Met pijn in het hart

Nog geen jaar heb ik mezelf de trotse bezitter van een IWC aquatimer Chrono staal kunnen noemen.
Het was mijn eerste grote mensen horloge en meteen ook een hele mooie…
Maar toch miste er wat. Er was absoluut een uiterlijke klik, ik vind het één van de mooiere horloges die ik heb gezien.

Het innerlijk was echter een beetje magertjes; de 7750 chrono is niet echt iets voor duikers, niets bijzonders.
Erg robuust is ook anders. 120m Water resistent is erg mager. Kroontjes en drukkers zonder bescherming.
Ook niet erg veelzijdig, twee soorten bandjes, de stalen en de rubberen.

Weinig comfortabel, zwaar en absoluut niet flexibel, geen duikextentie en geen fijn afstelling.
Tijdloos? Elke vier jaar een facelift nodig.

Is denken aan een ander ook vreemd gaan?

Toch gebeurt het, misschien zie je er eerst niet eens wat in.
(onderstaande foto’s zijn geleend.)

Misschien komt de sleur er in en begin je de tekortkomingen op te merken en te onderkennen.

Je gaat om je heen kijken en vraagt je af: wat is er verder? of: mis ik iets?..

Je hoort goede berichten of leuke verhalen van anderen.

Je wordt je bewust van de mogelijkheden

En dan slaat de twijfel toe: Waarom?, waar?, hoe?, hoe laat?

Dan ben je verloren…

Met pijn in mijn hart ga ik morgen mijn eerste grote liefde de bons geven, om er uiteindelijk hopelijk beter van te worden.
Ja, een Rolex, dat had ik vorig jaar nooit gedacht, ik hoop alleen dat niet al te veel mensen me direct in een hokje stoppen.

Wat zijn jullie meningen hier over?

(N.B. ik blijf bij mijn Judith)

Je doet een topper weg, maar je krijgt er een icoon voor terug!
Wijs besluit !

Want, zoals we allemaal weten,…Rolex staat op eenzame hoogte ! :slight_smile:

Ik zou ook voor de Rolex kiezen.
Vooral omdat de IWC niet zo knap is, in mijn ogen.

IWC kan met zeer veel horloges deze Rolex overtreffen.
Toch kan deze IWC dit niet …

Hopelijk gaat deze Rolex een goede toekomst tegemoet met jou! :)-D

Hoi Willem,

Eerst wil ik even zeggen, dat ik het een fantastische inleiding vind (tu).
Wat betreft je vraag, Ik IWC best hoog heb zitten, ze hebben prachtige dresswatches. Maar hun fliegers en duikers hebben mij nooit kunnen bekoren. Rolex spreekt dan veel meer tot de verbeelding, op duiker gebied. En de ‘oude’ SeaDweller is toch wel de mooiste uit hun stal.

Dus ik begrijp je, en geef je groot gelijk.

Groeten,

Martin

Want, zoals we allemaal weten,…Rolex
staat op eenzame hoogte ! :slight_smile:

Maar dan ontdek je dat het nogal koud is op de top.
En wanneer je terug afdaalt merk je wat moois je allemaal hebt gemist. Gewoon omdat je zo gefixeerd was op de top.

Denk daar maar eens over na! :#
;):~;)

Mathias Schreef:

Want, zoals we allemaal weten,…Rolex
staat op eenzame hoogte ! :slight_smile:

Maar dan ontdek je dat het nogal koud is op de
top.
En wanneer je terug afdaalt merk je wat moois je
allemaal hebt gemist. Gewoon omdat je zo gefixeerd
was op de top.

Denk daar maar eens over na! :#
;):~;)

Niet gevreest, ik verlies al het andere niet uit het oog ! :slight_smile:

prachtige inleiding, grote klasse en heer herkenbaar :wink:

ik moest nooit wat van rolex hebben, maar geef nu schoorvoetend toe er stiekem naar te kijken

Niet jouw maat Edwin, staan mooier om mijn pols 8-):sunglasses:

Ik ben al jaren een Rolexliefhebber dus ik begrijp jouw keuze volledig.
De Sea-Dweller is een schitterende klok, tijdloos en een begrip in de categorie duikhorloges. Ben het er wel mee eens dat Rolex alleen niet zaligmakend is. Er is inderdaad nog veel meer moois (en goedkoper) te koop.

Ik wens je vele jaren veel kijk- en draagplezier want ik denk niet dat je nu snel uitgekeken zal raken.

Gr,

Ron.

Je laat een “short feet” wijzerplaat variant zien van de Dweller. Ik denk persoonlijk dat je voor de “long feet” moet gaan, veel mooier ;):stuck_out_tongue:

Verder is de kast waanzinnig cool:

De Dweller kun je het beste een half uur (of langer) passen. Het klokje ligt bij sommigen als een tonnetje op de pols. Hierdoor wordt het niet door iedereen als comfortabel ervaren.

In elk geval succes.

Groet, Roel

Hoe ging dat gezegde van dat dubbeltje dat rolt? :wink: Geniet vooral van je nieuwe aanwinst!! Pardon: mooie, nieuwe aanwinst! (tu) :slight_smile:

Begrijp ik het verkeerd? Heb je al gekocht?!

Gr. Roel

Pracht verhaal!

@ Krabong: Jongen, zit nou niet iedereen te stalken met je fobie over lange F’s :slight_smile:

SHORT IS BEAUTIFULL
:slight_smile:

Leuk, die lange F, maar ik ga voor een nieuwe.
Plaatjes waren voorbeeld. Ik ben van plan de Aquatimer morgen te ruilen voor de Dweller.

Ofschoon ik vind dat IWC meer klasse heeft dan Rolex, vind ik het een goede keuze. De Piloten en Duikers van IWC vind ik niet geslaagd, ze kunnen het maar beter bij dress houden. Een erg mooie topicstart, mijn complimenten :wink:

IWC maakt mooie horloges. Deze is niet verkeerd, maar ze maken echt veel mooiere. Het is net wat je zegt, mooi maar er mist iets. De Rolex is een blijvende topper als je het mij vraagt.

Leuke inleiding en mijn advies… DOEN!!!
Ik ben een paar maanden geleden ook voor een Sea-Dweller gegaan en ik heb er tot nu toe geen spijt van gehad. En ik zal het ook nooit krijgen.
Een SD is een tijdloze topper, die mij als gegoten zit.
Kijk maar uit, voordat je het weet draag je nog maar alleen je SD. Is mij in ieder geval gebeurd.
Succes met het liefdesverdriet, maar dat zal zo over zijn.

Michel

Verder ben je gelukkig niet zo héél kritisch…Ahum :smiley:

Ik moet zeggen dat ik beide klokken mooi vind, de IWC is net even anders en maakt hem daarom in mijn ogen net even leuker. Het rolex model kennen we allemaal :wink:

1 nadeel aan de Rolex: Hij heeft ‘slechts’ één bandje B)-

WillemH Schreef:

Leuk, die lange F, maar ik ga voor een nieuwe.
Plaatjes waren voorbeeld. Ik ben van plan de
Aquatimer morgen te ruilen voor de Dweller.

De variant met de lange F is ook nog nieuw te krijgen, op mijn foto zie je een m-serie van 2008. Beide wijzerplaat varianten werden door elkaar gebruikt.

Jozias P Schreef:

1 nadeel aan de Rolex: Hij heeft ‘slechts’ één
bandje B)-

Nee hoor… :D:D:D

Gr. Roel

Krabong Schreef:

Jozias P Schreef:

1 nadeel aan de Rolex: Hij heeft ‘slechts’ één
bandje B)-

Nee hoor… :D:D:D

Er zullen inderdaad andere bandjes oppassen, echter, ik denk dat WillemH met ‘2 bandjes’ de bandjes bedoeld die hij er bij aankoop bij kreeg :wink: Dat is er bij een Rolex maar 1 geloof ik :smiley: