Swatch was en is toch ook echt wel een horlogemerk. Ik zou niet weten waarom niet en Breitling wel.
Ik heb er veel gehad voor deze maar dankzij dit vijfje ging het goed fout. Verder niks noemenswaardigs.
Absoluut waar!
Maar voor mij toendertijd een flinke uitgave…geloof dat ik 19 jaar was, vakantiebonnen(bouw) gespaard…met mijn Scuba om, hoofd tegen het winkelruit van de juwelier aangeplakt, catalogus bekeken, uitzoeken…toen was er geen internet etc… Dus voor mij een echte “klok”
Bij mij begon het in 1999. De Pequignet stond elke maand in een F1 magazine. Niets aan de hand totdat deze in de vitrine lag in Den Bosch. Naar binnen gaan passen en verkocht. Uiteraard nog steeds in bezit.
Ik snap m
Met deze,
Verhaaltje is al eens verteld, zal vast nog wel te vinden zijn in het archief.
Op de lagere school klas 3 of 4 kreeg ik een horloge van mijn vader. Heb hem helaas niet meer maar ik was wel de enigste in de klas met een horloge om
De eerste kwamen uit deze
Elke kermis een stuk of 3-4 grijpen zodat je tot de volgende kon overleven, er mog dan wel 100m waterdicht op staan maar na de eerste regenbui was het game over.
Daarna een hele reeks swatches gehad, met de bekende bumpers

Eerste echt dure horloge (zeker als kind) heb ik nog steeds, hij heeft alleen veel betere tijden gekend
Mijn allereerste horloge, gekregen toen ik een jaar of 12 was, enkele jaren gedragen, en toen in een lade beland en er pas na een jaar of dertig terug uitgekomen bij het leegmaken van de ouderlijke woning.
Hij deed het zelfs nog en toen besloten het horloge een onderhoudsbeurt te laten geven, doet het dus nog steeds nu. Buiten deze lagen er nog enkele andere horloges en zo is het stilaan begonnen :-). Toen ik HF leerde kennen is het natuurlijk helemaal ontspoord
Mn eerste “horloge” was een Lorus chronograafje dacht ik!
Story of my life
Het eerste horloge wat ik zo gaaf vond rond mn 17de was de Hamilton intramatc. Toen der tijd kon ik het nog niet betalen. Maar het was wel duidelijk dat dress watches het voor mij deeden. Maar mijn eerste echt horloge was de orient bambino V3 omdat die wat meer in mijn prijsklasse was. Ik heb hem nog steeds de bambino, maar nu ook de Hamilton in de collectie😉
Met deze prisma is het begonnen, daarna lang niets meer mee gedaan.
Een paar maanden geleden heb ik dit horloge weer tot leven gewekt met een nieuwe batterij.
Het horloge ligt in het kistje te tikken en verder mag deze rusten.
Heb je 'm nog?
Nee, verkocht, was hem zat. Hierna op HF aangemeld en sindsdien tig horloges door mijn handen gegaan
Bij mij is het begonnen toen we met de LCF in Manilla aanmeerden en @Jotun en ik een dronken matroos op de kade zagen liggen met een 2254 om z’n pols. Ik weet nog dat we die voor een paar peso bij een tentje hebben verkocht en een ruig weekend hebben beleefd met vrouwen, tattoos, en een aapje dat Sanchez heette. Na een avondje pokeren in een of ander donker hol in Tondo, ben ik teruggegaan en heb de 2254 teruggekocht. Helaas heb ik die aan boord weer geruild voor een paar lijntjes, maar zo is het dus begonnen.
Lang geleden?
Ja dat is wel even geleden, toen hadden de de gulden nog en volgens mij was Ruud Lubbers onze premier.