Met welke afwerking vallen krassen het minst op?

Geeft voor mij t horloge gevoel niet, wel geinig spul maar nee.

Ik moet wel dat gevoel hebben anders kan ik net zo goed een hello Kitty horloge om de pols slingeren.

Als je fysiek werk hebt zou ik wel kiezen wat in de markt staat als toolwatch. Dan is karakter erop creëren alleen maar mooi.
Misbruiken waar t voor bedoeld is, lekker toch.

Gezandstraald krast het minst. Daarna geborsteld / brushed steal. Mirror polished krast al bijna als je er naar kijkt.

PVD coated horloges krassen erg lelijk omdat er een dun laagje zwarte verf op zit en kras daarop kan door de lak zijn.

Ceramische kasten krassen eigenlijk niet, maar kunnen wel breken in 100 stukken.

Maar als ze krassen is dat wel gelijk lelijk en je kan er niks aan doen.

Mijn Squale is nog kras vrij.

Mijn Damasko is het meest kras ongevoelig geen oppervlakte laagje voor de bescherming maar door en door gehard staal.
Je ziet ze van jaren oud die als nieuw zijn.

7 likes

Dat “als nieuw” geharde staal ziet er voor mij erg plastic uit. Zoals die plastic stalen banden van Casio.

Waarmee in bedoel te zeggen dat het niet ieders smaak is.

2 likes

Zeker net als titanium dat heeft ook een specifieke “kleur”.
Voor een wat chiquer horloge vind ik het niet passen maar juist bij een toolwatch vind ik dat erg mooi.

1 like

Het is zeker een smaak kwestie, en zelfs bij de Damasko zit er verschil tussen de modellen.

Het staal van Bv. Da tov ds. is de Da een slag doffer waar de ds iets meer glimt.

De sinn horloges glimmen nog weer iets meer.

Bv. Da tov ds. is de Da>

Wat een zin :joy:

4 likes

Onverwoestbaar! Succes met krasjes maken op deze alleskunner. :sunglasses:

1 like

neem gewoon een mondaine vestzakhorloge …, quartz en heel goed afleesbaar.

Een tweedehandse gebruikte beater. Na een tijdje, zie je geen enkele nieuwe kras meer.

Dat gezegd hebbende… ik zou een duur horloge niet dragen tijdens het meubel maken. Hierdoor een mooie quartz van gehard metaal of een gshock kiezen.

Na je werkzaamheden lekker switchen naar eentje waar je zuinig op kunt zijn.

Voorbeeld van een hele mooie gehard stalen quartz;

@koekoek weet misschien wel een paar vergelijkbaare grand quartzen en heeft mogelijk nog iets liggen?

1 like

Ja dat gehard staal is mooi spul. Er zijn verschillende modellen met de geharde kasten en ze blijven vaak langer mooi. Waarom ze daar niet mee door gegaan zijn is me een raadsel.

2 likes

Of onzin​:joy::joy::joy:

1 like

15 jaar onderweg met deze 10 year batterij :muscle:
Wordt gebruikt tijdens het klussen.

1 like