Helemaal verkikkerd als ik ben op mijn Oris Big Crown Pointer date draag ik die bijna permanent. Ik heb hem gekocht op leer, draagt erg prettig. Het is ook fantastisch soepel leer.
Maar ja, bij warm weer toch wat zweterig, eh… douchen kan er niet mee (wil je dat überhaupt?). Op termijn luchtjes…
Aangezien het inmiddels wel beschouwd kan worden als mijn daily beater, behalve bij heel formele gelegenheden (strak in het pak) of in het weekend (spijkerbroek, shirt, totaal informeler dan casual, zeg maar) ben ik toch benieuwd naar jullie mening.
Zouden jullie voor dit horloge in deze stijl eventueel voor een originele Oris stalen band gaan?
Ik twijfel een beetje of ik het waard vindt. Los van het feit dat 'ie band best aan de prijs is (€ 250,00) en dat van de rest van het hobby budget afgaat , vraag ik me af of 'ie dan niet te informeel wordt.
Ik vind hem op leer het mooist.
En voor 250 Pietermannen kun je een heleboel
aftermarket leer kopen.
Ik zou ook voor iets meer vulling in het leer gaan.
Ik vind het beide mooi, en heb zelf een pointer date op staal, maar vind hem op leer toch iets meer karakter hebben. Dus ik ga ook maar eens op zoek naar een mooie leren band.
Eens met GMTplus1: Dit is echt een horloge voor leer. Mocht je er toch voor kiezen een stalen band aan te schaffen, kijk dan eens op ebay of ie daar niet voordeliger te vinden is.
Helemaal eens met Drex, wat dikker leer zonder alligator print in ieder geval.
Je zou Ko eens een pb moeten sturen voor een wat dikkere ik denk matte band en misschien kan hij ook de ronding van de kast in het leer aanbrengen zodat de kast mooi aansluit op het leer, dat lijkt mij ook wel fraai.
Op leer of staal het blijft een van mijn favoriete horloges.
Wat eerdere reageerders ook al opmerken: iets lichter leer zou, naar mijn idee, mooier combineren met de lichter gekleurde indices/cijfers. Ik vind dit ook typisch een horloge wat veel mooier “overkomt” op leer, wellicht ook omdat het een (semi?)dresser is.
Er gebeurt al veel op de wijzerplaat.
Dus ik zou zeggen dress down met iig toon in toon stiksels.
En ook niet te licht gaan met de kleur.
Wat reliëf in het leer kan wel weer mooi zijn.
Rounded lugs zijn ook zeker een optie.
Dank jullie wel! Mijn twijfel is weg, staal gaat het niet worden. Ik denk dat ik Ko eens ga benaderen. Bij de BC zit een prachtige vouwsluiting, alleen (uiteraard) een afwijkende afstandsmaat voor de gaatjes waardoor een Hirschband bijvoorbeeld niet met die vouwsluiting combineert. De Oris kenners weten wel wat ik bedoel denk ik.
Daar heb je wel een punt… Motorrijder? Nee. Darkroomganger… Vroegah toen ik nog zelluf mijn fotorolletjes ontwikkelde… Oh, das een ander soort darkroom… eh.