Mening over de Rolex 168000 Transitional

Helemaal mee eens, ben alleen bang voor de combinatie advertentie/informatie vragen.
Maar goed, ik houd er mee op, anders ben ik zelf degene die het topic laat ontsporen. :relaxed:

1 like

Maar even on topic: je hebt natuurlijk wel 15 Steinharts voor dat geld die minstens net zo goed zijn.

1 like

Het zal een aantal mensen vast aantrekken, maar ik ben nooit een fan geweest, ziet er zo overbekend uit, dat het niet leuk meer is. De homages op dit horloge hebben mij ‘het leuk vinden’ totaal verprutst. Zo erg, dat ik een enorme hekel heb gekregen aan die mercedes wijzer, laat de mooiste klokje schieten als er zo’n ding op zit…

Oh ja en dan die afschuwelijk loep aan de buitenkant… :scream:

1 like

Dat is waar ,maar je kan er maar een dragen , dus zou ik die sub nemen en nooit meer af doen.

Een nieuwe Sub heb je niet voor €5500.

Volgens mij is er niks mis met de oorspronkelijke vraag wat deze Rolex zo speciaal maakt en meer willen leren over vintage Rolex.

Nu heb ik een gigantisch dilemma… Voor mij is de vraag van de TS-er volkomen helder. Hij vraagt HELEMAAL niet naar een reactie op de advertentie van @Ramone en hij vraagt ook niet naar ervaringen met @Ramone als verkoper. Hij vraagt als horloge geïnteresseerde naar meer informatie over dit specifieke model en voor ons om een beetje een beeld te krijgen refereert hij naar de advertentie van @Ramone (wat op zich handig is, want de term transitional 168000 zegt mij namelijk geen bips). Weinig explosiegevaar, mits je goed begrijpend kan lezen en bereid bent antwoord te geven op de vraag. Sorry voor deze (ook) niet inhoudelijke bijdrage, maar het is een poging om mensen uit te nodigen om TS-er te helpen met zijn vraag (en ik ben zelf ook wel nieuwsgierig geworden).

2 likes

Hij zegt:

dit horloge, betekent het horloge uit de advertentie. Als hij dat niet bedoelt, is het onduidelijk geformuleerd. Had hij dit type horloge moeten zeggen. Mij haalt het verder niet uit hoor, maar ik ben het gewoon niet met je eens.

Van mij mag verder elk verkooptopic ter discussie staan.

1 like

Ik was er al bang voor: ik ga bier en chips halen :wink:!!!

Overigens kan ik me de vraag van de TS-er goed voorstellen. Ik vroeg me af wat het aangeboden horloge zo speciaal maakt en dat is net iets anders dan vragen naar een mening over dit aangeboden horloge. Volgens mij is de intentie van de TS-starter niet verkeerd of vervelend dus laten de experts de helpende hand bieden (wat inmiddels ook al is gebeurd) zou ik zeggen…

Grt. Marco

Dit is ook wat ik bedoel, een duidelijke scheiding tussen belangsteling voor een type horloge of het duidelijk gerelateerd zijn aan een huidige verkoop advertentie.
Dan gewoon - desnoods naar aanleiding hiervan - een nieuw topic openen.
En als de moderator(s) het hier blijkbaar mee eens zijn, open dan aub weer de mogelijkheid om te reageren op voornoemde verkoop advertensie’s

Als ik dit zeg aan het begin, wordt het afgedaan met “dat het er geen fluit toe doet” :wink:
Sorry, ik zou er over ophouden. :fearful:

Over de klok die tekoop staat: ziet er goed uit, mooie complete set en nette prijs!

Over het model klokje: best zeldzaam en verzamelwaardig. Modern uurwerk en modern uiterlijk met glossy plaat en saffier.

Persoonlijk prefereer ik voor dit geld een echte vintage, een 1680 bijvoorbeeld. Alleen krijg je dan voor dit geld zeker geen complete set.

1 like

bloed een beetje dood… :slight_smile: :slight_smile: … bier slaat dood…

IMO (en waarschijnlijk alleen de mijne) kun je voor dit geld net zo goed of beter een 1680 kopen
waarom een 1680 ?, omdat het meer ‘vintage’ is

-: plexi
-: geen witgoud omranding
-: een meer vintage uitstraling

deze transitional (ook al is hij maar 9 maanden gemaakt) lijkt wmb te veel op een moderne Sub , verder niets mis mee natuurlijk maar staat bij mij aan de ‘moderne’ kant en niet aan de vintage kant

oh ja, papieren en doos en ‘full set’ etc is natuurlijk geweldig , maar ik slaap er geen nacht minder om als het er niet bijzit

1 like

Allemaal heel fijn, maar dat doet niets af aan het feit dat het een prima aanbod is, voor een prima prijs. Ieder zijn smaak. Zo subjectief allemaal.

ik dacht dat we het niet over de prijs zouden hebben ? :wink:

Met een paar seconden Google had je alle informatie kunnen vinden…

Prima topic maar … gaarne on topic houden. De meeste reacties zijn off topic en betreffen het bestaansrecht van dit topic of daar weer reacties op.
Ik heb ze laten staan maar vanaf hier svp on topic blijven.
Dank.

Prima sub, niets mis mee.

Alleen voor 200 euro meer koop je bijv. een 114060 nieuw in doos als je een recent model wil, en zoals al aangegeven ligt een 1680 wat meer voor de hand als je vintage wil.

Dit model valt er net tussen in. Er zijn in deze prijsklasse meerdere mogelijkheden en een 168000 zou niet mijn eerste keus zijn in dit geval. Maar als je graag een 168000 wil is dit exemplaar een prima keuze.

Klopt, en heb ik ook gedaan. Als je dit toepast op alle vragen kun je het forum opdoeken. Want: google 't maar