Meningen over invicta

Nou…? Ben er een tijdje uit geweest!

Help me je mening even herinneren :wink:

1 like

Nee lijkt mij niet nodig :sweat_smile:

Er zijn zat andere nieuwe modellen die getollereerd zullen worden. Alleen denk ik dat jij daar niet bekend mee bent. :wink:Ik zal een voorbeeld geven…

Ik kan er nog heel wat andere “moderne” Invicta’s delen.

2 likes

Vind het idee dat een bepaald horloge een catalogusprijs heeft van 1200 euro in de aanbieding gaat voor 299 niet prettig.

2 likes

Haha, sorry man, deze mag je houden van mij. :slight_smile:

1 like

Je hebt gelijk. Ik vind het niet nou, maar het valt te tolereren.

1 like

De grote vraag is natuurlijk: Will they blend?

image

Mijn mening is hiermee ook wel bekend denk ik. Maar iedereen moet lekker dragen wat hij/zij zelf wil… :sunglasses:

5 likes
1 like

Dat is prima, maar ik denk niet dat je kan zeggen dat dit een afschuwelijk lelijke horloge is.

2 likes

Niet nou, @Chillekasper, ik bedoelde natuurlijk niet mooi. Telefoons, lange dagen, vliegvelden en onoplettendheid leiden tot mijn excuses voor mijn gebrek aan duidelijkheid.

Nee, maar de patronen op de wijzerplaat en de enorme geelgoud-ogende glanzende pacman doen hem geen goed. Jouw vintage spullen zijn wel prima hoor, maar je ziet dat Invicta schreeuwerige dingen maakt ook al proberen ze een dress horloge te fabriceren.

Uiteraard kun jij wat ik ingetogen of subtiel noemt doodsaai vinden. Dat kan zeker. :slight_smile:

De art deco strepen over de zijkant van de kast en het handwindertje kan ik dan wel weer waarderen.

1 like

Ik sluit mij volledig aan bij wat @Fate_Amenable_To_Change zegt onder jouw citaat in het bericht boven mij. :slight_smile:

1 like

Ik heb 2 meningen over Invicta.

Mijn eerste automaat was een invicta titanium 0420, mooi nh35a uurwerkje erin, lekker lichtgewicht en niet kapot te krijgen (gebruik het nu als klus horloge en is de laatste tijd flink door elkaar gerammeld tijdens het slopen). De prijs kwaliteit van deze homage vond ik prima.

Daar staan tegenover de knoeperts van Invicta, die zijn verschrikkelijk. Die krijgen een adviesprijs die nergens op slaat, maar mensen denken dat ze wel een goede deal hebben als ze dan 500 euro voor zo’n gedrocht betalen. Tenzij die dingen massief goud zijn is er niets wat de waarde rechtvaardigt voor die monsters.

2 likes

@Chillekasper heb jij een tweede account aangemaakt? :stuck_out_tongue:

2e account hoezo?

:laughing:

2 likes

Heb een pro-diver, draag hem vrijwel nooit, voor 100 euro haast niet te kloppen.

Oké je hebt Parnis die op papier saffier en keramische inserts geeft maar invicta voelt degelijker aan op vlak van constructie…

Schaamteloze kopie met belachelijke MSRP’s door een bedrijf die het imago van Invicta uit het verleden niet waard is.

Maar niemand kan ontkennen dat deze super degelijk in elkaar zitten, in dezelfde prijscategorie als een seiko 5.

Bovendien voor velen een gateway drug naar de “echte” horlogemerken

3 likes

Thanks voor alle reacties, ik kon ff een tijdje niet reageren omdat ik een nieuw gebruiker was ofzo… Ik vind het leuk om iedereen zn mening te horen, vooral omdat ze allemaal zo verschillend zijn.

Ik vond het toen een mooi horloge toen ik me nog nooit in een horloge had verdiept. Toen ik me meer heb gaan verdiepen in horloges vind ik invicta helemaal niks meer.

Maar toch was het een begin van mijn horloge verslaving haha. Maar ik zou nu nooit meer een invicta kopen en mn pro diver ook niet zo snel meer dragen.

We horen niet vaak iemand over dit merk, vandaar :wink:

Ik heb geen tweedle account xD

Wasrom niet dragen?
Als je er op uitgekeken bent snap ik dat, maar als het komt door wat anderen er van vinden…
Persoonlijk is voor mij de enige leuke Invicta de 8926 pro diver en ik schaam me er absoluut niet voor die te dragen. Een hoop bang for buck en hij lijkt op het imho enige mooie Rolex model wat ik nooit zal kunnen betalen.

2 likes