Meningen gevraagd rolex of PP voor je partner

Al enige tijd zoek ik iets speciaals voor mijn vrouw. In mijn zoektocht heb ik praktisch alle merken al bekeken. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen op 2 horloges.
Ik dacht aan een rose gouden datejust, maar vond het iets te opvallend en te voor de hand liggend. maar laatst kwam ik een Patek Phillipe twenty 4 tegen. Heel mooi en elegant, maar er zit een quartz uurwerk in.
Dus ik zit beetje in dubio. Je betaalt een flink bedrag voor een quartz horloge, maar dan wel een PP.
Of doe ik er verstandig aan een rolex.

Graag jullie kijk hierover.
Dank voor het lezen

image|500x500

2 likes

Ik zal al geen quartz meer aanschaffen boven de €1500. In dit geval voor de Rolex dus.

2 likes

Voor een dupio op de eerste rang :joy:. Ik zou voor de Patek gaan. Puur omdat ik een Patek bij een vrouw echt heel classy vind.

10 likes

Dubio.:+1:

Ik weet dat wij watchnerds liever een automaat hebben, maar vraag het gewoon even aan je vrouw. Grote kans dat zij een quartz praktischer vind.

1 like

En een ‘‘heren’’ datejust zonder alle glimmende franjes?

-edit-
Goed punt bovenstaand!

1 like

Als ze niet veel met horloges heeft (behalve verschijning) gewoon de quartz kopen !

1 like

Is quartz een probleem voor jou, of voor je vrouw?

Ik denk dat ik het gewoon zou vragen aan haar. Horlogesmaak kan zo specifiek zijn. Iets kleins kan voor iemand ineens heel goed/verkeerd vallen.

1 like

Ik dacht dat je je Rolex of PP tegen mijn partner wilde ruilen.

22 likes

Ben voor mijn vrouw ook aan het kijken. Kom veelal uit bij een Rolex van circa 32mm uit. Alleen quartz zal waarschijnlijk praktischer zijn. Heb je een foto van de specifieke Patek?

Edit: vrouwlief wil geen ‘vierkante’ horloges… dus de Rolex!

1 like

Een 40mm submariner staat prachtig bij een vrouw.

3 likes

31mm staal/goud of staal/Everose Datejust, tijdloos mooi :ok_hand:

1 like

Alleen vanwege het uurwerk voor de Rolex kiezen? Nee, de PP is vele malen mooier.

1 like

Quartz is inderdaad voor mijn vrouw praktischer. ze draagt die en de solar powered het meest. automaten geeft ze aan mij om op tijd te zetten.

Heeft ze zelf ook graag een horloge?

HAHAHAHAHAH :joy:
ik moet dan wel eerst je partner zien :wink:

4 likes

Wanneer je een 1.85m+ vrouw met een 18mm pols hebt… Ja
Anders: Neen.

4 likes

Ja, ook overwogen. Maar haar pols is te klein.
Had wel mijn voorkeur. Kan ik hem ook eens dragen :wink:

Is een Cartier Tank misschien een optie? Het is prijzig voor een quartz maar het schijnt goed te zijn.

2 likes

Staat er nu erop. Ging iets fout.

Zeker al overwogen en gepast. Maar mijn vrouw vond ze tegen vallen.