Meistersinger Edition Hora

Ik zat vanochtend op de zaak even de post door te nemen en er zat een reclameblad bij van een juwelier.

Hierbij zat een aankondiging bij voor een limited edtion van Meistersinger, de Edition Hora, een versie met de 11 bovenaan in plaats van de 12. Hebben ze daar al teveel aan de glühwein gezeten? :flushed:

Kan er op internet overigens niets over vinden. :neutral_face:

2 likes

Lijkt op een vroege 1 april grap.
Wordt het aflezen nog moeilijker :slight_smile:

Inderdaad :smile:

1 Uur extra, worden steeds gekker, ze maken al 5 miljoen limiteds, en nu dit… word echt een lachertje zo.

Bizar! Ik snap wel dat ze er maar 100 van maken! Verder vind ik het een mooi horloge en de opgelegde cijfers vind ik een vooruitgang.

Haha… Hoe bedenk je t

Hoe bizar is dat :flushed:

Als het bedoelt is als marketing stunt, dan werpt het zijn vruchten al af :smile:

Ik ben begonnen met MeisterSinger, maar heb er afstand van gedaan. Niet (meer) mijn merk.

1 like

Heb er op de radio 538 iets over gehoord , geloof dat het bedacht is omdat alles al zo gestrest en gehaast is. Als de drager kijkt hoelaat het is dan is het gevoelsmatig vanwege de stand van de wijzers 2 uur terwijl het in werkelijkheid 1 uur is.

1 like

Pfff wat een marketing flauwekul hahaha :smile:

Psychologisch is het best leuk verzonnen, als je op je horloge kjkt denk je in eerste instantie dat het 1 uur is omdat de wijzer op elke andere klok op 1 uur staat, en dan pas besef je je dat het eigenlijk 12 uur is… Normaal heb ik het het zo op dit soort vreemde dingen, maar deze vind ik wel leuk verzonnen.

Het aflezen wordt door veel mensen bij een MS al als lastig ervaren (ik ben er daar geen van), en dan nóg zo’n frats uithalen. Vind ik vreemd.
Past overigens wel achter het verhaal van het horloge dat je je niet druk moet maken over tijden tussen de 5 minuten in, en het je tijd nemen voor zaken (in dit geval aflezen van je horloge :stuck_out_tongue_closed_eyes:)

Toevallig zit deze juwelier in Oudewater, dezelfde misschien? :smile:

Stom…

Heb je gevoel dat het nog Zomertijd is . :smile:

1 like

Maarre, Geert ( @HorloG ) schreef dit al in december 2014 hoor:

Blijft leuk :sunglasses:

Toen zat ik nog niet op dit forum, dus dat heb ik gemist :flushed:

Maar blijkbaar zijn ze die 100 exemplaren na een jaar nog steeds niet kwijt, vandaar dat ze ermee flink mee leuren. :smile:

1 like

Terecht, de functie van een horloge is om de tijd weer te geven, dat mag op veel verschillende manieren maar moet wel altijd kloppen…

Klopt toch ook :wink:

Om het nog gekker te maken: “omdat de wijzerplaat vijf minuten naar rechts is gedraaid. Hierdoor
lijkt het twaalf uur wanneer men naar de stand van de wijzers kijkt,
maar is het in werkelijkheid pas elf uur. Een vinding waarop Adriaan
Reijersen inmiddels patent heeft aangevraagd”

Patent heeft aangevraagd? :frowning:

3 likes