Met welke is alle ellende begonnen?

Ik heb al horloges zolang ik me kan herinneren. Ik heb het altijd fascinerende dingen gevonden en ik heb het hele tijdperk van mechanisch naar quartz naar mechanisch naar smartphone naar mechanisch meegemaakt.

Mijn vader had 2 horloges: een zilverkleurige voor z’n werk en een goudkleurige voor het weekend. De merken weet ik niet.
Mijn opa was blind en had een blindenhorloge.

Gek genoeg zit het dus niet in m’n familie genen om me echt met horloges bezig te houden. En ik heb het helaas ook niet overgedragen aan m’n zoon. Die vindt op z’n (nu) 18e een horloge overbodige ballast. Ondanks dat ie wel van m’n horloges kan genieten. Maar misschien komt het nog.
Ook m’n vrouw heeft er niets mee. Een Fitbit is horloge genoeg voor haar.

Maar om op de topictitel terug te komen: wat was het allereerste horloge (wat je je kunt herinneren) wat je ooit had of kreeg, of waar het allemaal mee begon?

Dit was de mijne die ik kreeg toen ik een jaar of
8 werd (ergens begin jaren 70). Ik heb m opgewonden en hij loopt gewoon nog. Ruim 40 jaar oud en zeker 35 jaar niet meer opgewonden.

22 likes

Wat ik me kan herinneren was dit mijn eerste:

8 likes

dat was bij mij deze, toen ik een jaartje of 5-6 was,

6 likes

Deze, van mijn opa geweest en uit het nachtkastje van mijn vader gevist toen ik een jaar of 10 was denk ik.
Vorig jaar laten reviseren en loopt weer perfect.

7 likes

Die waren geweldig!

Ik had het gevoel in de film Back to the future te spelen met die Casio om m’n pols! Hahahaha

1 like

626f31040e2a6aeb3745009b642dcfe1

4 likes

Halfweg de jaren '60 kreeg ik deze van mijn grootvader, nog steeds in bezit.

8 likes

1987 met quartz natuurlijk, dat was het echt :grin:

3 likes

Deze arme drommel. Ik heb deze zwaar misbruikt op de basisschool waar je nog geen rekenmachine mocht gebruiken tijdens de lessen :sweat_smile: Het klokje kon je omhoog scharnieren en dan zat daaronder het adresboekje/de rekenmachine :grin:
Eind vorig jaar vond ik deze terug bij m’n ouders samen met een paar andere oude horloges van mij.

7 likes

Zeker niet de eerste maar wel The Root of All Evil. Maurice Lacroix Masterpiece Croneo

4 likes

Ik zal vast nog wat van dat kinderspul hebben gehad, maar dit is mijn eerste ‘echte’ horloge. Gekregen voor m’n 19e verjaardag.

Recent laten opknappen door een nieuw uurwerk en batterij laten plaatsen, nieuw bandje en een sopje met een tandenborstel hebben wonderen gedaan.

Heb het glas onderhanden genomen met Polywatch, maar nog niet het echte resultaat wat ik had gehoopt.

5 likes

Jaaa! Zoiets heb ik ook gehad. Ik baal er zo van dat ik al die oude led en lcd horloges niet meer heb. Zullen door de tijd wel weggegooid zijn omdat ze
“kapot” waren :confused:

Heel gaaf! Zonde dat ie zo eruit ziet

1 like

Mooi … :neutral_face:

1 like

Mooie tijdmachine ook

1 like

ja he? Gelukkig zijn de andere 2 horloges uit m’n verleden net zo tof en in betere (draagbare!) staat. :slight_smile:

1 like

Geen idee waar hij gebleven is :slight_smile:
Weet nog wel dat hij van de Kijkshop kwam op Overvecht in Utrecht.

2 likes

Hiermee is het allemaal begonnen, magrette super tof merk. Heel erg veel plezier aan beleeft, en zou zo weer terug willen. Maar helaas word je dan toch gegrepen door de duurdere merken.

4 likes

eerste echte horloge

Na eerst wat swatch scuba’s en chrono’s te hebben gehad was deze Breitling toch wel mijn eerste echte horloge.

2 likes