Mening over laserwelden kast Rolex 1601 Datejust

Goedemiddag!

Na het even dragen van mijn 1601 denk ik er aan om hem wat liefde te geven. Ik zou mijn Jubilee band laten restaureren & het horloge eens een deftige service laten geven.

Nu heb ik twijfels over mijn kast, ik denk er aan om hem wat te laten oplassen zodat de lugs terug breder zouden zijn & de kas terug eens zoals nieuw zou staan. Ik zie zelf graag horloges met een beetje Patine dus weet niet goed wat ik zou doen omdat de ziel ook een beetje kan verloren gaan op die manier… Maaaaarrr tenslotte restaureer je ook gewoon je oldtimer om hem terug top te zien hé :slightly_smiling_face: .

Wat is jullie mening hierover? Het gaat mij niet zozeer over de waarde want hij gaat waarschijnlijk toch de verkoop nooit in.



1 like

Ik ben persoonlijk geen fan van lapideren maar in dit geval is de kast van dermate slechte kwaliteit dat het wel voor wat opfrissing zou zorgen

3 likes

Volgens mij is laserwelden voor krassen en deuken die worden opgevuld met iets extra materiaal erboven waarna er gepolijst wordt.

Je kan niet de hele kast onder de klodders staal doen en er vervolgens een als nieuwe kast uit lapideren.

Als je een strakke dikke kast wilt zul je een nieuwe kast moeten doen, kan vast ook.

Audemar Piguet haalt elke beurt de kast over de lapideerschijf.
En na twee keer lapideren “krijg” je een nieuwe kast.

Maar komop, je hebt een ouwe Rolex gekocht die waarschijnlijk al bij aanschaf wat dun was en de prijs was daar ook naar, don’t worry.

4 likes

Als je je vrouw wat liefde wilt geven en haar daarom maar naar de plastisch chirurg stuurt zou ik dat bij deze kast ook zeker overwegen.

5 likes

Dat is dus precies wat ze wel kunnen doen. Datzelfde geldt voor de bezel-cut.

De vraag is alleen of je het moet willen.

6 likes

Echt wel je betaald er alleen voor en de vraag is wil je dat. Maar je kan deze lugs prima opvullen tot hun originele dikte hoor. Ik zelf heb er geen bezwaar mee zolang je zelf happy er mee bent. Als je hem verkoopt wel netjes bij vermelden dat de kast gedaan is he :wink:

1 like

Persoonlijk zou ik het wel doen :sweat_smile:

1 like

Zie niet in waarom niet alleen als je het horloge verkoopt wel gewoon eerlijk vermelden vind ik.

1 like

:man_shrugging:

Dat is te zien… en als t niet te zien is maakt t niet uit.

4 likes

Daar ben ik het niet mee eens dat als het niet zichbaar is je het niet zou moeten vermelden. Hij wordt nooit 100% origineel en dat jij het ziet wil niet zeggen dat iedereen dat kan dus vind ik eerlijkheid wel op z’n plaats.

Er staat letterlijk dat hij hem waarschijnlijk nooit zal verkopen dus wat heeft het voor zin om die discussie aan te halen?

3 likes

Ik zeg alleen als aangezien hij aangeeft waarschijnlijk is dat niet uitgesloten. Verder ben ik gewoon voorstander van het laseren en het herstellen van de kast.

2 likes

Je hebt helemaal gelijk!



Kortom, als je d’r happy van wordt lekker doen @Michielc en laat even de Voor, Tijdens en Na fotootjes zien! Leuk!

31 likes

Ongelofelijk mooi resultaat.

2 likes

Dat is echt vakwerk.

Hoh, de discussie over het vermelden of niet… Waarom niet vermelden? Ik zou persoonlijk er geen probleem mee hebben om een vintage Rolex te kopen die een “restauratie” heeft ondergaan als het perfect is uitgevoerd. De mooie looks in een vintage horloge, weliswaar onverprutst hé ;).

11 likes

Tuurlijk kan je het vertellen. Zou ik ook doen. Maar als de finish origineel had kunnen zijn, wat maakt het dan uit. …

Ja, doen.

2 likes

Zoals de kast er nu uitziet is echt niet aantrekkelijk meer. Als je het geld er voor over hebt lekker opknappen dus.

2 likes

‘Zou ik mijn super afgebeukte, afgekloven, dunne, ronde kastpootjes laten oplassen om vervolgens terug te schuren tot de perfecte kast, prachtig met brushing en bevels, zoals hij ooit uit de fabriek kwam?’ Antwoord lijkt me duidelijk… en die patina die komt wel weer. Patina (draagsporen) op een ‘nieuwe’ kast is heel wat anders dan een compleet ronde kastpoot. Dat is geen patina. Dat is gewoon verneukt :stuck_out_tongue:

9 likes