Misschien een ander horloge om naar je werk? Ik ben chauffeur in de wegenbouw en moet ook veel in de bak van mijn auto om schoon te maken en mijn mooiere horloges blijven thuis en heb voor mijn werk een goedkoop horloge die aan alle kanten is beschadigd.
Wil ook niet altijd alles zeggen.
Vroeger ooit nog eens een tijdje als betontimmerman gewerkt.
Grote hamers, harde klappen.
Toen droeg ik zoiets.
Gevolg; 6 keer per dag 00.00 uur, en elke dag opnieuw 1 januari
Dan was je batterij het contact met het horloge waarschijnlijk tijdelijk kwijt geweest. Maar hij deed het nog. Als je dat met een anker echappement had geflikt had je iedere dag een nieuwe balans kunnen laten monteren. Of een donor uurwerk kunnen zoeken, in de prijsklasse van 40 ballen misschien realistischer.
Toen, 42 jaar geleden, begonnen met mijn horloge, als Linkshandige, rechts te gaan dragen. Daar pluk ik nu nog elke dag de vruchten van.
Eerste waar ik aan dacht, Damasko idd!
Beadblasted.
Geborsteld !
Dat kan je makelijk bijwerken met Schots Bride.
Je zou zeggen geborsteld
Technisch gezien ook zeer correct.
Dan ga ik zeker kijken naar een quartz.
Kan me wel voorstellen dat schokken niet zo goed zijn voor een uurwerk, maar heb niet dagelijks een hamer in mijn handen en al zeker niet in mijn linker hand.
Dus een dikke trui over de horloge telt niet mee. Heeft 2 voordelen; als er een kras zit zie je hem niet en tevens beschermt het de horloge voor nieuwe krassen.
De witte wijzerplaat is echt een eye catcher👌
Voor in de winter is dat prima. Zweetbandje in de zomer:joy:
Krasje meer of minder valt niet meer op
Gewoon afmatten zo’n ding, G-Shock, victorinox en eigenlijk rado voor als het echt ruig wordt
Kut genoeg ben ik een soort ambidexter. Mijn focus is links, m’n horloge zit rechts, maar veilig is dat ook niet, want ik doe er nog te veel mee.
Blijft een cool ding hoor. En jij kan het weten, jij doet er echt wat mee.
Ik zou gewoon een G-Shock pakken voor tijdens het werk.
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten, Henk. Da witte gij ook.
Nog geen krassen op mijn Oris 65 diver en tijdens mijn werk komt het wel eens voor dat ik mijn horloge per ongeluk tegen ijzer een tikje krijgt.