Mening van expert gevraagd: Redenen tot twijfel echtheid Rolex Deep Sea?

My point exactly

Ik bedoel over het algemeen :wink: Ik zou aan deze zeker niet twijfelen.

1 like

Beste mensen, openmaken is denk ik toch echt de enige mogelijkheid. Ik geloof (en dat is puur mijn mening) niet dat je de echtheid via wat foto’s kan vast stellen. Ik heb begrepen dat het in China een beruchte noob fabriek geeft, zij zouden dit model EXACT kunnen namaken. Ik weet dat dit een horrorverhaal is maar een kennis van me was er ook bijna ingestonken met een gmt master, en hij weet er heel veel van. Hij vertrouwde het niet en is naar Wempe Duitsland gegaan, heeft er wel voor moeten betalen maar heeft hem uiteindelijk een hoop geld bespaard.

1 like

Ik wil niets of niemand in twijfel trekken, maar hier is in het verleden iemand geweest ( ik dacht met een Iwc), die het horloge bij een zeer gekende Antwerpse juwelier liet keuren - was volgens de man écht - maar bleek later toch een nepper.
Misschien staat dat hier zelfs ergens nog op het forum.

( De juwelier had de kast niet geopend)

Horlogemakers kennen ook niet alle details van kasten en wijzerplaten, maar als ze de kast openen zijn ze zéker.

Een duiker openen brengt altijd kosten met zich mee, maar zélfs al kost je dat een rib uit je lijf: het is de KOPER, die jouw mening in twijfel trekt, dus de koper dient imho te betalen.

2 likes

Wat Roger zegt.
( Ik typ niet zo snel :sweat_smile:)

1 like

Fijn, maar dan wat Marc_B1 zegt. Dan moet de koper daar maar voor betalen, want nogmaals, de enige reden dat er nog aan mijn Deep Sea getwijfeld kan worden is dat het Theoretisch Mogelijk zou zijn dat er geen echt uurwerk in zit.

De enige manier om bovenstaand risico te vermijden is er dan eentje te komen bij een AD, dan kost je dat minimaal 11250,- plus wachttijd. ELKE andere deepsea loopt hetzelfde risico dat de buitenkant er perfect uit ziet maar er een vals uurwerk zou in zitten.

1 like

Zeer zeker. De zogenaamde ‘Frankens’. Oude datejusts zijn daar regelmatig slachtoffer van, omdat in die kast een ETA 2836-2 past. Vervolgens gebruiken ze dan wijzers van Tudor die op dit uurwerk past.
In een echte Deepsea gaat dat niet zomaar lukken. Daar krijg je niet zomaar een eta uurwerk in. Het probleem daarna, is dat de originele wijzers niet passen. Dan moet je dus aftermarket (fake) wijzers gebruiken. En die herkent de expert dan weer aan het afwijkende “gaatje” in de secondewijzer. Voorbeeld hieronder, rechts zijn geen originele wijzers:

En ja, er bestaan hele goede replica’s. Maar “EXACT” namaken lukt ze nog steeds niet. Er zijn altijd puntjes op het gebied van afwerking die het weggeven

1 like

Dan wordt het bijna een filosofische discussie: als je op geen enkel punt meer een neppe van een echte kan onderscheiden, is 'ie dan nog wel nep?

9 likes

Schrödingers kat dus :wink:

2 likes

Je reageert op iets van mij dat over e-mails gaat, ik meng me niet in de discussie over echtheid :wink:

Briljant! Hahaha

1 like

Oei, neen, ik wou niet op je bericht reageren, enkel gewoon iets meedelen.
Ik zat daarnet op de tablet te werken. :sweat_smile:
Sorry voor het misverstand.

Geeft helemaal niks! Fijne dag.

Bij mij wordt van alles aangeboden, met doos en papieren etc.
Ook full set neppers.

1 like

Even een vraagje van een leek op Rolex gebied.
Ik volg dit draadje met interesse maar hoor of lees eigenlijk niets over de staalsoort die Rolex gebruikt.
Rolex gebruikt i.t.t. andere merken toch de staalsoort 904L, is het verschil dan te voelen of te zien met de meer gebruikelijke staalsoort 316L.

groetjes Lenno

1 like

ehm…niet alleen de kasten en wijzerplaten worden nagemaakt.

Ik heb een link met het hele verhaal hoe dat in zijn werking gaat,maar omdat het toch over repliceren gaat is plaatsen verboden.
Via pb kan het altijd.

Op het tweede voorbeeld zijn beide foto’s indentiek. Gewoon twee keer dezelfde foto.

Ko

4 likes

Klopt zag ik ook,maar was te lui om hem weg te halen…:smile:

1 like

Leuk hoor, zoek de verschillen, en ik maar koekeloeren :slight_smile:

3 likes