Meteen doorverkopen...wat vinden wij er van?

Als dit een eenmalig gebeuren is zie ik er geen probleem in.
Aan de andere kant is het aan de kopers hier om op een koopaanbod in te gaan of niet
Maar ik begrijp alle partijen

En als iemand dat nou elke maand doet, is het dan wel een probleem? Vraag ik als niet flipperaar.

Ook niet, want mijn tweede zin geeft dit al aan.
Feit is als iemand een horloge koopt , maakt niet uit waar en van wie en het hier aanbied, het aan de koper is om er een deal in te zien.

Het is mij vorige week ook gebeurd, soms kom je iets tegen dat je zo graag wil hebben dat de laatste aanwinst er meteen weer uitvliegt.

Vorige week middels een goeie deal alhier een horloge verkregen, heel blij mee; een dag later zit ik wat op MP te surfen en kom ik een horloge van de wishlist tegen; ook nog eens in de buurt. Verkoper een mail gestuurd met een ruilvoorstel (gezien de extreem lage biedingen en de best wel hoge vraagprijs dacht ik wellicht een kans te maken), paar fotoā€™s uitgewisseld en 's avonds de ruil beklonken. Dat ik een horloge iets meer dan 24 uur in bezit heb en dan weer zie vertrekken, is voor mij een absoluut record, maar ik heb er geen moment spijt van; ik heb er iets heel moois voor terug gekregen.

Ik heb verkoper van het forum een berichtje gestuurd dat ā€œzijnā€ horloge werd ingewisseld, had er geen enkel probleem mee, er zijn er meer die last hebben van de ā€œflipperitusā€ :slight_smile:

Gr. Marc

2 likes

Doe ik ook.
Vinden mensen hier supertof :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

1 like

Ik heb dit zelf ook gedaan een maand of 2 geleden na aanschaf van een Deep Blue Sea Ram. Deze viel toch tegen en dus meteen weer in de verkoop gedaan (marktplaats). Daarbij heb ik wel meteen de originele HF verkoper ingelicht zodat er geen scheve blikken ontstaanā€¦vond ik zelf netjes om te doen (maar is zeker niet noodzakelijk en iedereen mag dit zelf beslissen imo). Het werd wel gewaardeerd.

Ik heb er ook totaal geen moeite mee. Zorg gewoon dat je tevreden met met de initiƫle deal.

Maar wat zou je er van vinden als je op HF iets koopt en direct daarna met winst probeert te verkopen op HF?

Ik vind het juist leuk om een verkocht horloge opeens een reis te zien maken via diverse polsen :stuck_out_tongue:

1 like

ik zie het probleem niet ?

ik verkoop iets en ben blij met de prijs (anders verkoop ik hem niet voor die prijs)
een ander heeft een betere verkoop techniek, beter netwerk of gewoon betere photo skills , en verkoopt hem voor iets (of veel) meer

dan kan ik een paar dingen doen

  1. tevreden zijn met wat ik gekregen heb
  2. zeuren over wat ik gekregen heb
  3. mijn verkoop techniek verbeteren
  4. mijn netwerk verbeteren
    of
  5. mijn photo skills verbeteren

en afhankelijk waar ik zin in heb of tijd voor heb komt er dus iets uit ā€¦ en je mag zelf kiezen tussen 1.2.3.4. of 5. Mooi he ? vrij land

suc6

6 likes

eigenlijk wel mooi ā€¦ maar leuker is het om via een ander openbaar kanaal te verkopen en dan hier te laten zien voor hoeveel grins heb je helemaal de poppen aan het dansen

1 like

Heel netjes besproken zo , Top jongens!

Maar ja je verkoopt een horloge aan Candide , wat verwacht je dan? :laughing:
FLIP

2 likes

Verkocht is verkocht en wat de nieuwe eigenaar er mee doet daar maak ik mij niet meer druk over, al zie ik graag een goede nieuwe eigenaar voor mijn spullen. Ik vind het wel heel erg netjes dat Candide je de mogelijkheid geeft om het horloge terug te nemen!

Anders is het natuurlijk als er ook een l*l verhaal bij komt om de prijs te drukken zoals ik wil het graag gratis hebben voor mijn arme vriend in de bijstand bla bla en dan met een dikke Mercedes komen voorrijden :slight_smile:

hee dat is wel een goed idee!

Maar voor hoeveel mag ie nu weg?

maw wat is kostenneutraal :slight_smile: :slight_smile:??

hee dat duurde nog vrij lang :joy:

ja, kom op he!

tuurlijk de hamvraag van dit draadjeā€¦

3 likes

@anon50762135EV zei vanochtend nog tegen me dat dit de absolute bodemprijs was, en de rek er echt uit was :joy:
Nee dit lieg ik :wink:

1 like

getver, donder op!

De som wordt in het eerste berichtje van de TS gegeven, do the mathā€¦