Nee
Eh, dat zeg ik toch?
Nee. Het is niet duidelijk welk kaliber wordt gebruikt. Daarom voor mij een no go.
118 dollar voor rosé goud is natuurlijk wel een prijspakkertje.
Maar het doet me wel denken aan een kassakoopje bij de benzinepomp.
Niet doen is het advies…
Hahaha tegen Han ja!
https://www.horlogeforum.nl/search?q=plakmerk
Alstu.
Edit: Mijn persoonlijke mening: Ziet er niet extreem verkeerd uit, maar in de €100,- tot €200,- klasse zijn er in mijn optiek mooiere, minimalistische horloges (i.e. met minder aanwezige logo’s en zonder de rosé gouden kleuren).
Jij twijfelt nog merk ik
Het gaat mijns inziens niet om het bedrag. Ik draag een horloge van 80 euro met evenveel plezier als een horloge van enkele duizenden euro’s. Als het maar een horloge is waarbij de maker zijn best heeft gedaan om binnen het budget een zo goed mogelijk horloge te maken. Als er echter een of ander modemerk een kul product met een uurwerkje van 50 cent, kastje van 1 euro, en een nep (of flut) leren bandje met een quasi peppie naam als “the tailor” aan mij wil slijten voor 100 euro dan steek ik liever twee briefjes van 50 in de fik…
Ik zie het probleem met modemerken niet. Ik blijf het zinloos snobisme vinden om daar de neus voor op te halen. Horloge in kwestie is gewoon net en minimalistisch, al vind ik de datumpositie jammer. Uurwerk zal één of ander onverwoestbaar quarzje zijn, niks mis mee voor degene die het mooi vind en niet meer dan 120 ballen stuk wil slaan. Natuurlijk is er voor dat geld concurrentie van Seiko, Orient en zo, maar dat ontwerp moet je maar net bevallen.
Ik zou het niet doen omdat ik duurdere smaak heb ontwikkeld, waarbij ik graag linen, emaille, polijstwerk, opgelegde zaken en onderscheidende wijzerplaten zie, maar inherent is er weinig mis mee.
Natuurlijk zie ik graag saffierglas in plaats van mineraal, maar merken als Seiko, Casio, Citizen en Orient doen vaak ook mineraal-achtige glaasjes in hun budgethorloges.
Ik vrees dan ook dat ik in de hoek van @Meistersinger en @FFelix zit.
En, dit heb ik ook al meerdere malen gezegd op dit forum, alles wat onder de noemer Richemont of LVMH valt is ook een modemerk, zij het een duur modemerk. Zelfs Rolex was tot 2004 een onvervalst plakmerk, omdat ze in 90% van hun bestaansgeschiedenis gewoon kasten, uurwerken en glazen bij onderleveranciers inkochten, om het vervolgens te assembleren. Pas rond 2004 had Rolex alle leveranciers opgekocht.
Is een Patek met een JLC uurwerk er in ook een plakmerk? Want het logo op de dial geeft niet weer waar de componenten vandaan komen, denk ik dan maar weer.
De formulering “zinloos snobisme” veronderstelt zinvol snobisme
Bedankt voor de opmerking, kan me er zeer in vinden.
Vallen IWC en JLC echter niet oom onder Richemont?
Jezusssss. De man vraagt; zou je het kopen?
De ja of de nee. Het was de nee.
Nee, nee en uuuhm nee
Misschien gebruik ik de term “modemerk” niet goed. Wat ik daar tegen heb is het volgende: Seiko maakt horloges, Burberry maakt kleding. Beide verdienen daar geld mee, hoop ik. Maar Seiko maakt horloges en Burberry maakt jassen.
Als Seiko jassen zou gaan verkopen zou dat dus enkel en alleen zijn om de omzet te spekken, of om een of andere marketing reden. Ik zou net zo min een jas kopen van Seiko, als een horloge van Burberry. Of een Volvo sjaal, of Porsche pet, of Rolex fiets…
Yup.
En hoezeer het ook impopulair is om het te zeggen, Richemont is een modehuis. Bij een IWC koop je meestal ook een gemodificeerde ETA, maar dan voor heel erg veel doekoe. En merk op dat ik ook daar ook niks op tegen heb, het gaat mij puur om het ietwat misplaatste snobisme wat daar bij komt kijken.
Kortom: Gewoon lekker doen wat je zelf leuk vind, maar houd voor het geld altijd de specificaties wat in het oog.
Ach, als ergens in de Seiko-Epson Keiretsu een bedrijfje zit wat retegoeie jassen maakt, waarom niet? Ik zou het van de jas of het horloge af laten hangen.
Burberry horloges, als ze bestaan, zullen vaak bij de Swatch Groep, Fossil of Movado geproduceerd worden, en dus zou je kunnen zeggen dat dat soort OEM’s ook OK kunnen zijn.
Als je helemaal verliefd bent, doen! Maar persoonlijk zeg ik: nee
- Bradford Watches
- Seiko
- Rolex
0 stemmers