Ik heb de METAS certificering gedouwnload en dat ziet er heel indrukwekkend uit. Ook Tudor gaat nu voor METAS en er zullen er meer volgen…. Marketing?
Yep, vooral marketing. Zichzelf onderscheiden om het omderscheiden.
Een gemiddelde 2824 kun je al binnen chronometer-waardes krijgen. Neem je echt premium onderdelen (denk vooral aan de juiste legeringen voor de balans,wat upgrades tov sommige andere onderdelen), dan is het niet zo spannend.
Omega kreeg in de sixties al bergen uurwerken achter elkaar gecertificeerd.
Ja, METAS is wat strakker, maar we zijn 60 jaar verder qua ontwerpen (met de computer ipv met de hand), qua materiaalontwikkeling en qua reguleertechnieken.
Nogmaals: vooral marketing.
Wil je echt perfecte precisie? Koop een quartz die synchroniseert met de atoomklok.
Zelf vind ik het wel fijn dat METAS uitgevoerd wordt op het afgewerkte horloge (en niet enkel het binnenwerk) én dat er ook getest wordt binnen magnetische velden. Ik kom als consultant in de voedingsindustrie toch heel wat relatief sterke magnetische velden tegen dus dat geeft toch ietsje meer zekerheid wanneer ik de Seamaster draag.
Ik heb mijn Tudor mede gekocht door de METAS certificering. Want vind het heel aantrekkelijk idee om een accurate en mooie daily te dragen die écht zo waterdicht is als we denken én tegen alles wat een magneet heeft (nou ja, bijna dan) bestand is… Waarom?
Al is het maar om niet te hoeven opletten met die magneten bij white boards. Of de achterkant van mijn IPhone. Die in een magnetisch hoesje zit.
Ik weet echt niks van magnetische sterktes, dus ben met mijn andere horloges altijd extra voorzichtig. Gemoedsrust dus ; sterk staaltje marketing
.
.