Dit is wel het gemakkelijkste uurwerk dat er is van ETA!!!
Hiermee begint elke horlogemaker die bij Omega gecertificeerd wil worden en geen probleem uurwerk.
Deze zat in m’n Speedmaster Reduced. De chronograaf module had problemen (resetten ging niet meer). Frans de Groot wilde er zijn vingers niet aan branden. Het horloge ging naar Omega, daar werd het hele uurwerk vervangen (voor het nieuwere Omega 3220 kaliber). Dure grap.
Zoals je ziet is het dus niet uitsluitend de 2894 die problemen oplevert met onderhoud.
Hij bedoelt (waarschijnlijk) de 2892 + Dubois-Depraz module, zoals de Omega 1143 en 3220 kalibers (Speedmaster Reduced).
Dan kan ik het begrijpen. Vind persoonlijk dit geen hogere wiskunde en repareer ze met plezier. Heb dan ook wel een goede training bij Breitling gehad voor dit model chrono’s en weet waar de knelpunten gezocht moeten worden.
De grootste rommel die de ETA gebouwd heeft is de ETA 2000 en de 2094 = zelfde als de 2000 maar dan met chrono. Niet aan beginnen.
Als ik nog eens een dergelijk uurwerk in bezit heb en er is onderhoud nodig, dan breng ik hem naar jou. Ik neem aan dat het bij jou geen €795 kost.
Ik denk dat je één van de weinige horlogemakers bent die zich er aan durft te wagen. Als zelfs een gecertificeerde Omega horlogemaker met bijna 40 jaar ervaring er niets mee kan, dan zegt dat wel wat.
Prijs kan ik pas na ontvangst van het horloge doorgeven.
Houd wel rekening met het feit dat een chronograaf revisie van Omega € 750,- kost. Dat is dan wel inclusief drukkers en kroon [ staal ]. Omega wil officieel de 3220 niet meer herstellen ivm een aantal modificaties.
Een Breitling of IWC revisie is goedkoper
Ik begrijp niet zo goed waarom merken dat doen. Je blijft toch achter je producten staan als bedrijf?
Hoeveel zou jij vragen voor een beurt van deze combinatie?
Doe dat even per PB
Sorry!
Vroeger waren ze 8 tientjes idd, maar of je ze daarvoor nog kunt vinden…
Geef pas een prijs na het zien van het uurwerk. Elke schroef kost bij Omega al ruim € 4,50 per stuk en ik geef geen pakketprijs voor iets dat ik niet gezien heb.
Nee hoor, die bestonden gewoon naast elkaar, niet als vervanging.
Aha weer wat geleerd
Ik heb 14 dagen retour garantie voor het horloge met de 2892-A2 met Debois Dupraz, de beslissing tot houden, danwel retour sturen, zal afhangen van de service kosten, zonder vervangen onderdelen
Een ander nadeel kan zijn dat de urenwijzer pas een minuut of zo na het indrukken van de kroon mee gaat lopen. Ik loste dat op door hem standaard 1-2 minuten voor te zetten bij het op tijd zetten van het horloge.
Nog iets om rekening mee te houden is de uitlijning.
Als je het horloge van de zijkant bekijk dan staan de pushers niet in één lijn met de kroon. Dit komt dus door de opbouwmodule.
Toch grappig ik zie bijna elke week wel een topic voorbij komen waarin iemand zegt dat een Reduced of ander uurwerk met module niet te repareren of te servicen is terwijl er hier toch een aantal kundige forumleden zijn die dit prima kunnen.
Dat klopt, maar tegen een prijs…
Het horloges dat ik besteld heb is overigens met wederzijds goedkeuren gecancelled, de verkopende partij was in de veronderstelling dat er een VJ7750 inzat ipv van 2892-A2 met DD
Dus zo is het ook opgelost, een ervaring rijker maar geen illusie armer
Veelal gaat het er niet om of iemand het technisch gezien kan maken, maar om de beschikbaarheid van onderdelen.