MeisterSinger 24h

Bidle Schreef:

patrick1972 Schreef:


Die laatste zin van je antwoord is een beetje
overbodig als je even terug kijkt kun je dat
(ook)
lezen in mijn vraag.
Bedankt weer.

MVG,
Patrick.

Sorry, maar haalde ik er niet uit.

Design is slechts een onderdeel. Zo ook historie,
gevoel erbij (bijvoorbeeld omdat het horloge
gedragen is door PietjePuk), complicaties,
afwerking, etc.

Het teruglezen bedoelde ik verder niet verkeerd en
ook de laatste zin niet. Echter is het voor een
ieder verschillend. Voor jou zal dit zich wellicht
nog verder moeten ontwikkelen naar mate je meer
kennis op doet van horloges (als je dat wil).
Zo vind ik dit horloge te duur oa ook door het
uurwerk.

Ok. Geen enkel probleem hoor! Een van de redenen dat ik lid ben geworden is te leren over horloges en vind vooral het leuk al die verschillende meningen en keuzes die mensen maken die totaal haaks staan op mijn smaak. Ik probeer wel om het te begrijpen en iemand met overtuigende argumenten kan mij wel van gedachten veranderen heb ik gemerkt. Heb al heel wat opgestoken in 3 maanden en hoop er nog vele aan toe te voegen.

Met vriendelijke groet,
Patrick.

patrick1972 Schreef:

Heb al heel wat opgestoken in 3 maanden

en hoop er nog vele aan toe te voegen.

Met vriendelijke groet,
Patrick.

Dat gaat helemaal goed komen.

Leer hier nog steeds heel veel en met name omdat ik nu steeds meer kijk naar vintage. :slight_smile:

Da’s wel een duur horloge zeg. Ik zag dat zo’n uurwerk idd niet heel duur is:

http://www.ofrei.com/page206.html

Blijft er nog 2000 Euro over voor de kast, band en wijzerplaat. Oh ja, en die ene wijzer natuurlijk:D
Maar ja, het gevoel wil ook wat. En in een zeer gelimiteerde oplage gemaakt.
Toch nog steeds te duur imho.

Han R Schreef:

Ten eerste, erg leuk met die chrono-pushers!

Straal vergeten die dingen wel te halen, stel je maar even
voor dat het een eBay-horloge is. Ook vol met nep-pushers. :wink:

malus65 Schreef:

Blijft er nog 2000 Euro over voor de kast, band en
wijzerplaat. Oh ja, en die ene wijzer
natuurlijk:D
Maar ja, het gevoel wil ook wat. En in een zeer
gelimiteerde oplage gemaakt.
Toch nog steeds te duur imho.

Dat uurwerk moet je dan ook nog bewerken en technisch aanpassen, maar goed, het horloge kost geen 2200 euro door het uurwerk. Wat nog wel eens vergeten wordt is dat de horloges in Duitsland in elkaar worden gezet, waar er een minimum loon geldt en horlogemakers meer krijgen dan minimum loon en dat er een mensen zijn (zoals de Nederlandse importeur en de juwelier) die moeten zorgen dat je het horloge kunt kopen. Daarbij wordne er maar 96 gemaakt.

Blijft overeind dat het horloge nog steeds geen 2200 euro hoeft te kosten, maar dan kom je aan bij het aspect “merk”, en als die vinden dat dit de juist prijs is voor hun merk, is dat de prijs voor het horloge.

Jazz Schreef:

ik hoef niet te weten dat het 3 minuten en 22
seconden over 1 is, daarnaast is het de eenvoud
van het ontwerp dat me aanspreekt, lekker
minimalisties en rustig, er gebeurd echt niks, de
tijd lijkt stil te staan.

Mooi omschreven. :slight_smile:

Maar om even advocaat van de duivel te spelen;

Dus een normaal horloge waarvan je een paar
wijzers verwijderd zou op zich ook wel voldoen?

Dit idee dus een beetje, heb het even snel
ge-photoshopped:
http://i.imgur.com/OZ6mN.jpg

Nee deze fotoshop doet me niks, het is gewoon het hele plaatje, dus ook de marketing, als de meistersingers 100 euro zouden kosten, zou dat ergens mooi zijn, maar juist door de iets hogere prijs(valt reuze mee als je het vergelijkt met andere merken) en het feit dat het net je smaak moet zijn, maken het een exclusiever horloge, en ook dat is een aspect wat ze aantrekkelijk maakt, het is geen horloge voor iedereen, ik vind meistersinger niet een horloge die er uitziet alsof er gewoon een onderdeel is afgehaald, er lijkt wel degelijk over nagedacht te zijn. De uurwerken zien er ook mooi afgewerkt uit, zeker de Unitas, die misschien niet bijzonder duur is, maar wel goed gekozen omdat hij ten eerste perfect de kast vult, en ten twede een echt werkpaard is die elke uurwerkmaker kan rapareren.