Mening over dit soort horloges

ALS die inderdaad retegoeie jassen maken, geen probleem! Goed voorbeeld is Yamaha. Maken gewoon een grote verscheidenheid aan producten, maar wel overwegend goed spul! Maar om bovenstaand nou een retegoed horloge te noemen…

1 like

Persoonlijk niet. Noem het snobisme, maar voor mij geeft een dergelijk horloge mij niet hetzelfde plezier en dezelfde beleving as één van een “echt” merk, al is het een vijfje van dezelfde prijs. Ook al vind ik het niet lelijk.

Niks tegen plakmerken, iedereen mag doen wat ie wil om geld te verdienen. In tegenstelling tot wat hun marketing ons wil doen geloven zitten de “echte” merken er ook in voor de winst.
Maar ja, deze hobby is niet rationeel, dus dat gevoel he…

Ik heb de specs niet gelezen, maar als ze er saffier op hebben zitten en er zit een Miyota or Ronda quartz in, dan benaderen we al iets wat voor dat geld retegoed genoemd mag worden. :slight_smile:

Als het een mineraaltje met een bottom-of-the-barrel Chinees quartzje is wordt het minder waar voor je geld. Dan liever een willekeurige analoge Pulsar voor 5 tientjes.

2 likes

Nou, akkoord dan. :wink:

1 like

Scherp opgemerkt. Well played, Sir.

Is dat dan misschien als je snobistisch bent over iets wat inderdaad beter is op basis van z’n eigen kracht?

Spot on :+1::joy:

1 like

Nee

Ja.

Ik kom dit soort merken alleen nooit tegen op de plekken waar ik horloges koop :nerd_face:

1 like

Het ‘snobisme topic’ gemist? :sunglasses:

Ik denk dat je beter kunt krijgen voor het geld.
Casiootjes bijvoorbeeld.

Ben er niet principieel op tegen. Als iemand zoiets heeft of wil dragen prima. Beter dan een 250 euro plak quartz omdat er Michael Kors opstaat ofzo.

1 like

Prachtig horloge, doe er maar 3!

1 like

Neen.

Als jij een mooi horloge tegen kom, dat aan je verwachtingen voldoet, ongeacht het merk, dan moet je het kopen. Iedereen heeft een eigen smaak en eisen van een horloge.

1 like

Ik ben toch wel benieuwd wat @GiveMeYourDough er van vindt.

1 like

Ik bespeur een licht negatieve tendens bij hem :joy:

2 likes

Zelfs in seconden is dit nog t@ringlang jonguh!

Voor die 89 euro koop je een leuke pulsar of Casio.

2 likes

Haha, klopt. Verkeerde pijltje geklikt. Ik wilde reageren op de vraagstelker😊

1 like

Doet me niets

Prima antwoord hoor Han, ik wilde niet op jou reageren, maar op de vraagsteller. Jij stond er als eerste reactie onder en per ongeluk op verkeerde pijltje geklikt.
Jezus heeft er ook 2e kerstdag niets mee te maken

Mineraal glas met japans (miyota?) uurwerk in dit^^^ geval van ts.

1 like