Met welke afwerking vallen krassen het minst op?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met krassen. En met name welke kast en band afwerking krassen het minst opvallen.
Geborsteld, gepolijst, gezandstaald?

Ik ben wel geintresseerd in de Sinn 104.
Maar weet niet of de gepolijste lugs lang mooi blijven met mijn werk als meubelmaker.

Ik hoor graag jullie ervaring!

2 likes

Gehard stalen afwerking :innocent:

1 like

Ceramische kast en band.

5 likes

Citizen Duratect, als je daar krassen op krijgt is het je eigen schuld.

3 likes

Er zijn maar weinig horloges bestand tegen dat soort gebruik… mijn ervaring tot nu toe is dat de gepolijste delen van de 104 niet extreem gevoelig zijn. Maar ik draag hem wel anders(hoewel zo goed als dagelijks).

Sinn heeft vrij sterke andere finishes, alleen niet verkrijgbaar op de 104.

Mijn advies: koop hem tweedehands, dan heb je de eerste plekjes er al op. Het is echt een topper :grin: :ok_hand:

2 likes

Tweedehands was zoioz mijn idee, hoef je de eerste krasjes ook niet te maken!
Enige problemen met de krassen op de bezel insert?
Thanks!

G-Shock

3 likes

Sinn met tegimented steel.

1 like

In mijn ervaring is een gestraalde kast het beste. Ik heb de 104 nieuw gekocht en moet eerlijk zijn dat ik hem geen 2uur krasvrij heb kunnen houden. Maar op deze toolwatch vind ik het wel passen.

8 likes

Grand seiko hammered

:joy::joy::wink:

12 likes

Appart

1 like

Zo zijn er tig aantal modellen van Seiko met een nogal aparte afwerking.
Maar geef toe krassen Vallen niet echt op op dit.

Beetje categorie je vingers amputeren zodat je nooit meer je nagels hoeft te knippen.

3 likes

Die is van aluminium en daardoor vooral gevoelig voor butsen. Maar laten we eerlijk zijn, als je je er echt druk om maakt kan je beter een gshock kopen.
Ik denk dat een 104 je vooral blij zal verrassen, zoals hij dat bij mij ook deed :grin: :ok_hand:

Seiko’s DiaShield geeft ook een goede bescherming tegen krassen.

1 like

Horloge is uit 2016 en ziet er mint uit. Damasko eindbazen staal, topic kan dicht :wink:

8 likes

3 likes

Daar zou ik als meubelmaker niet mee gaan werken. Ik heb het voor elkaar gekregen om met niets bijzonders doen een kras op duratect te krijgen, maar zie die ooit maar eens weggewerkt te krijgen.

Je gaat met een alu insert dit soort wabi-sabi krijgen:

A propos gepolijst, die hele Squale kast is ook gepolijst en die krijgt dus swirls en krassen. Ik maak me daar geen zorgen om:

Maar wat ik wel zou voorstellen:

Koop een fatsoenlijke quartz. Want als je als meubelmaker gebruik maakt van een hamer of je vlakke hand om te spijkeren, hameren, houtverbindingen in elkaar te duwen met de incidentele slag krijgt een horloge met traditionele balans veel te veel schokken op z’n donder. Dat gaat inaccuraat lopen, de balans kan naar de ratsjemedee gaan… Pak quartz voor werk waar veel schokken en trillingen bij vrij komen.

Voor minder dan 1000 Euro heb je een Longines Conquest very high performance quartz aan de broek hangen. Voor 500 Euro laat je een Casio Oceanus uit Japan over komen, die zijn kleiner, mooier en zeker net zo goed, al is het dan gesynchroniseerde tijd.

Dan heb je een knap horloge wat inwendig tegen een stootje kan.

6 likes

Het begint vanaf 1000 Vickers, niets bijzonders?

1 like

Yup. Niks bijzonders. Gewoon. Op een gegeven moment had ik een krasloze Chronomaster, ik krab drie keer aan m’n ballekes, krasje. Hoppa. Ik weet het ook niet man. Misschien zijn de ballekes van rood koper. Maar dat betwijfel ik. :slight_smile:

1 like