Dat zijn heel dure kopjes koffie die u heeft gemist
Ah, dan had ik je verkeerd begrepen…
Omega heeft in de afgelopen jaren geloof ik 4 of 5 keer de prijzen verhoofd. @rorymoer kan mij gok ik helpen met de exacte cijfers. En JLC heeft van verschillende modellen de prijzen tot wel 40% verhoogd. Dat vind wel heftig. Ik begrijp zeker dat inflatie een rol speelt maar niet alle merken lijken dat als enige oorzaak te gebruiken voor verhogingen.
Daar ben ik het overigens helemaal mee eens en ben bang dat het in elk genoemde markt een besproken onderwerp is. Ik wil er ook niet persee mee zeggen dat het niet zou mogen of abnormaal is. Maar ik ben persoonlijk fan van de genoemde merken en hoop dat ze zichzelf niet op de lange duur pijn gaan doen door zich te positioneren op een plek waar het een negatief beeld geeft van het merk
Speedmaster hesalite:
Jan-2020 €6.100
Hiertussen +€100
Feb-2022 +€500
Sep-2022 +€400
Feb-2023 +€400
Daarna nog een keer +€200
List nu €7.700
Saffier is van €7.100 naar €8.900 gegaan.
Hoe lees je dit forum dan? En hoe schrijf je? Alles met vertaling van ChatGPT?
Ik lees het tegelijkertijd met een vertaler en in het Nederlands om de taal en de technische woorden van de horlogemakerij te leren. Voor het schrijven gebruik ik echter ChatGPT, die vertaalt wat ik in het Frans schrijf. AI is veel nauwkeuriger in het vertalen van ideeën en concepten van de ene taal naar de andere dan een klassieke vertale
En buiten dit zijn de kortingen ook nog eens heel erg opgedroogt/weg, wat bij Omega ook altijd nog een mooie mevaller kon zijn.
Mijn Speedmaster Pro - nieuw begin '20 voor 3760 geloof ik. Met stalen band, Hesalite. Inclusief 20% verbouwings-korting. Die zaak mag inmiddels geen Omega meer voeren…
Moet je nagaan. Als morgen de Speedmaster voor 4k in de winkel ligt is er aan het eind van de dag geen een meer te vinden.
En dan verdienen ze er óók nog dik aan.
Maar kennelijk niet dik genoeg.
Leuk man, wat een toewijding!
Hangt wat van de maakprijs van zo’n speedy af. Heb er weinig idee van hoeveel zoiets kost om te maken.
Mijn wijlen grootvader was horlogemaker, eerst bij een juwelier in Eindhoven en later zelfstandig, tot zijn 80. Zijn favoriete merk was JLC, gevolgd door VC.
Ik denk dat kostprijs met €800 wel ophoudt hoor. Zijn serie producten.
10% van de retailprijs is volgens mij de vuistregel.