Heeft iemand hier een idee en ervaring met een uurwerkmaker, die eens en voor altijd mijn Omega speedmaster ( moonwatch) binnen de spec. kan afregelen
Reeds twee maal in service bij twee verschillende omega deskundig uurwerkmakers ( hier reeds vernoemd op het forum.
Loopt constant 2 tot 3 minuten per etmaal te snel.
Ik heeft het nog een derde kans, maar dan is het afgelopen.
Dan verkoopt ik het uurwerk, en koop mij een 20€ Casio.
Bedankt, voor de tip.
Maar ik woon in België,en heb het er zeker voor over om een eind te rijden, maar Gouda is nu iets te ver voor het nazicht van een uurwerk
Nogmaals bedankt voor de tip
Laten we het zo zeggen, ik ben mij terdege van bewust wat schadelijk is voor een mechanisch uurwerk.
Ik waardeer de suggestie, maar het uurwerk liep perfect tot zijn eerste onderhoud., nadien niet meer
Het onderhoud werd gedaan door een Omega erkend punt in Nederland
Is het wellicht een oudere speedmaster en is ie over de post gestuurd na het afregelen? Mijn eigen horlogemaker die o.a. veel vintage Omega’s doet vertelde mij dit al verschillende keren te hebben meegemaakt. Gedemagnetiseerd en perfect afgeregeld in zijn werkplaats en dan opgestuurd en bij de mensen thuis ontregeld. Blijkt het over de post te zijn gemagnetiseerd. Voor iedereen een grote frustratie. Halen en brengen is dan het devies.
Wil je hem ruilen met een Casio? Pm me maar :). Zonder gekheid, zowel mijn opa als mijn moeder hadden dit probleem altijd met mechanische horloges. Je schijnt dus zelf ook een van magnetisme uit te kunnen stralen.
Ik weet niet waar je woont in België maar ik kan Ruud Kuiper aanbevelen. Zit in Hellevoetsluis met zijn winkel Clockwise. Hij kan het horloge afstellen waar je bijstaat met de timegrapher erbij.