Mening over de Rolex 168000 Transitional

Allereerst: als jullie het als niet chique zien of anderszins niet de bedoeling vinden laat dit dan weten, dan mag hier een slot op. Ik ben niet op zoek naar drama (een chips en cola-topic) maar ben echt op zoek naar een mening over het horloge en wil graag meer leren over vintage Rolexen.

Het gaat om de transitional 168000 die @Ramone te koop heeft staan. Verkocht: 1987 Rolex Submariner 168000 'transitional' b/p. Wat is jullie mening over dit horloge?
Ik weet wel wat over vintage speedmasters (geen expert), maar vintage Rolexen daar weet ik helemaal niets van.

Wederom: als dit niet de bedoeling is omdat het niet netjes is, dan heb ik er begrip voor.

Zolang het geen welles - nietes spelletje over de prijs\waarde wordt kan dit wel naar mijn bescheiden mening.

Ik vind het trouwens een enorm uitgebreide advertentie van Ramone. Dikke props.

Ik kan inhoudelijk niet veel aanbrengen ken nagenoeg niks van ‘modernere’ Rolexen.

Mooi compleet setje.

De prijs is lastig. Prijzen van vintage modellen zijn de afgelopen jaren geëxplodeerd. Ik vind het raar dat een oud, niet bijzonder speciaal model net zoveel moet opbrengen als een nieuw exemplaar, maar zo zit de markt momenteel in elkaar.

klopt, informatie in de advertentie lijkt me meer dan voldoende en hulde voor de verkoper om geïnteresseerden zo volledig mogelijk te informeren

ok, ik wist dus even niet waar ik dit type nu precies moest plaatsen. Gewoontjes of speciaal?

Mmh toch een topic met enig explosiegevaar.
We mogen niet op een advertentie reageren maar alleen via PB.
En nu wordt een verkoop advertentie openlijk besproken.
Met alle goede bedoelingen weliswaar, maar toch.
Je kan er bijna vergif op in nemen dat e.e.a. uit de hand kan gaan lopen.
Maar goed we gaan het zien.

Mijn mening? Ramone is een top kerel on zaken mee te doen, en heeft veel kennis van vintage Rolex. Verder een redelijke prijs naar mijn mening, en een hele gave set! Doen!

Wat betreft dit topic, die vind ik erg op het randje, ookal is dat zo te horen niet zo bedoeld.

Ik vind het een prima topic.
TS heeft verkoper gelinked en vraagt mi gewoon algemeen naar wat meer info.
Dit gebeurt ook erg vaak met advertenties op MP of elders.
Dit doet niets af aan de betrouwbaarheid van de koper.

niet mijn bedoeling. Ik stuur de moderator een berichtje om 'm te sluiten.
Ik hou me aanbevolen voor tips via pb!

@Jur, @mcfr f @Jurgen Mag deze dicht? Ik denk toch dat dit geen slim topic van me is :smile:

1 like

Ik zie het probleem ook niet…

Nou ja, het is in zoverre een bijzonder model dat het een overgangsmodel is dat niet lang in productie is geweest, m.a.w. Rolex heeft een oude dial met nieuwe onderdelen gecombineerd totdat de oude dials op waren. In de jaren 70 wisselde Rolex erg vaak van features en sommige verzamelaars zijn gek op transitional modellen uit die tijd, alle woorden en lettertypen op de wijzerplaat uitpluizen en uitzoeken hoeveel er zijn gemaakt, hoe zeldzamer hoe mooier.

Ik denk niet dat dat op het moment veel doet met de waarde. Misschien over een jaar of 10 of 20 als het echt een vintage model begint te worden en alle modellen uit de 70’s al vergeven zijn en de markt voor vintage hetzelfde is als nu. Voor mij is het gewoon een 1987 model Sub Date. Leuk als je een birth year watch zoekt, of een mooie complete vintage in dop. Ik heb zelf liever een normaal model, ik ben ook niet van de productiefouten als spider en tropic dials.

3 likes

Ik vind dit een uitstekend opgestelde advertentie waarin alle nodige informatie is vermeld. Ook prima foto’s. Hier kunnen meer aanbieders van vintage horloges een voorbeeld aan nemen. Prachtig horloge, prima vraagprijs.

Voor mij zou dit een pluspunt zijn als ik op zoek was naar een submariner. Bij wijze van spreken heeft het halve forum een 16610 om. Leuk om iets bijzonders en schaars om je pols te hebben. Maar ik heb verzamelaarsbloed. Verzamelen vind ik leuk.

3 likes

Even heel simpel.
Een sub date op staal compleet met doos en papieren voor 5k is vrijwel niet te vinden.

Prijs is gewoon top.
Los van uitvoering en vintage ja of nee.

Met alle respect. Een reactie zoals dit voegt dan ook geen fluit toe aan dit topic daar waar het nergens inhoudelijk is enkel vol met suggestieve aannamens

Volgens mij twijfelt en twijfelde TS zelf ook.
En hou alstublieft op met “alle respect” en daarna -geen fluit- roepen.

1 like

haha, als iemand zo een zin tegen mij begint dat weet ik het wel. :wink:

1 like

Dat bedoel ik, zo achterhaald om daarna met modder te gaan gooien.

Ik denk dat dat allemaal wel mee valt. Ramone is een gerespecteerd lid, de advertentie is prima opgesteld en de prijs is prima marktconform. TS vraagt enkel wat meningen over het model.

Nvm…

ik had idd beter kunnen vragen om wat meer info over de 168000 in het algemeen, en niet zozeer dit exemplaar…

1 like