Mening gevraagd horloge geboortejaar

Ik zoek een horloge uit mijn geboortejaar en -maand (juli 1977). Vraag me niet waarom, iets met midlife denk ik. Ik stuitte op deze Seiko King Quartz. Ben geen connaisseur op het gebied van Seiko maar het horloge spreekt me wel aan. Restored, maar dat vind ik op zich niet heel erg. Vraagprijs eur 350 op Chrono24. Wat vinden jullie ervan? Ben benieuwd naar jullie mening, ongezouten mag ook. Plaatjes voor de sfeer.

https://chrono24.app/seiko/seiko-king-quartz-silver-warrantyserviced-roman-071977-white-weiss-blanco-wit-quarz-grand--id28808057.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

4 likes

Persoonlijk vind ik horloges met Romeinse cijfers niet zo mooi. Ziet er niet slecht uit.

Maar misschien is dit ook iets?
https://www.ebay.nl/itm/145110856073?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=1346-175129-2357-0&ssspo=mhsxx0zztxu&sssrc=2349624&ssuid=BeKtqPBQQti&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

1 like

Mooi maar uit juli 77? Dat is de missie :grimacing:

Geduld. Ooit loop je tegen de juiste aan, met originele stalen band, voor de juiste prijs.

1 like

Ja hoor, nummer begint met 77, dus 7de jaar, 7de maand. Patrick kennende zal hij weten dat het het 7de jaar uit de jaren 70 is.

1 like

Deze ziet er wel tof uit.

1 like

Die is inderdaad van juli 1977…

2 likes

Ik wist niet dat de nummering zo werkt. Weer wat geleerd. Zeker een mooi horloge. Dank voor het meedenken!

1 like

Leuk om een horloge uit je geboortejaar en maand te zoeken. Als dit helemaal is wat je zoekt, dan zeker doen!
Horloges uit ‘77 zul je wel vinden, maar de exacte maand is wat lastiger kan ik je uit ervaring zeggen hahaha. Ik zoek dus nog steeds.

1 like

Het is misschien een inkoppertje en wellicht dat je hier al hebt gekeken. Maar toch…

Edit:

Als je echt Seiko zoekt kan je hier ook inspiratie opdoen. Wel eventjes omlaag scrollen naar '77 :grin:

https://vintageseiko.nl/sorting-options/birth-year-watches

2 likes

Ja super website idd met vaak hele leuke horloges.

2 likes

Dank, goede sites. Die van vintageseiko is wel een scrollmonster en veel al verkocht. De maand juli komt relatief weinig voor lijkt het. Misschien beperkte productie in de zomermaand.

1 like

Ik begrijp het heel goed, dat je een ‘birth year watch’ wil. Ik heb er zelf ook nog steeds een (een vintage Heuer chrono uit '72) op de bucketlist staan. De maand boeit me niet zo. Maar hetzelfde bouwjaar als ik vind ik dan wel weer heel leuk! Anyway, zou je niet liever een mechanisch horloge willen? Dat heeft (slaat natuurlijk nergens op :grin:) voor mij, gevoelsmatig, net wat mee ‘eeuwigheidswaarde’. Nou ja, door jou getoonde horloge ziet er heel goed uit, vind ik. Nee, ook niet zo’n fan van Romeinse cijfers. Maar verder, mooi! Succes met vinden van jouw ideale ‘birth year watch’!

1 like

Mechanisch heeft de voorkeur maar ik ben geen quartzhater. Het is een leuke zoektocht.

1 like

Mening gevraagd horloge geboortejaar.
OK.
Mijn Mening is dat ik er totaal de meerwaarde niet van begrijp. Maar gelukkig hoef jij daar nix om te geven.
Dit gezegd hebbende.,
Ik heb zelf een auto van mijn geboortedag, dus op mijn verjaardag op kenteken gezet.
Die auto heb ik al 16 jaar.
Maar of dat iets wil zeggen???

4 likes

Ik ben ook

hoor. :blush:
En er is ook wel weer wat te zeggen voor een quartzhorloge uit '77, aangezien dat toen helemaal hét ding was. Dus ik zeg: go for it!

2 likes

Als je zo oud bent is die erecte fallus op de wijzerplaat dan niet heel erg confronterend?

2 likes

Dat completeert juist mijn andere horloge

5 likes

Gast, de man is 45.
Hou oud ben je zelf?
Toen ik 45 nog oud vond, was ik denk ik 12 of zo.

3 likes

Ja daarnaast, @Rik ik ben nog 6 jaar ouder en het lukt nog prima, hoor. :cucumber: Vraag maar aan je vriendin! :girl: :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes