MeisterSinger 24h

Gezien je reacties in deze topic en de andere denk ik dat jij met je verkeerde been uit bed bent gestapt vandaag :slight_smile: Maar vertel eens over de eerste ervaring toen het horloge de eerste keer stuk ging?

Pittige prijs, maar ja iedereen weet dat tijd kostbaar is, dus het valt best wel mee dan die prijs, en als je hem hebt, dan ga je kalmer leven als het goed is, meer tijd nemen voor dingen, en als je meer de tijd neemt zie je veel meer mooie dingen onderweg, dus je word iets armer maar je verrijkt tegelijk je leven met een 1 wijzer horloge.

Ik blijf ze mooi vindenā€¦ maar uhm heb er al 2 dus ik zou toch gek zijn om er dan nog 1 te kopen ā€¦toch?..Voorlopig maar weer sparen.

Sorry hoor, maar ik snap het niet. 1 wijzer horloges? Kan iemand me dit even uitleggen, niet hoe je ze moet aflezen zover ben ik al, maar wat is de aantrekkingskracht van dit soort horloges? Zit er een heel bijzonder uurwerk in de kast of gaat het hier puur om de vormgeving. Is het de eenvoud wat mensen aanspreekt om hier meer dan 2000 euro voor te betalen?
Graag wat antwoorden aub om mij een beetje uit het duister te halen want ik snap het echt niet, en ik wil het zo graag begrijpen.

Met vriendelijke groet,
Patrick.

Het gaat hier om emotie, gevoel, en dat heb je of dat heb je niet bij een 1-wijzer.
Ik heb het niet, als ik op mijn horloge kijk dan moet daar iets gebeuren, een centrale grote secondenwijzer b.v.
Maar dit is echt een persoonlijk iets (zoals eigenlijk bij alle horloges) als ook bij ons aller hobby, je doet het vooral voor jezelf.

Waarom betalen mensen 5000 + voor een rolex of 8000 voor een Panerai, ten eerste denk ik omdat het kan, maar ook puur smaak, als jij het niks vind dan is het niks, vind je ze prachtig dan zijn ze prachtig, dat is niet uit te leggen, het is een zoals ik al aan gaf een kwestie van smaak.

Ik vind het idee er achter gewoon al mooi, het horloge past gewoon bij me, want ik ben ook iemand die de tijd neemt, ik ben altijd overal te vroeg, ik hoef niet te weten dat het 3 minuten en 22 seconden over 1 is, daarnaast is het de eenvoud van het ontwerp dat me aanspreekt, lekker minimalisties en rustig, er gebeurd echt niks, de tijd lijkt stil te staan.

Zo heb ik soms niks met andere horloges, die andere geweldig vinden, zo gaat dat.

floris Schreef:

want ik ben ook iemand
die de tijd neemt, ik ben altijd overal te vroeg,

Als je altijd de tijd neemt, zou je haast denken dat je dan juist altijd te laat bent. :wink:

Ja dat zou je haast denken, maar ik neem de tijd om ergens te komen, dus ben ik te vroeg :wink:

Gewoon vroeger weggaan dus!

Ik heb chronisch tijdgebrek.

sorcees koop een 1 wijzer horloge, de tijd lijkt stil te staan, dan heb je in ieder geval de illusie dat je meer tijd hebt.

Het is meer van dat ik te veel dingen doe en dingen leuk vind en nix wil missen en en en en enā€¦

Ben nog niet overtuigdā€¦enne ik kom nooit te laat, haat ik, afspraak is afspraak. Kwestie van horloge kijken.:wink:
Maar zit er ook nog een technisch verhaal in de 1 wijzer horloges?

MVG,
Patrick

patrick1972 Schreef:

Ben nog niet overtuigdā€¦enne ik kom nooit te
laat, haat ik, afspraak is afspraak. Kwestie van
horloge kijken.:wink:
Maar zit er ook nog een technisch verhaal in de 1
wijzer horloges?

MVG,
Patrick

Nee, gewoon geen minutenwijzer. Je uren wijzer staat toch gewoon tussen de 4 en 5 bij 4:30.

chronisch -> chronometer???

Bidle Schreef:

patrick1972 Schreef:


Ben nog niet overtuigdā€¦enne ik kom nooit
te
laat, haat ik, afspraak is afspraak. Kwestie
van
horloge kijken.:wink:
Maar zit er ook nog een technisch verhaal in de
1
wijzer horloges?

MVG,
Patrick

Nee, gewoon geen minutenwijzer. Je uren wijzer
staat toch gewoon tussen de 4 en 5 bij 4:30.

Ja, ok dat begrijp ik. Wat ik bedoel is zit er een bijzonder uurwerk in wat in dit geval die hoge prijs rechtvaardigd.
Ik wil niet weer die discussie of iets het wel waard is of niet die hebben we nu wel gevoerd. Een horloge met veel functies en speciale dingen vergt een gecompliceerder uurwerk wat de kostprijs omhoog draait toch? Of ga ik nu kort door de bocht. Zijn er hier bij de MS 24h dure materialen gebruikt of betaal je voor het design, waar ik geen probleem mee heb, laat ik dat nog even benadrukken.

MVG,
Patrick

patrick1972 Schreef:

Ja, ok dat begrijp ik. Wat ik bedoel is zit er een
bijzonder uurwerk in wat in dit geval die hoge
prijs rechtvaardigd.
Ik wil niet weer die discussie of iets het wel
waard is of niet die hebben we nu wel gevoerd. Een
horloge met veel functies en speciale dingen vergt
een gecompliceerder uurwerk wat de kostprijs
omhoog draait toch? Of ga ik nu kort door de
bocht. Zijn er hier bij de MS 24h dure materialen
gebruikt of betaal je voor het design, waar ik
geen probleem mee heb, laat ik dat nog even
benadrukken.

MVG,
Patrick

Als je even terug kijkt dan kun je lezen dat er een Unitas in zit. Niet echt speciaal. Verder zoals anderen al aangegevenā€¦ kwestie van gevoel etc, etc. Dat is bij elk horloge zo.

Waarom is een Rolex zo duur terwijl het een massaproductie (bijna een miljoen per jaar) horloge is? Dergelijke discussies zijn al vaak gevoerd. Kortom je kunt jouw vraag bij heel veel luxe artikelen stellen.

Bidle Schreef:

patrick1972 Schreef:


Ja, ok dat begrijp ik. Wat ik bedoel is zit er
een
bijzonder uurwerk in wat in dit geval die hoge
prijs rechtvaardigd.
Ik wil niet weer die discussie of iets het wel
waard is of niet die hebben we nu wel gevoerd.
Een
horloge met veel functies en speciale dingen
vergt
een gecompliceerder uurwerk wat de kostprijs
omhoog draait toch? Of ga ik nu kort door de
bocht. Zijn er hier bij de MS 24h dure
materialen
gebruikt of betaal je voor het design, waar ik
geen probleem mee heb, laat ik dat nog even
benadrukken.

MVG,
Patrick

Als je even terug kijkt dan kun je lezen dat er
een Unitas in zit. Niet echt speciaal. Verder
zoals anderen al aangegevenā€¦ kwestie van gevoel
etc, etc. Dat is bij elk horloge zo.

Waarom is een Rolex zo duur terwijl het een
massaproductie (bijna een miljoen per jaar)
horloge is? Dergelijke discussies zijn al vaak
gevoerd. Kortom je kunt jouw vraag bij heel veel
luxe artikelen stellen.

Ok. Een Unitas. Zegt mij niks ik ben geen kenner, alleen een liefhebber.
Die laatste zin van je antwoord is een beetje overbodig als je even terug kijkt kun je dat (ook) lezen in mijn vraag.
Bedankt weer.

MVG,
Patrick.

patrick1972 Schreef:

Die laatste zin van je antwoord is een beetje
overbodig als je even terug kijkt kun je dat (ook)
lezen in mijn vraag.
Bedankt weer.

MVG,
Patrick.

Sorry, maar haalde ik er niet uit.

Design is slechts een onderdeel. Zo ook historie, gevoel erbij (bijvoorbeeld omdat het horloge gedragen is door PietjePuk), complicaties, afwerking, etc.

Het teruglezen bedoelde ik verder niet verkeerd en ook de laatste zin niet. Echter is het voor een ieder verschillend. Voor jou zal dit zich wellicht nog verder moeten ontwikkelen naar mate je meer kennis op doet van horloges (als je dat wil).
Zo vind ik dit horloge te duur oa ook door het uurwerk.

Mooi omschreven. :slight_smile:

Maar om even advocaat van de duivel te spelen;

Dus een normaal horloge waarvan je een paar wijzers verwijderd zou op zich ook wel voldoen?

Dit idee dus een beetje, heb het even snel ge-photoshopped:

Ten eerste, erg leuk met die chrono-pushers!

Hij mist toch de keuken-weegschaal look van de Meistersinger

Han R Schreef:

Ten eerste, erg leuk met die chrono-pushers!

Hij mist toch de keuken-weegschaal look van de
Meistersinger

Scherp, die waren mij nog niet direct opgevallen!