Meteen doorverkopen...wat vinden wij er van?

Ik ben gewoonweg even nieuwsgierig als relatief nieuw lid en iemand zonder verkoop-rechten op HF.

Onlangs een horloge verkocht via Marktplaats aan iemand die zo te horen er zeer blij mee was. Prima deal, snel afgehandeld en alles in orde.

Tot mijn verbazing kom ik ‘mijn’ horloge vandaag tegen op HF in de Horlogemarkt (tegen een vraagprijs bedrag die 25% hoger ligt dan mijn verkoopprijs, ps verkoper geeft via PM aan 'm uiteindelijk voor het initiele aankoopbedrag weer te willen/zullen verkopen).

Nu kan ik snel mijn conclusie trekken dat, indien de verkoper het horloge tegen de vraagprijs zou kunnen verkopen, ikzelf te weinig heb gevraagd of te snel heb verkocht :wink: Daar heb ik vrede mee…het blijft een hobby en het kost altijd centjes.

Ben gewoon even verbaasd omdat ik dit nog nooit aan de lijven heb ondervonden, en ik vroeg mij af wat de meningen / ervaringen van anderen zijn over zo’n snelle turn-around? Alvast bedankt voor de input…nogmaals, ik heb er vrede mee en het is verder totaal geen punt, maar ben gewoon even nieuwsgierig.

5 likes

Vervelend maar vraag en aanbod. De liefhebberij is een stuk lucratiever geworden met allerlei prijsstijgingen en hypes.

1 like

Vrije marktwerking :wink:

1 like

Beste David,

Als jij geen man en paard noemt doe ik het even. Het gaat om mij en om de Victorinox Inox. Ik heb je per PB een toelichting gestuurd en aangegeven dat ik deze Inox even (weer, heb 'm eerder gehad) wilde hebben voor wat foto’s voor een review in combinatie met het even proberen of ik deze mee neem op vakantie. En dat de keuze op andere horloges is gevallen. Ook heb ik zoals je aangeeft verteld dat ik de vraagprijs bewust wat hoger heb gezet, gelet op de lage biedingen van de laatste tijd, maar dat de Inox (nagenoeg) kostenneutraal weer zal vertrekken.

Een vraagprijs is zelden de verkoopprijs. Jouw vraagprijs was op Marktplaats ook €275 - nog hoger dan mijn vraagprijs alhier - weet je nog? :wink:

Als je enige tijd rondhobbelt op dit forum zul je kennis maken met het fenomeen ‘flipperitus’ of ‘flipperen’. HF leden die ‘voor de probeer’ even een klokje kopen om hem na twee dagen weer te verkopen. Het wemelt er hier van en - toegegeven - ik ben één van de actievere flipperaars. Ik kan me voorstellen dat als je niet bekend bent met dit fenomeen dat je een handeltje vermoedt. Echter, er zit geen winstoogmerk achter want meestal verlies je er iets aan als flipperaar, soms maak je iets winst. Maar dat staat vaak weer niet in verhouding tot de tijd die je er mee kwijt bent; naar een locatie rijden, steeds van en naar het postkantoor.

Ik hoop je hiermee wat meer inzicht te hebben gegeven in de aan- en verkoopgekkigheid op zo’n forum en het eventuele vervelende gevoel grotendeels te hebben kunnen wegnemen.

Succes en plezier hier, die verkooprechten op HF is een kwestie van tijd :thumbsup:

67 likes

Dit.
Als we in dit land niet zelf onze prijzen kunnen betalen wordt het tijd om ongerust te worden.

2 likes

Vrije markt, geen probleem zie ik hierin

1 like

True. Echter als het zo was dat ik actief allerlei klokjes van Marktplaats klokjes zou vissen om ze hier met winst te verkopen, dan zou @daffie wat mij betreft wel een punt hebben, want dat zou niet erg in de spirit van een forum en liefhebbers onder elkaar zijn.

Dus zijn initiële denklijn kan ik wel volgen.

8 likes

Eens met @anon50762135EV . En een goeie uitleg en motivatie. )
Ik kan me daarentegen van @daffie wel het gevoel voor stellen een beetje teleurgesteld te zijn. Maar dat gaat op den duur wel over. Zo zie je maar weer hoeveel je kunt leren op dit forum… :

2 likes

Valt best mee toch :wink:

2 likes

Goede uitleg Candide.

1 like

Als je iets verkoopt of weggeeft, is het niet meer van jou. Wat de nieuwe eigenaar er mee doet, moet diegene zelf weten. Je hoeft je wat mij betreft niet te verantwoorden.

7 likes

Hoi Candide…je doet je forumnaam zeker eer aan…zeer eerlijk en fijn dat je de moeite neemt om hier even een reactie te geven waarbij je inhoudelijk ingaat op mijn vraag, en daarbij ook ‘man en paard’ noemt. Ik wilde dat niet doen omdat ik je niet het gevoel wilde geven persoonlijk aan te vallen, wat ook geheel niet mijn insteek is (ik lees aan jouw reacties op de PM en in dit topic dat je het ook niet zo oppakt).

Helemaal duidelijk en zoals je zegt, ‘flipperen’ is mij zeker bekend, doe het zelf ook al jaren, al ben ikzelf iets meer van het ‘long-term flipperen’ :slight_smile: En wat betreft de vraag- en verkoopprijs…Vraag & Aanbod…exact.

Dankjewel en ik hoop dat er geen vervelende nasmaak is, bij mij zeker niet. Het was pure nieuwsgierigheid van mijn kant, en mijn twijfels zijn hiermee volledig weggenomen.

Succes met de verkoop en groetjes,

David.

23 likes

Thanx David!

4 likes

En alle andere members…bedankt voor jullie input, wordt zeer gewaardeerd. Leuk om zo te lezen hoe anderen erover denken. Zoals jullie zeggen…vrije marktwerking indeed :sunglasses:

Dank!

2 likes

Dat is wel mooi toch, in 22 minuten bij- en uitgepraat :slight_smile:

10 likes

Inderdaad…super! :thumbsup:

3 likes

Welkom in de wereld van het kapitalisme. It is, as it is, deal with it. :money_mouth:

4 likes

Maar nu we toch bezig zijn, wil ik wel even weten wie dat krasje erop heeft gemaakt…

Dus vertel dat maar even @anon50762135EV :smile:
Heb jij dat voor mekaar gekregen in die paar uurtjes dat je hem hebt gedragen… :blush:

Die dertig seconden om het wristshot te maken bedoel je?

4 likes

Haha nog minder dus :wink: