinger meestal vraagt. Enig idee welk uurwerk erin komt?

Nee. Sorry.

Verder weet ik er nog niets van Roelof.

Zelfs niet hoeveel wijzers ze eventueel zouden hebben…:sunglasses: :wink:

En dit alles is gebaseerd op “geruchten” he ?

24h is vrijwel zeker. Nieuwe model houden ze ( uiteraard ) nog stil. Dat hij er komt is zeker , maar niet in welke vorm natuurlijk. Mijn vergelijk met “iets tussen” een Nomos en een Max Bill is een interpretatie…Maar aan zoiets kan je denken…Prijs zou dan ook bij benadering zijn…

In die prijsklasse zou het dan wel een welkome aanvulling ( kunnen ) zijn.:wink:

Leuke informatie, wie komt het eerst met uitgelekte foto’s?

Ze hebben een goedkoper uurwerk gevonden, net als in deze wit-russische OEM versie :wink:

Meistersinger met een russisch uurwerk? een soort Iwan Rebroff?:smiley:

Groet
Herman

Is een 24-uurs uitvoering niet super onhandig? Geen kwaad woord verder over Meistersinger, maar bij de ‘gewone’ versie kun je tenminste nog redelijk de tijd aflezen, een 24-uursvariant lijkt mij haast onleesbaar omdat al die streepjes heel erg dicht tegen elkaar aan komen te liggen.

Zie ik nu iets over het hoofd? Of zeur ik gewoon? :smiley:

Met de leesbaarheid valt het wel mee: zie deze 24 ur van Botta:

http://www.botta-design.de/de_uno_24.html

Groet
Herman

Nu ben ik helemaal benieuwd naar het meistersinger model X(

Alles over de MeisterSInger Edition 24: http://horloge.info/nieuws/MeisterSinger-Edition-24-een-keer-per-dag-het-klokje-rond/818

Ik vind 'm erg leuk maar best wel duur. Wat ik ook leuk vind is dat er een kwart van de LE’s naar Nederland komt. Daaruit kun je opmaken dat Nederland voor MeisterSinger een belangrijk land is en daar is ons horlogeforum misschien best wel een beetje mede-verantwoordelijk voor. Een (tu) voor ons dus!

Best wel duur? Belachelijk duur voor een simpel Unitas 6497 uurwerk. Je komt ook horloges met dezelfde motor voor tussen de €200-300. Qua kast en materiaal zal het allemaal wel niet zo’n verschil maken. Conclusie: je betaalt ongeveer €2000 voor de Meistersinger wijzerplaat. Zo prijzen ze zichzelf aardig uit de markt, zeker als kwaliteit en service achterblijven. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,276319

Roelof Schreef:

Best wel duur? Belachelijk duur voor een simpel
Unitas 6497 uurwerk. Je komt ook horloges met
dezelfde motor voor tussen de €200-300. Qua kast
en materiaal zal het allemaal wel niet zo’n
verschil maken. Conclusie: je betaalt ongeveer
€2000 voor de Meistersinger wijzerplaat. Zo
prijzen ze zichzelf aardig uit de markt, zeker als
kwaliteit en service achterblijven.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,276319

Ik vind het ook een stevige prijs, maar om nu één voorbeeld aan te halen en dan te roepen dat ze met de service achterblijven!! Beetje overdreven.

Daarbij kom ik dergelijke voorbeelden bij elk merk wel een keer tegen. Bij Omega mag je blij zijn als ze in dezelfde week reageren. Wacht nu al 2 weken op een antwoord van een simpele vraag.

Ik zou nog meer voorbeelden kunnen noemen, maar daar gaat het even niet om. Heel veel bedrijven, ook horlogefabrikanten, realiseren zich niet dat het echte onderscheid zit in de after sales. Wat mij in zijn algemeenheid irriteert is dat er een bepaalde mate van gemakzucht (luiheid) ontstaat om te reageren op klachten en vragen van klanten, als het merk een zekere status heeft bereikt. Ik zou het ook niet acceptabel vinden om twee of drie weken op een vraag aan Omega te wachten. Dan word je toch niet serieus genomen? Klim op de barricades en laat horen dat dit niet kan.

Roelof Schreef:

Ik zou nog meer voorbeelden kunnen noemen, maar
daar gaat het even niet om. Heel veel bedrijven,
ook horlogefabrikanten, realiseren zich niet dat
het echte onderscheid zit in de after sales. Wat
mij in zijn algemeenheid irriteert is dat er een
bepaalde mate van gemakzucht (luiheid) ontstaat om
te reageren op klachten en vragen van klanten, als
het merk een zekere status heeft bereikt. Ik zou
het ook niet acceptabel vinden om twee of drie
weken op een vraag aan Omega te wachten. Dan word
je toch niet serieus genomen? Klim op de
barricades en laat horen dat dit niet kan.

Het is prima om er iets van te vinden, maar zie dan toch graag meer voorbeelden over Meistersinger. Daar ging het mij juist wel om. Je geeft één voorbeeld aan, wat in mijn ogen nog niet eens zo heeel erg is.

Verder vind ik het nu even niet zo interessant, maar dat ligt aan…http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,276018 pffffff

Natuurlijk is datgene dat nu in Japan gebeurt afschuwelijk. Datzelfde geldt voor de situatie in Libië, de recente aardbeving in Nieuw-Zeeland, maar ook voor iedereen in in Nederland die net een dierbare heeft verloren of wiens huis of bedrijf is afgebrand. Daarbij vergeleken is klagen over horlogefabrikanten onzin, net zo goed als geld uitgeven aan onze hobby. Dat geldt kunnen we beter storten op giro 222. Maar die dingen zijn voor mij niet vergelijkbaar of uitwisselbaar. Dan maak je het leven wel erg gecompliceerd. Medeleven prima, (financieel) ondersteunen prima, je eigen sores relativeren prima. Maar daarnaast je eigen ding blijven doen is ook verstandig. Anders kan iedereen aan de Prozac.
Na deze wat meer filosofische beschouwing: ik kreeg bij de vorige reparatie pas na 5 weken het horloge terug (auto kapot, 5 weken lopen?) en moest ook nog de verzendkosten betalen.

Ik vind dat je niet zo veel nutteloze vergelijkingen moet maken en bij de feiten moet blijven.

Feit: je horloge is voor de tweede keer stuk. Hoe liep de eerste keer de afhandeling?
Feit: je wacht nu 3 dagen op antwoord (1 dag weekend?). Hoe snel verwacht je antwoord?

Roelof Schreef:

Natuurlijk is datgene dat nu in Japan gebeurt
afschuwelijk. Datzelfde geldt voor de situatie in
Libië, de recente aardbeving in Nieuw-Zeeland,
maar ook voor iedereen in in Nederland die net een
dierbare heeft verloren of wiens huis of bedrijf
is afgebrand. Daarbij vergeleken is klagen over
horlogefabrikanten onzin, net zo goed als geld
uitgeven aan onze hobby. Dat geldt kunnen we beter
storten op giro 222. Maar die dingen zijn voor mij
niet vergelijkbaar of uitwisselbaar. Dan maak je
het leven wel erg gecompliceerd. Medeleven prima,
(financieel) ondersteunen prima, je eigen sores
relativeren prima. Maar daarnaast je eigen ding
blijven doen is ook verstandig. Anders kan
iedereen aan de Prozac.
Na deze wat meer filosofische beschouwing: ik
kreeg bij de vorige reparatie pas na 5 weken het
horloge terug (auto kapot, 5 weken lopen?) en
moest ook nog de verzendkosten betalen.

Bij veel merken duurt een beurtje ook vijf weken. Kortom vind het allemaal wel meevallen. Je hebt nu twee ervaringen benoemd en beide vind ik niet van die mate om te zeggen dat de kwaliteit en de service achterblijft.

Je vergelijking met een auto bevestigt enkel mijn gevoel dat je de dingen wellicht iets erger ziet dan dat ze zijn.

Erg mooi horloge, helaas is de prijs voor mij een belemmering in deze.

Ik heb blijkbaar een ander beeld van service dan jij (zie ook de Azimuth band). En wel of geen Baselworld maakt niets uit voor een klant die ontevreden is. Wat ik had verwacht is op een mail dat een defect zich in korte tijd en binnen de garantie tweemaal voordoet in ieder geval een ontvangstbevestiging dat ze dat erg vervelend vinden en dat ik binnenkort een inhoudelijke reactie krijg. Kost 1 minuut en geeft ontzettend veel vertrouwen.
Groet Roelof

Roelof Schreef:

Ik heb blijkbaar een ander beeld van service dan
jij (zie ook de Azimuth band).

Snap ook niet wat de Azimuth band ermee te maken heeft?? Het gaat hierover jouw stelling dat de kwaliteit en service van Meistersinger achterblijft. Ik ken de kwaliteit niet eens van die band en geef juist aan dat ik er benieuwd naar ben! :S

En wel of geen

Baselworld maakt niets uit voor een klant die
ontevreden is.

Ik heb het woord Baselworld niet gebruikt en kan deze hele zin niet plaatsen!

Wat ik had verwacht is op een mail

dat een defect zich in korte tijd en binnen de
garantie tweemaal voordoet in ieder geval een
ontvangstbevestiging dat ze dat erg vervelend
vinden en dat ik binnenkort een inhoudelijke
reactie krijg. Kost 1 minuut en geeft ontzettend
veel vertrouwen.
Groet Roelof

Weet niet of het ze één minuut kost, want dat kan ik niet bepalen vanaf hier. Kortom dat is een aanname, het moet namelijk ook wel rendabel zijn om een mail team paraat te hebben staan.

Verder kan het idd zijn dat jouw verwachtingen anders zijn dan die van mij. Dat is ook prima!

Kortom ik blijf bij mijn mening
Roepen dat de kwaliteit achterblijft omdat jouw Meistersinger voor de tweede keer hetzelfde probleem heeft… dat vind ik erg overdreven.