niet METAS getest maar hij komt er wel met vlag en wimpel doorheen.
En dat voor 55 euro.
Op zich best wel raar allemaal nu ik er over nadenk. Het is alsof je met de techniek van een stoomlocomotief probeert de specs van een Tesla te evenaren.
niet METAS getest maar hij komt er wel met vlag en wimpel doorheen.
En dat voor 55 euro.
Nee, daar gaat het me niet om.
Ik heb redelijk wat horloges van allerlei merken en mij doen allerlei aanprijzingen op de wijzerplaat niet zoveel.
Goede wijn behoeft geen krans.
Ik ben ook niet gevoelig voor dat nieuwe Patek zegel.
Doe mij maar liever het Poinçon de GenÚve, dat heeft een historische betekenis.
In Zwitserland, het thuisland van Omega, mag het predikaat âchronometerâ alleen worden gebruikt als COSC een certificaat heeft afgegeven. Dat is denk een reden om naast METAS ook COSC te laten testen.
Hoe goed kan een digitaal horloge tegen magnetische krachten?
Een Casio G-Shock kan daar heel erg goed tegen. Begrijp me niet verkeerd maar voor een appel en een ei is er een digitaal horloge te maken die alles kan wat aan een METAS cetificering voldoet.
Dan kun je ook een ISO 6425 gecertificeerd horloge (bv een SKX of een NY0040) kopen.
Het was een serieuze vraag. Ik wist het Antwoord niet.
GShocks zijn sowieso nagenoeg onverwoestbaar. Maar ja we willen een te duur horloge met een ziel
Bijna.
Ik wil dure horloges die er geil uitzien
Een geil vrouwtje zonder ziel, Is ook prima.
Ik heb hem ook serieus beantwoord.
En ik houd ook van veel te dure horloges. Maar dat om dat COSC verhaal te gebruiken als excuus werkt gewoon niet bij mij. Ik koop ze omdat ik ze mooi vind.
Die zijn ook goedkoper dan een luxe model.
Picâs or it didnât happen.
Heb ik niet. Ik ben een pauper.
Haha, ik ook niet.
Hartstikke knap hoor maar mij persoonlijk doet het weinig. Wat is er mis met de COSC certificering? Beetje stoerdoenerij van Omega
Wat ik wel gaaf vind aan de Metas certificering is dat het uurwerk in de kast gecertificeerd wordt. Dus niet eerst in kratten losse uurwerken cosc certificering, daarna op transport en vervolgens door de handen van een horlogemaker die het uurwerk in de kast moet plaatsen. Er kan nog vuil genoeg in het uurwerk komen.
Eigenlijk nooit over nagedacht. Was eigenlijk in de veronderstelling dat deze certificering altijd met het uurwerk in de kast werd gedaan. Anders is het toch helemaal een wassen neus?
Bij cosc certificering worden de losse uurwerken getest.
Die wassen neus dus
Maar hé! Beter wel cosc gecertificeerd, dan niet.