Mening gevraagd aanschaf Jaeger-LeCoultre

:wink:

3 likes

Zeer fraai en stevig aan de prijs

@breakie @tompj

Jullie konden ooit een JLC Master Control Chronograph Calendar scoren. Hoe is het jullie gelukt?

2 likes

Tja. Nieuw een jlc kopen is afschrijving pakken.

Er is onderhandelingsruimte weet ik uit ervaring.

Van de andere kant als een horloge gediscontinueerd is en het was een succes dan komt het met de waarde wel weer goed;

• Een Polaris Memovox was ooit ca 12k nieuw. Nu nog steeds (preowned).

• Mijn deep sea chrono (alle deep sea modellen eigenlijk) zijn qua waarde redelijk waardevast of zelfs gestegen.
    Ooit voor €6000 gekocht en daar krijg je hem nergens meer voor. :sunglasses:

Maar ja. Een master of een reverso zou ik toch altijd pre owned kopen, of met een fikse korting.

2 likes

Je schrijft bimmer verkeerd :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Gewoon in de winkel. Kreeg toen nog leuke korting. Afschrijven doe je alsnog.

4 likes

het was @tompj gelukt … en toen het bij hem kriebelde voor wat anders, kwam ie naar mij :wink:
Ik heb er daarna de stalen band nog bijgekocht (+ 2 andere originele JLC lederen banden).
Misschien rechtsreeks bij JLC? (zo heb ik ook alle banden aangeschaft)

2 likes

Dankje voor je inhoudelijke reactie :sunglasses:

1 like

:smile:

1 like

Ik vind die discussie over afschrijving en waardevastheid redelijk onzinnig. Horloges zijn ook niet om mee te speculeren. Topman Dufour van Rolex zei dit onlangs nog, en niet voor niets. Wel is het natuurlijk leuk als een horloge wat je zelf in bezit hebt in waarde stijgt. Maar als je ze toch niet verkoopt maakt het niets uit en geniet je ervan😎

4 likes

Als je ze koopt, draagt en nooit meer verkoopt is er inderdaad niks aan de hand.

Maar heb jij nooit ooit eens een horloge verkocht omdat je het toch niet zo mooi vond of dat je deze niet meer droeg?

Vast niet.

Daarom is afschrijving wel van belang Joke en kunnen we hier dus ook over discussiëren. :grin:

Dit staat dus los van speculeren.

3 likes

Nee, ik heb nooit horloges verkocht. Ook niet van plan om te doen omdat ze voor mij -persoonlijk- een bepaalde periode markeren.
Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om weer te verkopen😉

1 like

In december kreeg ik zonder het te vragen circa 15% korting op een nieuwe Reverso aangeboden bij de AD. Uiteindelijk niet gedaan. Ik heb het idee dat de meeste JLC’s geen hardlopers zijn.

Het is echt een liefhebbersmerk en JLC maakt prachtige dingen. De listprijzen zijn de afgelopen jaren wel exorbitant gestegen. Ik ben bang dat JLC zichzelf daarmee een beetje uit de markt aan het prijzen is.

Als je de prijzen op bijvoorbeeld Chrono24 vergelijkt met de listprijzen bij de dealer zie je dat er een enorm verschil in zit. Je koopt een gouden reverso voor het geld dat een stalen nu list kost.

1 like

Het hangt wel echt van het model af. Mijn reverso die ik een paar jaar geleden gekocht heb is nu meer waard dan ik ervoor betaald heb. Wel grijs aangeschaft (nieuw) en flink onder de toenmalige listprijs maar dat model lijkt vrij waardevast.

Scheelt ook dat de listprijs de laatste jaren met duizenden euro’s is gestegen. :face_with_peeking_eye:

Dit dus, volgens mij was de listprijs van mijn reverso ver onder de 10k

3 likes

Is wel de mooiste!

Voor mij wordt het dan een Jaegermeister

3 likes

Eens hoor. Geldt niet voor alles, specifieker omdat ik zeg maar naar een moonphase zat te kijken. Vandaar.

Nee precies ik heb ook de Deep Sea gehad maar die is wel flink wat van zijn waarde verloren gedurende zijn reis over het forum.
Ik denk dat de echte iconen wel waardevast zijn dus dan heb je het bv over de Cartier Santos, Breitling Navitimer en bij JLC de Reverso. Heel veel andere modellen zijn niet waardevast (oa Cartier Pasha, Breitling Colt, JLC DeepSea)

Als ik de voorstelronde van @Frinnl goed heb begrepen werkt hij bij JLC. Wellicht kan hij je helpen?

1 like

Ook de JLC Master Ultra Thin heeft de voorkeur, maar die is helaas niet met een stalen band te verkrijgen

Goede tip dankje

1 like