Met welk horloge heb jij een stoplicht-relatie?

In 15 jaar horloge-hobby zijn er een paar horloges die ik heb ge- en verkocht om ze uiteindelijk weer terug te kopen… en vervolgens weer te verkopen :roll_eyes:. Voor mij zijn dit een SKX007 (3x), een 1e generatie monster (2x), een CWC G10 (2x) en een G-Shock DW5600 (nu voor de 3e keer naar me onderweg).

Met welk(e) horloge(s) heb jij een stoplicht-relatie?

7 likes

Zelf recent dit fenomeen voor het eerst meegemaakt. Verliefd geworden op de The Citizen AQ 4020-54Y, na een paar weken toch weer verkocht om vervolgens hem een paar maanden later toch weer terug te kopen.

Meestal mis ik een horloge niet echt meer na een flipper.

8 likes

Tudor BB58. Elke Damasko. Elke Alpinist. Stowa Flieger al drie keer. Ook al 4 monsters in mijn beginjaren op het forum. SKX al een keer of 5 gekocht en verkocht. Oris 65. Elke GS. Denk dat ze dat wel waren ongeveer. Oh nee, ook nog 7 Squales. :joy: Kuthobby.

27 likes

Relaatebaal. :joy::face_with_symbols_over_mouth::joy:

2 likes

Drie keer een BB 58 gehad. Twee keer zwart één keer blauw.

Ook een Alpinist Sarb017 verkocht, maand later weer gekocht. En nu draag ik hem amper :joy:

3 likes

De Victorinox I.N.O.X.

Destijds voornamelijk weggedaan vanwege de sluiting van de stalen band:

Ik zat er altijd mee te hannesen en de ergernis liep zo hoog op dat ik hem in het blauwe gedeelte heb gezet.

Ik heb begrepen dat Victorinox het horloge inmiddels met een conventionele vouwsluiting levert, dus ik zie hem ooit nog wel eens terugkomen …

2 likes

Voor mij is dat met de Squale 1521,nu al twee maal gehad en sluit een derde aankoop niet uit .

2 likes

Kom er maar in @daffie :grin:

Maar bij mij zowat elke Seiko duiker. Heb er heel veel verschillende van gehad. En toch koop ik ze steeds weer. Ohja dat geldt ook voor de SARX reeks en sarb

5 likes

:grin::face_with_hand_over_mouth::shushing_face: hou wijselijk mijn mond

5 likes

Rolex

1 like

Altijd als ik er geen heb denk ik; ik wil een monster! Maar als ik er een heb denk ik, ik wil toch liever een andere kleur of laat ik hem maar weg doen :thinking:

2 likes

Was ook het eerste waar ik aan dacht :laughing:

1 like

Kort samengevat: elk duikershorloge. Elke keer is er wel weer een overtreffende duiker (helaas :weary:).

De afgelopen 5 jaar zijn van de totaal 85 horloges 12 re-buys geweest.

12 likes

12 maar?

1 like

Yup. Valt best mee nietwaar :innocent:

3 likes

Er zitten ook wel een aantal meervoudige re-buys tussen…

1 like

Klopt…Damasko en Grand Seiko.

2 likes

Stoplicht relatie…

Dat heb ik met Bulova en dan om precies te zijn de Bulova Super Seville en de Bulova Lunar Pilot.

2 likes

Seamaster Bond, en dan die voor de keramische lunettes…waarom hebben ze die band niet met schroefjes toen al gemaakt om in te korten en zo goed als geen fijnafstelling….
Maar toch, kom ik er eentje tegen, quartz en blauwe plaat, dan koop ik hem denk ik weer. :joy:

1 like