Met deze dagen is het als horloge liefhebber afzien

Nu we eindelijk na lang wachten zomerse of zelfs tropische temperaturen hebben , heeft dit weertype ook een keerzijde waarbij je als horloge liefhebber het hardst wordt getroffen:

Met deze tropische temperaturen is het eigenlijk helemaal niet comfortabel om een horloge te dragen!

Doordat je armen plakkerig en klef aanvoelen , plakt het horlogebandje als de neten. Of je nou een rubberen , stalen of leren strap aan je horloge hebt hangen: het maakt geen hol uit, alle materialen plakken net zo erg. Daarnaast zet door de warmte je pols uit waardoor het bandje continu te strak zit. Alsof dit nog niet genoeg is , voelt je horlogekast ook extra zwaar met deze dagen.

Sterkte mede liefhebbers want voorlopig komt er nog geen einde aan de zomerse/tropische temperaturen :scream:

18 likes

Nee hoor.

Nick Mankey hook strap. Lekker elastisch. Heerlijk bij warm weer. :ok_hand:

22 likes

Daarom draag ik nu terug op mijn EO M.N. strap. Heb ik allemaal geen last van.

Vroeger zat ik regelmatig een tijdje in afrika, de bandjes waar ik geen last mee had waren nato straps.

2 likes

Die nieuwe katoenen nato’s van CNS zitten erg lekker!

De tropic is, in tegenstelling tot de naam beweert, in het geheel niet geschikt voor tropische temperaturen. Erg jammer!

3 likes

Geen last van :sunglasses:

Heerlijk op een MN :ok_hand:

14 likes

Ook persoonlijk totaal geen last van met staal hoor…

8 likes

Daarom gaat steevast deze om de pols bij warme dagen. Niks aan de hand!

6 likes

Bandje gaat een gaatje losser en dan merk ik het eigenlijk pas als ik 'm afdoe. Dan is het idd klammig, onder je horloge. Maar goed, dat is natuurlijk gemakkelijk af te spoelen. Voor de rest helemaal geen last m’n horloge hoor. Gewoon lekker genieten, zoals altijd. :relaxed:
Beach-relaxing GIFs - Get the best GIF on GIPHY

7 likes

Allemaal weinig last van, maar gister wel een schakeltje toe moeten voegen.

Ik vind het juist heerlijk. Korte mouwen en mooi horloge om de pols.

8 likes

Ik had gisteren een Santos om de pols, die zat gewoon lekker omdat die met z’n 35 bij 8mm altijd lekker zit, ook op z’n losse stalen band.

En vandaag de hele dag een Yemaatje op NATO, dat draagt ook fijn.

Net nog in een ander topic gezegd: Gewoon lekker losjes dragen, dan zit ie 's zomers ook goed. :+1:

Tja. Je hebt te grote horloges. Even een bloemlezing van wat er hier allemaal lekker zit:

Allemaal lekker klein en plat (of voor de duikers een soort van plat, met 12mm), alle milanaise-achtige banden vrijwel traploos, alle titanium horloges zijn volledig temperatuur-neutraal en lichtgewicht, en alles wat klein en dressy is zit zelfs op een leertje niet in de weg.

Oh… Single pass NATO is de shit. Geweldig. Tropicje ook.

Wie zich niet druk hoeft te maken heeft geen last. :slight_smile: Maar blijkbaar heb je sterkte nodig. Ik wens je dat.

16 likes

Ik maak me eerder druk over het effect van fel zonlicht/ uv op mijn wijzerplaat… ben ik de enige?:eyes:

7 likes

Denk het wel. Ben op vakantie op Sicilië. Veel mooie (vintage) horloges gespot waarvan alle wijzerplaten er precies hetzelfde uitzien als in Nederland.

Zou me hierdoor niet laten afschrikken. Is een proces van jaren continu felle zon. Een paar weken in het jaar wat mooier weer maakt niets uit :sun_with_face:

Je huid verbrand een stuk sneller. Besteed liever mijn aandacht daar aan :slight_smile:

6 likes

Deze sailcloth met rubber van Watchbandit is perfect voor dit weer! En helemaal op het onlangs teruggevonden horloge dat ik in 1999 van m’n ouders kreeg voor het behalen van m’n Havo diploma (na 6 jaar, dat dan weer wel :sweat_smile:)

6 likes

Nee, dat heb ik ook, ik bekijk mijn horloges alleen in het donker.

5 likes

Ik heb weinig moeite met een variabele polsomtrek als de juiste band is gebruikt.
MN strap is elastisch en als m’n pols wat groter is, dan rekt het mee en gaat het weefsel iets open, dat ventileert beter.

Of Citizen met een snelverstelsluiting, even indrukken en 7mm extra:

Alleen zit ik met zommige leren bandjes met dit weer op het één-na-laatste gaatje, of het laatste gaatje, dan blijft er weinig over om door de passant te schuiven.

1 like

Je hebt gelijk. Dank voor het advies. Ik heb Indisch bloed, de zon heeft iets minder invloed op mijn huid… maar toch… goed punt

1 like

Geen last van onderwater :innocent:

2 likes

Probleem van de witte mens denk ik.
Totaal geen last van. Zweet evenveel als de gemiddelde Hollander bij 18 graden. Pols zet amper uit, niks plakt. Mijn lichaam gedijt in dit weer.

Wil ondanks dat ik in mijn nopjes ben met het lekkere weer, wel mijn medeleven betuigen. Zal niet gemakkelijk zijn.

Dit dan weer wel. In de auto, draai ik mijn horloge (met name vintage) naar de onderkant van mijn pols. Brand die zon tijdens de enorme blootstelling aan uv in de auto tenminste enkel op de clasp.

3 likes

Graag zelfs…

10 likes

Zo herkenbaar…

2 likes